- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
VĮ „Regitra“ duomenimis, Lietuvos automobilių parkas yra seniausias Baltijos šalyse. Vidutinis lengvojo automobilio amžius Lietuvoje – 15 metų. Praėjusiais metais šalies automobilių parkas pasipildė daugiau kaip 118 tūkst. automobilių, pirmą kartą registruotais Lietuvoje, tačiau tik 17 proc. jų buvo nauji. Ekspertai atkreipia dėmesį, jog vairuotojai Lietuvoje nėra linkę pirkti naujų automobilių, tačiau už naudotus gerokai permoka, nes didžioji dauguma jų būna su atsukta rida.
VĮ „Regitra“ statistika atspindi, jog dauguma naudotų automobilių atkeliauja iš Vakarų Europos valstybių – Vokietijos, Prancūzijos, Italijos. Tarp Lietuvos vairuotojų jie itin populiarūs, jeigu yra apynaujai – 3-5 metų senumo, o rida neviršija 200 tūkst. kilometrų. Pasak automobilių pirkimą lizinguojančios „UniCredit Leasing“ Lietuvoje pardavimų direktoriaus Aurimo Kuncos, mūsų šalyje automobiliai, nepravažiavę 200 tūkst. kilometrų ribos, atrodo kaip ganėtinai patrauklus pasiūlymas. Tačiau susimąstyti verčia tai, kad, tarkime, Vokietijoje, to paties gamintojo, panašios būklės ir amžiaus lengvasis automobilis, kainuoja gerokai brangiau. O juk būtent Lietuvoje jo kaina turėtų būti didesnė, nes pargabenti iš Vokietijos į Lietuvą automobilį nemažai kainuoja.
„Atsakymas į klausimą, kaip taip gali būti, gana paprastas – į Lietuvą atvežti automobiliai yra pravažiavę ženkliai daugiau nei nurodo dažnas pardavėjas. Ne paslaptis, kad Lietuvos naudotų automobilių rinkoje odometro duomenų klastojimas – gana paplitęs reiškinys. Skaičiuojama, jog perkant automobilį su suklastota rida prarandama iki 30 proc. jo vertės, todėl vairuotojai, kurie nenori permokėti nesąžiningiems pardavėjams, turėtų būti itin atsargūs ir įsitikinti, jog nebus apgauti dėl nurodytos ridos“, – teigia automobilius lizinguojančios bendrovės atstovas.
Paklaustas apie tai, kiek Lietuvoje parduodamų naudotų automobilių galimai yra su suklastotais odometro duomenimis, UAB „Patikimi automobiliai“ direktorius Vismantas Baršys teigė, kad į šį klausimą tiksliai atsakyti neįmanoma. „Tokios statistikos tiesiog negali būti, kadangi prisipažįstančių apie atsuktą mašinos ridą yra labai nedaug. Tačiau, nenustebčiau, jeigu atlikus tyrimą paaiškėtų, jog Lietuvos rinkoje tokie automobiliai sudarytų tris ketvirtadalius. Dažniausiai pirkėjai nenori įsigyti automobilio nuriedėjusio daugiau negu 200 tūkst. km. Taigi, viršijusiems tokią ribą dažniausiai ir daromos korekcijos. O tiek kilometrų galima nuvažiuoti ir greičiau nei per du metus“, – atkreipia dėmesį V. Baršys.
A. Kunca pritaria, jog Vokietijoje visiškai normalu, kad automobilis per 2–3 metus nuvažiuoja virš 180 tūkst. km. „Vokietijoje atstumai didesni nei Lietuvoje, tad tiek kilometrų įveikti nėra kažkas ypatingo. Tačiau ten automobiliai labiau prižiūrimi, negailima nei laiko, nei išlaidų kasmetinei patikrai. Praėjus garantiniam laikotarpiui, po 2–3 metų automobilis keičiamas nauju, o senasis, dažnu atveju, atvežamas į Lietuvą ir atsukus ridą parduodama už išpūstą kainą“, – pasakoja A. Kunca.
