- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Nuosavas transporto priemones žmonės paprastai atnaujina kas 3-5 metus ir dalis jų susiduria su dilema: rinktis naują ar naudotą automobilį?
Naujų automobilių pardavimų statistika Lietuvoje liudija, jog žmonės paprastai renkasi naudotos transporto priemonės pirkimą: žvelgiant iš ekonominės perspektyvos, tai atrodo racionalesnis pasirinkimas.
Naujas automobilis, jeigu kainuoja panašiai kaip 3-5 metus naudotas, bus žemesnės klasės – mažiau patogus ir ne toks erdvus. Be to, naujas automobilis labai greitai nuvertėja. Kita vertus, naudota transporto priemonė patikimumu niekada neprilygs naujai. O įsigijimo paprastumas, saugumas, įvairių elektroninių sistemų bei technologijų gausa – taip pat naujo automobilio pusėje.
Kaina – penkeriems metams
Naujų automobilių su nuolaidomis skelbimų portalo Motorsniper.lt vadovas Nerijus Alška teigia, kad dažniausia žmonių daroma klaida – eksploatacijos nuvertinimas.
„Žmonės dažnai žiūri tik į pradinę kainą, tačiau pamiršta pridėti eksploatacines išlaidas: degalus, draudimą, remonto kaštus. Likutinė vertė taip pat turi didžiulę įtaką bendrajai automobilio kainai“, - sako N. Alška.
Didžiausias naujo automobilio privalumas – garantija. Galite būti ramūs, kad jo remontas 5 metus ar kitą laikotarpį, kol galioja garantija, nekainuos nė cento.
Štai čia, pasak automobilių rinkos eksperto, išaiškėja pagrindinis naujų transporto priemonių privalumas: joms visas išlaidas galima apskaičiuoti iš anksto. Naujo automobilio pardavėjas gali euro tikslumu pasakyti, už kokią sumą tą patį automobilį atpirks po 5 metų, kiek kainuos jo priežiūra tą patį laikotarpį. Kai kuriuose salonuose galima jau pirkimo metu susimokėti už privalomus penkerių metų techninius aptarnavimus, tad papildomos išlaidos lieka tik draudimui bei degalams.
Šias sumas, pabrėžia Motorsniper.lt atstovas, taip pat nesunku suskaičiuoti: draudimo kaina einant metams ženkliau keistis gali tik vairuotojui tapus eismo įvykio kaltininku, o degalų sąnaudas pateikia visi gamintojai, tad žinant savo per metus įveikiamą atstumą galima suskaičiuoti visas apytiksles išlaidas.
„Degalų sąnaudos yra dar vienas naujam automobiliui naudingas dalykas. Dėl griežtėjančių ekologijos normų naujos transporto priemonės vartoja mažiau degalų nei tos, kurios buvo gamintos prieš 5 metus ar dar seniau, nors jų galia – nepakitusi“, - aiškina N. Alška.
Netikėtumo problema
Automobilio eksploatacinių skysčių, filtrų keitimo kainą bei intervalus nesunku sužinoti ir naudotam automobiliui, tačiau čia atsiranda vienas kintamasis, kurio apskaičiuoti praktiškai neįmanoma – remonto išlaidos.
„Didžiausias naujo automobilio privalumas – garantija. Galite būti ramūs, kad jo remontas 5 metus ar kitą laikotarpį, kol galioja garantija, nekainuos nei cento. Tikėtis, kad naudotame automobilyje tiek metų niekas nesuges, yra labai naivu“, - teigia N. Alška.
Natūralu, kad susidėvi tokios naudoto automobilio detalės kaip pakabos svirtys, vairo traukės ir pan. – mechaninės dalys turi ribotą tarnavimo intervalą, jas keisti reikia kas kelis šimtus tūkstančių kilometrų. Automobilio pakabos detalių remontą ar keitimą taip pat gali atlikti daugelis mechanikų.
Kur kas didesnės problemos iškyla pradėjus negaluoti pagrindiniams automobilio mazgams – varikliui, pavarų dėžei ar elektroniniams komponentams. Tuomet remontas gali kainuoti jau ne šimtus, o tūkstančius eurų bei trukti kelias savaites.
