Šiemet liepą Europos Komisija (EK) buvo patvirtinusi papildomus didesnius importo mokesčius Kinijos vyriausybės dotuojamų gamintojų automobiliams.
Tąkart kompanijai BYD nustatytas individualus 17,4 proc. muitas, „Geely“ – 19,9 proc., „Great Wall“ – 37 proc., SAIC – 37,6 proc.
Tai gerokai pristabdė kinų pagamintų elektrinių transporto priemonių antplūdį į Europą: „Dataforce“ duomenimis, vien naujų BYD ir SAIC elektromobilių srautas liepą, palyginti su birželiu, sumažėjo 45 proc.
Platūs EK užmojai Senajame žemyne sulaukė prieštaringų politikos ir verslo atstovų vertinimų.
Tad anksčiau siūlytos muitų normos šiek tiek pakoreguotos Kinijos gamintojų naudai (oficialus argumentas – esą sulaukus iš jų daugiau informacijos): tarp jų BYD – iki 17 proc., „Geely“ – iki 18,8 proc., SAIC – iki 35,3 proc., o „Tesla“ – net iki 7,8 proc. (buvo 20,8 proc.).
Tuo metu JAV netrukus įsigalios 100 proc. muitas kiniškiems elektromobiliams ir 25 proc. – elektromobilių baterijoms.
Anksčiau EK siūlytos muitų normos pakoreguotos Kinijos gamintojų naudai.
JAV prekybos atstovės (USTR) biuro vadovė Katherine Tai pareiškė, kad tarifų padidinimas nukreiptas prieš žalingą Kinijos politiką ir praktiką, kuri ir toliau daro poveikį Amerikos darbuotojams ir įmonėms.
USTR biuras taip pat patvirtino, kad kitąmet įsigalios 50 proc. muitas puslaidininkiams.
Kinijos gamintojai savo ruožtu ieško bendrų verslo projektų su europiečiais. Antai SAIC su vokiečių „Audi“ planuoja trijų elektromobilių debiutą – jis numatytas 2025 m. lapkritį.
„Mercedes-Benz“ patvirtino, kad investuos Kinijoje dar beveik 2 mlrd. JAV dolerių: bendra įmonė „Beijing Benz“ gamins tik šios šalies rinkai skirtus elektromobilius „Mercedes-Benz CLA“ ir visureigio GLE versiją, o kita bendrovė – „Fujian Benz“ – prabangų miniveną ant VAN.EA („Van Electric Architecture“) platformos.
Naujausi komentarai