Teikdami patarimus, tiek „UniCredit Leasing“ Lietuvoje, tiek „Patikimi automobiliai“ atstovas tikino, jog apgavystės lengviausia išvengti tuomet, kai jis įsigijamas iš patikimų pardavėjų, dar geriau – naujų automobilių dilerių. „Net turint didžiulę patirtį sunku atskirti, ar automobilis yra nuvažiavęs 200 tūkst., ar 500 tūkst. km, jeigu buvęs automobilio šeimininkas prieš parduodant atlieka kosmetinį remontą. Taip pat vienas paprastesnių būdų išvengti tokio pirkinio – pasižiūrėti, kiek toks tvarkingas automobilis kainuoja kitose Europos šalyse. Jei nusižiūrėtas automobilis pigesnis – didelė tikimybė, kad būsite apgautas“, – tikino V. Baršys.
„UniCredit Leasing“ Lietuvoje pardavimų direktorius A. Kunca priduria, kad rizikuoti netenka perkant automobilį, kuris iš salono naujas buvo pirktas Lietuvoje ir kurio visa serviso istorija yra čia. „Taip pat, prieš lizinguodami automobilį, pirkėjams visuomet siūlome atlikti planuojamo pirkti automobilio patikrą patikimame autoservise, taip ženkliai sumažinant tikimybę įsigyti automobilį su klastotais duomenimis“, – teigė A. Kunca.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį10
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas2
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...
-
Orams sušilus – daugiau eismo įvykių1
Balandžio mėnesio pradžia vairuotojus įpareigojo keisti žiemines padangas į vasarines. Kas nutiks, jei nepasikeitę padangų pateksite į eismo įvykį, ir apie kitas sezonines vairuotojų problemas „Labas vakaras, Lietuva“ rubrikoje „A...
-
Retenybių medžiotojams – ypatingi ir brangūs taikiniai
Šį pavasarį aukcionuose kolekcininkams bus pasiūlyti keli ypatingi automobiliai, tarp jų – reti „Bugatti Type 57C“ ir „Lotus-Climax Type 12“. ...
-
„Land Cruiser 250“ – naujas karalius6
„Galiu teigti, kad gimė naujas kelio ir bekelės karalius“, – išbandęs naująjį visureigį „Toyota Land Cruiser 250“ sakė lenktynininkas Benediktas Vanagas. ...
-
Padirbės, kad eismas būtų saugesnis5
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ per šiuos metus yra suplanavusi eismo saugumą didinančius sprendimus įgyvendinti visuose šalyje užfiksuotuose vadinamųjų juodųjų dėmių kelių ruožuose ir sankryžose. ...
-
Paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso nugalėtojai2
Tarptautinėje Niujorko automobilių parodoje paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso („World Car of the Year“, WCOTY) nugalėtojai. ...
-
Techninės apžiūros barjeras: įtakos turi ir vairuotojo elgesys45
Lietuvos automobilių techninių apžiūrų statistika negailestinga. Pernai beveik pusė transporto priemonių pirmuoju bandymu neįveikė šio barjero ir negavo teisės dalyvauti eisme. Kas lemia tokius niūrius skaičius ir kaip juos pakeisti? ...
-
Specialistai pataria, kaip sumažinti automobilio taršą20
Pernai daugiau nei 53 proc. automobilių žalią techninės apžiūros (TA) lapą gavo iš pirmo karto, beveik 47 proc. automobilių į TA centrą turėjo atvažiuoti pakartotinai po remonto. Vadinasi, tik maždaug kas antras automobilis iš pirmo ...
-
Seimas linkęs palengvinti neįgaliųjų automobilių parkavimą
Seimas nusiteikęs pakeisti neįgaliųjų vairuojamų ar juos vežančių automobilių parkavimo tvarką – jų savininkai nemokėtų mokesčio už stovėjimą. ...