„Pirkdamas naują automobilį, su tuo nesusidursi: jeigu ir suges kuris svarbus komponentas, pačiam už jo remontą mokėti nereikės. Tai – didžiulis privalumas, kadangi netikėtų išlaidų niekas nemėgsta“, - pabrėžia naujų automobilių rinkos ekspertas.
Jis svarsto, kad žmonės kartais pernelyg bijo įsigyti naują automobilį, nes jis labai greitai nuvertėja ir „vos išvažiavęs iš salono praranda 20 proc. kainos“. Tačiau ir pačiam galima įsigyti naują automobilį su tokia nuolaida – gamintojai dažnai tuština sandėlius prieš pasirodant naujiems modeliams, o pardavimų salonai reguliariai atnaujina ekspozicijas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Moksleiviai varžėsi saugaus eismo konkurse1
Kovo 18 dieną Marijampolės rajono Sasnavos pagrindinėje mokykloje vyko tradicinis jaunųjų dviratininkų saugaus eismo konkursas „Autokontaktas 2023“. Jame be Sasnavos moksleivių varžėsi dvi komandos iš Latvijos. ...
-
To dar nėra buvę: vairavimo egzaminą iš pirmo karto išlaiko vos penktadalis bandančiųjų62
Žmonės skundžiasi, jog išlaikyti vairavimo egzaminą tampa vis sunkiau. Tenka bandyti po kelis, o kartais ir po keliasdešimt kartų. „Regitra“ neslepia – šiuo metu tik maždaug penktadalis laikančiųjų vairavimo egza...
-
Autobusas – keleiviams ir jų automobiliams4
Prancūzijos startuolis „Symone“ planuoja jau kitąmet pademonstruoti dviaukštį autobusą, kuriuo keleiviai galėtų gabenti ir savo automobilius ar motociklus. ...
-
Pareigūnai dronais žadina vairuotojus5
Nyderlandų aplinkos ir transporto inspekcijos (ILT) pareigūnai pradėjo naudoti bepiločius orlaivius (dronus), kad patikrintų, kaip vilkikų vairuotojai laikosi 45 valandų pertraukos reikalavimų. ...
-
Naudotų automobilių pirkėjai – vis atsargesni, klastotojai – išmanesni9
Naudotų automobilių rinkoje paplitusi praktika – klastoti ridą. Pirkėjai – vis atsargesni, tačiau transporto priemonių istorijos ataskaitas teikiančios įmonės „CarVertical“ tyrimas rodo: vis dar labai didelė rizika įsigyti &b...
-
Daugiau naujų automobilių pirko ne vien lietuviai2
Naujų automobilių rinkos pulsas: Lietuvoje, Estijoje, Lenkijoje, Vokietijoje – pozityvi vasario mėnesio pardavimo statistika. ...
-
Karas keliuose: norisi muštis – padarykite pritūpimų14
Šią savaitę malšinti konflikto, kilusio vieno prekybos centro prieigose, lėkė net penki Kauno policijos ekipažai. Laimei, signalas apie inkasatoriaus užpuolimą nepasitvirtino, o sumaišties priežastimi tapo elementarus dviejų vyr...
-
Ar daugiau neišvysime su Rusija susijusių automobilių numerių?11
Prieš kelerius metus atlikėjas Stano smagiai prisijuokė gavęs automobilio numerius su trimis raidėmis KRV. Ko gero, ne kartą esate pastebėję gatvėmis riedantį automobilį su šypseną keliančiu raidžių trumpiniu. Tačiau vieni numeriai...
-
Lietuva užsimojo panaikinti benzinu ar dyzelinu varomus autobusus19
Europos Komisija (EK) įsitikinusi, kad 2030 m. visas Europos viešasis transportas tausos gamtą. Lietuva to siekia iki 2029 m., praneša LNK. ...
-
Dingti per 40 sekundžių – nedora misija įmanoma?1
Grupė ilgapirščių JAV perspjovė kino filmo „Dingti per 60 sekundžių“ herojus – prabangius automobilius nugvelbė dar greičiau. ...