Pereiti į pagrindinį turinį

E.Sipavičiui automobilis atstoja ir biurą

2009-11-04 09:29
Silpnybė: E.Sipavičius mėgsta vienatūrius automobilius.
Silpnybė: E.Sipavičius mėgsta vienatūrius automobilius. / Evaldo Butkevičiaus nuotr.

Estetas. Rinkdamasis automobilį dainininkas Egidijus Sipavičius visų pirma nori, kad jį matant džiaugtųsi akys ir širdis. "Bet man labai svarbu ir komfortas, – prisipažino kaunietis. – Kad būtų patogu važiuoti, sėdėti, kad netrūktų vietos salone."

"Mercedes" privalumai

Dabar dainininkas važinėja su 2004 m. gamybos C klasės "Mercedes" universalu. Prieš ketverius metus jį pirko sau, po to, įsigijęs naują "Citröen C4 Grand Picasso", mersedesą atidavė žmonai.

"Sunkmetis privertė prancūzišką automobilį parduoti, – neslėpė dainininkas, kuris labai mėgsta vienatūrius automobilius. – Dabar vėl persėdau į tą patį "Mercedes".

ABS, ratų praslydimo, klimato, automobilio statymo kontrolės sistemos ir daugelis kitų naujuose automobiliuose jau įprastų privalumų yra ir E.Sipavičiaus "Mercedes".

 Egidijus labai patenkintas mašinos ekonomiškumu: 100 km 2,2 l talpos variklį turintis "Mercedes" suryja nuo 5,7 iki 6,6 l dyzelino.

"Automobilyje labai patogu sėdėti, – E.Sipavičiui dažnai tenka važinėti iš vienos Lietuvos dalies į kitą. Per metus jis nuvažiuoja apie 60 tūkst.  km, todėl po kelionės svarbu koncerte nejusti nuovargio. – Labai plastiška mersedeso pakaba. Tai – pirmasis mano "Mercedes" ir dabar žinau, kodėl žmonės  giria šį automobilį."

Pirmasis pirkinys – beprotiškas

Ko šiam automobiliui trūksta iki idealo? E.Sipavičius šypsosi: jis galėtų būti dar didesnis. 188 cm ūgio vyras būtent dėl šios priežasties mersedesą buvo atidavęs žmonai.  Be to, jis nėra didelis mechaninės pavarų dėžės gerbėjas: "Pastarieji keli mano automobiliai buvo "automatai".

"Rolls Royce" nėra E.Sipavičiaus žydroji svajonė. Kitas jo automobilis bus, matyt, "Lexus". Tokio dainininkas dar neturėjo.

"Mercedes", nusijuokia dainininkas, jei taip galima pasakyti, vienas normaliausių jo turėtų automobilių.

Pirmasis automobilis, kvatojasi E.Sipavičiui, naujokui buvo beprotiškas pirkinys: 1936-ųjų "Steyr Puch". "Panašus į "vabalą", tik dar trumpesnis, grubesnis, – prisimena Egidijus. – Variklis – "pirmuko", užpakalinis tiltas bei greičių dėžė – "trečiuko", rinktas iš dalių. Kartais, darant posūkį, nukrisdavo ratas."

Tačiau pradedantysis dainininkas tuomet atkreipdavo kitų dėmesį neįprastu automobiliu, kuriam pats, pasinaudodamas VAZ schema, baltais laidais pakeitė elektros instaliaciją.

Nemėgsta stereotipų

E.Sipavičius mėgsta originalius, net nepraktiškus daiktus, mašinas. Jis nostalgiškai šypsosi: po pirmojo savo automobilio jis pirko "aštuntuką", vos tik pasirodžiusį Lietuvoje "Renault", vienatūrį "Toyota Avensis Verso", "Ford Scorpio", "Ford Transit". Jis važinėjo ir japonišku visureigiu "Daihatsu Feroza", ir daug kitų nepopuliarių Lietuvoje automobilių.
"Mane kvailindavo pažįstami, – neslepia dainininkas. – Tačiau niekada neatsižvelgiu į stereotipus. Esu smalsus. Ir nė vienas automobilis nėra nuvylęs. Jei kas nors nutikdavo, tik per mano klaidas."

Egidijus tikina, kad pats moka pakeisti ratą, žvakes ir neblogai išmano pagrindinius techninius niuansus: "Tiesa, naujose mašinose be tinkamos aparatūros jau neprilįsi prie variklio."

Dėmesingas vairuotojas

"Tai – ir mano biuras", – kalbėdamas apie automobilį šypsosi dainininkas. Jame jis dalija interviu, kuria projektus, perklauso naujas dainas. Bagažinėje – lagaminas su mikrofonu, kompaktinėmis plokštelėmis, apranga: "Nežinai, kokią akimirką gali būti priverstas apsisukti ir važiuoti į kitą Lietuvos miestą."

Pavargęs E.Sipavičius mielai klausosi klasikinio džiazo – salone turi savo mėgstamų atlikėjų dainų kokteilį. Tai jį ramina, suteikia energijos.

"Mieste esu ypač dėmesingas vairuotojas, – kalba dainininkas. – Todėl mane nervina, kai antra eile važiuojantis vairuotojas vos prieš keliolika metrų parodo posūkį į kairę. Stovi ir lauki, kol pirma eile pravažiuos automobiliai."

Dainininką erzina ir greitkelyje įkyriai paskui važiuojantys vairuotojai. "Kai  važiuojantysis iš paskos vos nelenda į bagažinę – tai ir pavojinga, ir itin nemandagu. Todėl kartais galiu spustelėti stabdžius", – perspėja E.Sipavičius.

Moterų vairavimo ypatumai

Ar elegantiškas ir moterų mėgstamas vyras mestelėtų akmenėlį į jų daržą? E.Sipavičius šyptelėja. Jis to nesako apie visas moteris, tačiau neslepia: kelyje atpažįsta jų vairavimo stilių.

"Jei kažkas važiuoja tarp pirmosios ir antrosios eismo juostos – tai moteris, – kartą Egidijus su draugu darė eksperimentą, spėliodami, kas sėdi prie vairo – vyras ar moteris. Pasitvirtino šimtu procentų. – Jei kažkas mieste važiuoja trečiąja eismo juosta 40 km/val. greičiu ir dar kalbasi telefonu, tai – moteris."

Dainininkas šypsodamasis pateikia dar vieną tipinę situaciją: elgesį automobilių spūstyse, sakykime, vasarą magistralėje Vilnius–Klaipėda ties Kaunu.

Pastebėjęs problemą tolėliau, antrojoje juostoje, vyras, pasak Egidijaus, padidins greitį ir ras vietą tarp pirmoje eilėje važiuojančių mašinų. Moteris sumažins greitį iki minimumo, privažiuos iki kliūties, sustos, paskui "temps eilę", po to lauks, kol kažkas iš pirmos eilės ją praleis.

Vyras supras, kad paliktas nedidelis tarpas pralįsti. O moteris lauks, kol kažkas pasigailės ir sustos, stabdydamas 300 mašinų koloną: "Bet būtent dėl šios priežasties moterys turbūt ir padaro mažiau avarijų."

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų