Naujosios Škoda Fabios konstruktoriai vienas problemas išsprendė, o kitas sukūrė
Vėlyvą 1999-ųjų rudenį debiutavusi Škoda Fabia netrukus tapo svarbiu Europos mažų automobilių rinkos žaidėjų. Puikus kainos ir kokybės santykis, geros techninės charakteristikos pelnė šiam modeliui daugybę apdovanojimų įvairiuose konkursuose ir pergalių per lyginamuosius testus. Per septynerius metus senąją Fabią įsigijo 1,6 mln. klientų. Ar antroji Fabia pakartos savo pirmtakės sėkmę?
Skirtumų daug
Jei prieš keletą metų keičiantis Octavios kartoms išorinių automobilių skirtumų reikėjo ieškoti su didinamuoju stiklu, tai senoji ir naujoji Fabia atrodo taip, tarsi Škodos dizainerių komandoje būtų dirbę kolegos, reanimavę kultinį Mini ir sukūrę simpatingąjį Suzuki Swift. Kelios kėbulo detalės akivaizdžiai pasiskolintos iš metais anksčiau debiutavusio brolio Roomster bei nusižiūrėtos iš kitų markių automobilių.
Blogai tai ar gerai, vieno atsakymo nėra. Kai kam gana eklektiškas stilius atrodo žaismingas ir žavus, o kai kam primena seną lygintuvą. Neginčijama yra tai, kad dabartinis Fabios rūbas (kėbulas 22 mm ilgesnis ir 47 mm aukštesnis; bagažinės tūris padidintas iki 300 l) leido šį modelį paversti erdviausiu iš nedidelių automobilių ir pasipuikuoti aukštesnės klasės mašinoms būdingomis važiavimo savybėmis.
Neatsitiktinai naujoji Fabia jau spėjo iškovoti keletą svarbių pergalių. Ji nugalėjo Serbijos ir Škotijos Metų automobilio konkursuose ir pelnė Vokietijos žurnalo Bild am Sonntag kasmet teikiamą Auksinio vairo apdovanojimą.
Naujosios Škodos interjeras vokiškai racionalus ir kokybiškas, tačiau pavadinti jį įdomiu ir originaliu nesiverčia liežuvis. Čia tradiciškai daug įvairios talpos daiktadėžių, pavyzdžiui, vienoje jų galima šaldyti gėrimų skardines. Vairuotojo darbo vieta ergonomiška, tačiau salone kur kas daugiau triukšmo, nei norėtųsi keliaujant nauju automobiliu.
Ekspertų pagyros
Pastaroji Fabios savybė itin akivaizdi važiuojant modeliu, turinčiu dyzelinį Volkswagen variklį, veikiantį pagal siurblio-purkštuko technologiją. Guostis galima nebent tuo, kad 1,9 l darbo tūrio, 105 AG (77 kW) pajėgumo variklis taupus (vidutinės degalų sąnaudos 5,4 l/100 km) ir dinamiškas.
Tokios pat galios benzininis 1,6 l
darbo tūrio jėgos agregatas veikia sklandžiai ir tyliai, tačiau stebina apetitu. Vidutinės maždaug 400 km kelionės panemunės keliais degalų sąnaudos laikantis oficialiai leistino greičio režimo šiek tiek viršijo 8 l/100 km ribą, tai yra jos didesnės nei deklaruoja gamintojas (techninėje dokumentacijoje nurodoma 7,6 l).
Vis dėlto autoritetingi ekspertai giria Škodą už ekologiškumą. Antai ADAC paskelbtoje studijoje, pavadintoje AutoMarxX, atkreipiamas dėmesys į žemą Škodos automobilių CO2 emisijos lygį. ADAC teigimu, visų čekiškų automobilių rodikliai yra pavyzdiniai.
Be to, Fabia su 1,2 litro darbo tūrio 60 AG pajėgumo varikliu buvo išrinkta pačiu ekonomiškiausiu kompaktišku automobiliu Eco Top dešimtuko kampanijoje. Įvertinus šios mašinos metines eksploatacijos išlaidas pasirodė, kad jos yra 2,169 eurais mažesnės nei Honda Civic Hybrid, Öko-Institut inicijuotuose rinkimuose užėmusios antrąją vietą.
Šios institucijos vadovai skelbia teikiantys vartotojams išsamią informaciją apie rekomendacijos vertus gaminius. Penkiasdešimt procentų vertinimo kriterijų yra susiję su aplinkos apsaugos aspektais, kiti penkiasdešimt yra finansiniai parametrai. Öko-Institut nurodo, kad į minėtą dešimtuką patenkančių mažų, šeimos, septynių vietų ir kompaktinių automobilių bendros metinės išlaidos yra vidutiniškai 5001000 eurų žemesnės, palyginti su tais automobiliais, kurių nerekomenduoja Eco Top dešimtuko sudarytojai.
Minėtas dešimtukas renkamas pagal specialią metodiką skaičiuojant bendras metines išlaidas. Baziniai kriterijai per metus automobiliu nuvažiuojama 12 tūkst. km ir jis naudojamas ketverius metus. Be to, vertinama draudimas, civilinės atsakomybės ir visas automobilio draudimas, eksploatacijos išlaidos, vienos valandos profesionalaus taisymo/aptarnavimo paslaugų įkainiai ir pan.
Pranašumų meniu
Lietuvos naujų automobilių registravimo statistika liudija, kad Škoda priklauso rinkos lyderių grupei, sugebančiai parduoti daugiau nei
2 tūkst. automobilių per metus (pernai tai padarė tik Volkswagen ir Toyota). Pirmoji vairuotojų reakcija į naujuosius čekiškus keturračius leidžia tikėtis, kad Fabia ir toliau bus vienas mažų automobilių segmento lyderių.
Šis modelis siūlo ne tik vieną erd-
viausių salonų bei bagažinių (jos tūrį galima padidinti nuo 300 iki 1163 l),
bet ir didelį skirtingų keturių benzininių ir trijų dyzelinių variklių pasirinkimą. Fabios bazinės įrangos modelyje yra ABS, ratų praslydimo kontrolės sistema ASR, elektroninė diferencialo blokavimo sistema EDL, kuri derinama su hidrauline stabdymo kontrole. Be to, čia yra tokių malonių smulkmenų kaip oro slėgio kontrolės padangose sistema TPM, važiavimo kryptimi skirtingu kampu pasisukti galintys žibintai ir t.t.
Fabia turi šešias saugos oro pagalves, o pagal pėsčiųjų apsaugos reikalavimus šis modelis jau dabar atitinka įsigaliosiančius 2010 metais.
Naujausi komentarai