- Marius Ringaudas
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Elektrinis vilkikas savo akumuliatorius įkrovė ne specialioje stotelėje, o tiesiog važiuodamas keliu. Švedijoje atliktas inovatyvus eksperimentas viršijo lūkesčius.
Sniegas nesutrukdė
Gotlando saloje buvo nutiesta speciali 1,65 km kelio atkarpa, kuria riedėdamas elektromobilis bekontakčiu būdu gali papildyti savo energijos atsargas.
Eksperimente dalyvavo magistralinis 40 t vilkikas su penkiomis baterijomis (kiekvienos galingumas po 20 kilovatvalandžių – kWh). Važiavęs vidutiniu 60 km/val. greičiu, jis per 200 m sukaupė 70 kWh naujos energijos, nors dalis kelio buvo padengta sniego arba ledo.
Išmaniąją atkarpą įrengė šios technologijos kūrėjai – Izraelio kompanijos "ElectReon Wireless" specialistai.
Elektromobilio įkrovą užtikrina jame įrengti energijos imtuvai, bevieliu būdu kontaktuojantys su po asfalto danga sumontuotomis varinėmis ritėmis, kurias valdo šalikelėje sumontuotų daviklių blokai.
Anot "ElectReon Wireless", tokie energijos imtuvai į serijinius automobilius kol kas nemontuojami, tačiau tai nėra itin brangi technologija, todėl netolimoje ateityje ji bus įprasta.
Gotlando saloje buvo nutiesta speciali 1,65 km kelio atkarpa, kuria riedėdamas elektromobilis bekontakčiu būdu gali papildyti savo energijos atsargas.
Universali įranga
Izraelio inžinieriai pabrėžė, kad jų siūloma kelio įranga – universali, ją galima prijungti ir suderinti su jau veikiančiais elektros tinklais.
Tokiais atvejais infrastruktūros reikmėms neprireiks ardyti seno asfalto ir kloti naujos dangos.
"ElectReon Wireless" inovacija pasiteisino ir Izraelyje, kur sparčią elektromobilių įkrovą užtikrina 700 m gatvės atkarpa Tel Avive.
"Tikimės, kad mūsų technologija svariai prisidės prie elektrinių transporto priemonių parko plėtros", – sakė "ElectReon Wireless" generalinis direktorius Orenas Ezeras.
2017-aisiais JAV bendrovė "Qualcomm Halo" testavo tokio pat specialaus kelio 100 m atkarpą Prancūzijoje ir konstatavo: įkrauti akumuliatorius (daugiausiai 20 kWh) vienu metu gali ir du automobiliai, važiuojantys skirtingomis eismo juostomis.
Kinai pasitelkė saulę
2018-aisiais Švedijoje buvo nutiestas kelias su kontaktine elektromobilių įkrovos įranga.
Bendrovė "eRoadArlanda" padalijo 2 km atkarpą į sekcijas po 50 m su integruotu bėgiu, kuriam elektros energija pradedama tiekti automatiškai tuomet, kai specialiu imtuvu prisijungia elektromobilis.
Tačiau tokio kelio 1 km sąnaudos – mažiausiai 1 mln. eurų.
Prieš trejus metus Kinijoje buvo atidarytas elektromobilių plentas su energiją kaupiančiais ir tiekiančiais saulės moduliais.
Kinų bendrovė "Qilu Transportation Development Group" planuoja nutiesti daugiau tokių kelių, tačiau modernesnių – skirtų autonominėms transporto priemonėms.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams2
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas3
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...
-
Orams sušilus – daugiau eismo įvykių1
Balandžio mėnesio pradžia vairuotojus įpareigojo keisti žiemines padangas į vasarines. Kas nutiks, jei nepasikeitę padangų pateksite į eismo įvykį, ir apie kitas sezonines vairuotojų problemas „Labas vakaras, Lietuva“ rubrikoje „A...
-
Retenybių medžiotojams – ypatingi ir brangūs taikiniai
Šį pavasarį aukcionuose kolekcininkams bus pasiūlyti keli ypatingi automobiliai, tarp jų – reti „Bugatti Type 57C“ ir „Lotus-Climax Type 12“. ...
-
„Land Cruiser 250“ – naujas karalius6
„Galiu teigti, kad gimė naujas kelio ir bekelės karalius“, – išbandęs naująjį visureigį „Toyota Land Cruiser 250“ sakė lenktynininkas Benediktas Vanagas. ...
-
Padirbės, kad eismas būtų saugesnis5
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ per šiuos metus yra suplanavusi eismo saugumą didinančius sprendimus įgyvendinti visuose šalyje užfiksuotuose vadinamųjų juodųjų dėmių kelių ruožuose ir sankryžose. ...
-
Paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso nugalėtojai2
Tarptautinėje Niujorko automobilių parodoje paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso („World Car of the Year“, WCOTY) nugalėtojai. ...
-
Techninės apžiūros barjeras: įtakos turi ir vairuotojo elgesys45
Lietuvos automobilių techninių apžiūrų statistika negailestinga. Pernai beveik pusė transporto priemonių pirmuoju bandymu neįveikė šio barjero ir negavo teisės dalyvauti eisme. Kas lemia tokius niūrius skaičius ir kaip juos pakeisti? ...