Draudimas liberalėja Pereiti į pagrindinį turinį

Draudimas liberalėja

2008-05-14 00:00

„PZU Lietuva“ keičia kasko taisykles vairuotojų naudai

„PZU Lietuva“ keičia kasko taisykles vairuotojų naudai

Draudimo bendrovė „PZU Lietuva“ pretenduoja į drąsiausio rinkos žaidėjo titulą. Jos vadovai ryžosi į technines avarijas patekusius automobilininkus atleisti nuo prievolės kviesti policijos pareigūnus net ir privalomojo civilinės atsakomybės draudimo sąlygose nenumatytais atvejais, tai yra kai mašina nustojo veikti dėl kokio nors gedimo ar paties vairuotojo kaltės. Jei šis yra sudaręs kasko sutartį su „PZU Lietuva“, jam pakaks nubraižyti avarijos schemą, užpildyti eismo įvykio deklaraciją ir perduoti ją draudimo bendrovei.

Partnerių pagalba

„PZU Lietuvos“ Žalų departamento vadovas Saulius Tiškevičius, kalbėdamas apie prieš mėnesį oficialiai įsigaliojusią tvarką, pabrėžė, kad bene vienintelis su šia naujove susijęs reikalavimas – teisingai užpildyti eismo įvykio deklaraciją.

„Ištikus net nedidelei avarijai kiekvienas žmogus patiria stresą, dažnai sunkiai tramdo emocijas ir neobjektyviai vertina eismo įvykio aplinkybes. Tai suvokdami pasiūlėme profesionalų pagalbą. „PZU Lietuvos“ klientai, patekę į eismo įvykį, gali pasinaudoti mūsų partnerės techninės pagalbos bei asistavimo paslaugų teikėjos „Euro Avistos“ pagalba ir į avarijos vietą išsikviesti šios bendrovės specialistus.

Pirmo mėnesio patirtis rodo, kad ši iniciatyva davė neblogų rezultatų: vairuotojams tapo lengviau pildyti deklaracijas, vis daugiau jų gaunama teisingai užpildytų, o žalų administravimo procesas iš tiesų supaprastėjo“, – pabrėžė S.Tiš-kevičius.

„Euro Avista“ visą parą vairuotojus konsultuoja telefonu 19019, o klientui pageidaujant į eismo įvykio vietą atvyksta maždaug per 20–60 min. mieste ir per 40–120 min. užmiestyje.

Kasko ypatumai

Įvertinę visus už ir prieš „PZU Lietuvos“ strategai ryžosi pasiūlyti analogiška tvarka naudotis ir kasko sutartis sudariusiems vairuotojams.

Nuo gegužės 8 d. jie taip pat galės į kai kurių avarijų vietą kviestis ne policijos pareigūnus, o bendrovės „Euro Avista“ darbuotojus ir pasitelkti juos pildant eismo įvykių deklaracijas. Pasak S.Tiškevičiaus, kviesti policiją draudėjai privalės tuo atveju, jei per eismo įvykį nukentės žmonės arba susidurs daugiau nei dvi transporto priemonės. Policijos pareigūnų pagalbos būtinai reikės ir tada, jei per eismo įvykį bus padaryta turtinė žala trečiųjų asmenų, kurių nėra eismo įvykio vietoje, turtui.

„PZU Lietuvos“ Transporto rizikos skyriaus vadovas Mangirdas Skačkauskas, paprašytas pakomentuoti, kuo naujasis pasiūlymas skiriasi nuo jau įteisinto privalomojo civilinės atsakomybės draudimo, pirmiausia atkreipė dėmesį, kad kasko yra savanoriškas draudimas. „Tai yra visos sąlygos aptariamos draudiko ir draudėjo sutartyje. Mes pakeitėme lig šiol galiojusias nuostatas, jog kasko polisus turintys vairuotojai ištikus avarijai privalo kviesti policiją. Taisyklėse išvardyti atvejai, kada pareigūnus būtina kviestis norint gauti kasko išmoką – jie iš esmės sutampa su nurodytais Privalomojo civilinės atsakomybės draudimo įstatyme. Šis pasiūlymas galios ne tik naujai sutartis sudarantiems, bet ir seniems mūsų bendrovės klientams“, – tvirtino M.Skačkauskas.

Pašnekovas pabrėžė, kad naujasis pasiūlymas kasko sutartis turintiems vairuotojams pravers, kai automobilis bus apgadintas į ką nors atsitrenkus, nuslydus nuo kelio, susidūrus su laukiniais gyvūnais ar pan. Visais tokiais atvejais draudžiamojo įvykio formalumus bus galima sutvarkyti naudojant tą pačią civilinės atsakomybės draudimo eismo įvykio deklaracijos formą.

Landa sukčiams

M.Skačkauskas pripažino, kad liberalizuodama eismo įvykių administravimo tvarką „PZU Lietuva“ šiek tiek rizikuoja. Tarkime, draudžiamuoju įvykiu nelaikoma avarija, kurią sukėlė neblaivus ar nuo kvaišalų apsvaigęs vairuotojas. Panaikinus prievolę kviesti policijos pareigūnus, užpildyti eismo įvykio deklaraciją tokie veikėjai galėtų išsiblaivę.

„Nesąžiningiems vairuotojams iš tiesų padaugėja galimybių savaip interpretuoti avarijos aplinkybes. Tačiau vargu ar padėtis labai smarkiai keisis, nes ir lig šiol egzistavo galimybė įforminti eismo įvykį be policijos pagalbos tais atvejais, kai patirta žala neviršija 5 tūkst. litų. Visi nedideli incidentai, kai mašinos apgadinamos nuvažiavus nuo kelio ar ką nors užkliudžius, paprastai būdavo vertinami mažesnėmis sumomis. Kita vertus, nors mes prarandame dalį eismo įvykio kontrolės galimybių, yra kitų būdų nustatyti tikrosioms avarijos aplinkybėms“, – teigė „PZU Lietuvos“ Transporto rizikos skyrius vadovas.

Jis priminė, kad panaši tvarka galioja beveik visose ES šalyse.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų