- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Daugiau elektromobilių – mažesnė tarša, tačiau kartu – nauji iššūkiai, tarp jų – naudotos baterijos.
Perdirbti? Utilizuoti?
„Elektromobiliai reikšmingai prisideda prie aplinkos taršos mažinimo, tačiau šios transporto priemonės, kai baigiasi jų eksploatacija, irgi gali būti žalingos, – sakė Gamintojų ir importuotojų asociacijos (GIA) atstovė direktorė Vitalija Sičiūnienė. – Vienos grėsmingiausių – ličio jonų baterijos, dažniausiai efektyviai tarnaujančios apie 7–10 metų. Lietuvoje elektromobiliai važinėja nuo 2010-ųjų, tad kai kuriems vairuotojams jau teko keisti ar remontuoti ir baterijas.“
Elektromobilių baterijų perdirbimo procesas kur kas sudėtingesnis nei įprastų akumuliatorių.
Elektromobilių baterijų perdirbimo procesas kur kas sudėtingesnis nei įprastų akumuliatorių. Ličio jonų baterijos vis dar gali išlaikyti 70–80 proc. pradinės talpos, todėl gali būti panaudotos kitiems tikslams, pavyzdžiui, energijos saugyklos namams ar pramonei.
Pakartotinai naudoti netinkamos baterijos perdirbamos, iš jų išgaunama vertingų medžiagų – kobalto, ličio, nikelio, švino. Jeigu baterijų perdirbti neįmanoma, atliekų tvarkytojai pasirūpina tinkamų jų utilizavimu.
Darbų nesumažės
„Regitros“ duomenimis, šių metų gegužės 1-ąją mūsų šalyje buvo užregistruoti 9 729 elektromobiliai. Planuojama, kad iki 2025-ųjų pabaigos jų Lietuvoje bus penkis šešis kartus daugiau.
„Džiugu, kad elektromobilius perkantys gyventojai ir juridiniai asmenys nuo birželio vėl gali gauti kompensacijas. Tačiau jau dabar reikia susirūpinti, kad tai, ką šiandien vadiname aplinkai draugišku transportu, ateityje netaptų galvosūkiu. Pavojų aplinkai ir žmonių sveikatai gali kelti ne tik netinkamai tvarkomos ličio jonų baterijos, bet ir amortizatoriai, padangos ir kitos elektromobilių dalys. Tad privalome rūpintis, kad atliekos būtų tvarkomos pagal aukščiausius aplinkosaugos standartus“, – pabrėžė Eksploatuoti netinkamų transporto priemonių tvarkytojų asociacijos (ENTPTA) vadovas Vladimiras Jankoitas.
Jis pažymėjo, kad, pagal ES direktyvą, kuri galioja ir Lietuvai, 95 proc. automobilio atliekų turi būti panaudotos, pakartotinai panaudotos arba perdirbtos.
Naudingi projektai
Informaciją, kur dėti nebereikalingas baterijas, akumuliatorius, kitą seną elektros ir elektronikos įrangą arba užsiregistruoti, kad ji būtų nemokamai išvežta, galima rasti neseniai startavusio projekto „Man rūpi rytojus“ interneto svetainėje manrupirytojus.lt.
Informaciją apie automobilių atliekas ir netinkamas eksploatuoti transporto priemones galima rasti svetainėje autotvarkymas.lt.
Be to, GIA, siekdama paskatinti autoservisus rūšiuoti ir rinkti atliekas atskirai ir jų nešalinti su kitomis atliekomis, kasmet rengia aplinkosaugos projektus „Mes rūšiuojam autoservise“ ir „Mes rūšiuojam automobilių atliekas“.
Statistika: „Regitros“ duomenimis, šių metų gegužės 1 d. mūsų šalyje buvo užregistruoti 9 729 elektromobiliai.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Ekspertas – apie vairavimą neįprastomis oro salygomis: pradeda bijoti, ko nereikia bijoti3
Oro sąlygas, kurios nustebino šalies gyventojus pirmadienį, keiksnoja ne tik daržininkai ir sodininkai, bet ir vairuotojai. Vairuoti tokiomis sąlygomis ir dar su vasarinėmis padangomis gali būti tikras iššūkis, LNK reportaže pasako...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų3
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams4
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas3
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...