Pasižymėjo Australijoje
Rugsėjo 20–21 dienomis Panevėžio autodrome vyks „Enefit 24 valandų“ (24H) lenktynės. Jose laukiama ypatingo svečio – „Solaride“.
Tai – „Enefit“ ir Tartu universiteto studentų sukurtas saulės energija varomas automobilis. Rugsėjo 20-ąją „Solaride“ apsuks kelis trasos ratus, vėliau su juo bus galima iš arčiau susipažinti renginio ekspozicijų zonoje.
„Solaride“ projektas startavo 2020-aisiais, kai du Tartu universiteto studentai nusprendė sukurti pirmąjį saulės automobilį Baltijos šalyse. Šiandien tai – tarpdisciplininis ugdymo ir bendradarbiavimo projektas, kurio pagrindinis akcentas – ateities talentų ugdymas ir technologijų populiarinimas. Projekte dalyvauja daugiau nei 300 aukštųjų mokyklų studentų, mentorių, instruktorių ir partnerių.
Kol trečiasis saulės automobilis dar gaminamas, į Lietuvą atkeliaus antrasis. 2023 m. jis dalyvavo „Bridgestone World Solar Challenge“ varžybose Australijoje ir iškovojo trečią vietą „Cruiser“ klasėje, taip pat pelnė specialų apdovanojimą – „Prohelion Scrutineer's Choice Award“ (už be pastabų atliktą techninės komisijos patikrą).
Ekipaže – dviese
„Simboliška, kad saulės automobilis bus pristatytas Panevėžyje – mieste, garsėjančiame robotų kūrėjais“, – teigė D. Grinbergas.
„Solaride“ sunaudoja penkis kartus mažiau energijos nei vidutinis elektromobilis.
„Norėjome išvežti savo automobilį į užsienį ne varžyboms, kad parodytume jaunų Estijos studentų darbus. Labai džiaugiamės galėdami tai padaryti kartu su mūsų pagrindiniu rėmėju „Enefit“, – sakė „Solaride“ vadovas Asso Soosalu.
Į Lietuvą atkeliausiančio automobilio ilgis – 4,95 m, plotis – 1,75 m, aukštis – 1,3 m. Jis sveria 700 kg ir gali talpinti du žmones, kurių kiekvienas sveria apie 80 kilogramų. Automobilis gali važiuoti iki 100 km/h, tačiau didžiausias greitis varžybose Australijoje buvo 96 km/h.
Automobilio akumuliatoriaus talpa yra 42 kWh, su saulės baterijų energija gali nuvažiuoti iki 1 200 km. Automobilio stogas dengtas saulės baterijomis, naudojamos plokštės yra 20 proc. efektyvesnės nei įprastos, nes jos pagamintos iš „Sunpower“ monokristalinių saulės elementų.
Naudojami du ratuose įmontuoti GEM varikliai, kurių bendra galia – 5 kWh. „Solaride“ dėl 30 proc. mažesnio oro pasipriešinimo sunaudoja penkis kartus mažiau energijos nei vidutinis elektromobilis.
Startuos 15 komandų
„Enefit 24H“ elektromobilių lenktynių metu kino seanse bus galima pamatyti dokumentinį filmą apie saulės automobilio gamybą ir pasiekimus varžybose.
Panevėžio mokymo centro autodrome lenktyniaus 15 komandų, suskirstytų į keturias klases pagal viena įkrova įveikiamą atstumą. Varžovai sieks įveikti kuo ilgesnį nuotolį 1,5 km žiedinėje trasoje.
Dalyvauti gali visi norintys su standartiniais, nemodifikuotais elektromobiliais.
„Elinta Motors“ komandos paraiškoje yra iš benzininio į elektrinį pačios bendrovės sukonstruotas sportinis „Subaru BRZ“.
Naujausi komentarai