B. Vanagas: patirtis prie „Extreme E“ vairo – unikali Pereiti į pagrindinį turinį

B. Vanagas: patirtis prie „Extreme E“ vairo – unikali

2023-07-15 11:15

„Vykau į Sardiniją su rezervuotais lūkesčiais, bet tai, ką patyriau, privertė permąstyti savo požiūrį“, – sakė Benediktas Vanagas, Italijos saloje išbandęs elektrinį bekelės visureigį.

B. Vanagas: patirtis prie „Extreme E“ vairo – unikali
B. Vanagas: patirtis prie „Extreme E“ vairo – unikali / V. Pilkausko nuotr.

Efektyvi idėja

„Extreme E“ – unikalios lenktynės, jų misija – po varžybų nepalikti jokių taršos pėdsakų.

„Netikėta ir kartu labai paprasta idėja: nenaudoti vienkartinių indų. Neatsinešęs savo lėkštės, puoduko ir įrankių valgyti tiesiog negausi. Iš pirmo žvilgsnio – keista, nes esame įpratę gauti vienkartinę tarą visur, kur tik paprašome. Tačiau tai tik įprotis. Tinkamai perprogramavus smegenis, tai visai paprasta. Iškart pagalvojau apie Dakaro ralį, kai daugiau kaip 3 tūkst. žmonių dvi savaites valgo pusryčius ir vakarienę, kartais ir pavakarius. Susidaro košmariškai daug atliekų“, – dalijosi mintimis B. Vanagas.

Pasak lenktynininko, išoriškai ir pagal techninius reikalavimus „Extreme E“ naudojami bekelės automobiliai yra artimi T1+ klasės Dakaro ralio bolidams, todėl kyla natūralus noras juos palyginti.

Kai kurie „Extreme E“ visureigio parametrai: svoris – 1 650 kg, galia – 550 AG (400 kW), sukamasis momentas – 920 Nm, didžiausias greitis – 200 km/val., pagreitis iki 100 km/val. – 4,5 sek., pakabos eiga – 385 mm, automobilio ilgis – 4,4 m, plotis – 2,3 m, aukštis – 1,9 m.

Įspūdžiai: B. Vanagas, išbandęs elektrinį lenktyninį visureigį, iš pradžių pasigedo įprasto burzgimo. / Vytauto Pilkausko nuotr.

Įvardijo pranašumus

Nors ir nežymiai, bet techninėmis sąlygomis pranašesni elektriniai, ralio–kroso ir Dakaro ralio hibridą primenančių lenktynių visureigiai: 30 proc. didesnė variklio galia, 20 proc. mažesnis svoris ir 10 proc. didesnė pakabos eiga.

„Jei kalbėtume tik apie konceptualius skirtumus, elektrinė jėgainė yra visais parametrais geresnė už vidaus degimo variklį. Maksimalią galią elektrinis variklis generuoja nuo pat jos pareikalavimo. Elektrinė jėgainė – lengvesnė, joje mažiau besidėvinčių detalių, tad mažesnė gedimo rizika. Elektriniam varikliui nereikia pavarų dėžės, tad taupomas lenktynėse ypač svarbus laikas, kuris buvo skiriamas pavaroms perjungti“, – pranašumus vardijo „Toyota Gazoo Racing Baltics“ lenktynininkas B. Vanagas.

Elektriniam varikliui nereikia pavarų dėžės, tad taupomas lenktynėse ypač svarbus laikas.

Ribotos galimybės

Tačiau, lenktynininko teigimu, techniniai koziriai ne visada atsveria vartojimo galimybes.

„Elektrinis sprendimas neturi sau lygių trumpose lenktynėse, tačiau viso pasaulio gamintojai dar turi nueiti ilgą kelią, kol tokie bolidai viena įkrova lenktynių režimu galės įveikti daugiau nei 500 km. Šiuo metu, ribojant baterijos svorį, technologijos dar neleidžia elektriniais bolidais lenktyniauti automobilių sporto maratonuose“, – sakė B. Vanagas.

Ne veltui šiemet pavasarį 2024-ųjų Dakaro ralio organizatoriai kvietė gamintojus dažniau lenktynių sąlygomis testuoti naujas technologijas, kad žymiai greitėtų jų tobulėjimo procesas.

„Extreme E“ lenktynės – tvarių varžybų flagmanas. „Formulės-1“ (F1) uždaro klubo principu veikiančioje organizacijoje savo komandas jau subūrė net F1 žvaigždės Lewisas Hamiltonas, Jensonas Buttonas, Nikas Rosbergas ir ne kartą Dakaro ralį laimėjęs Carlosas Sainzas.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra