- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Europos parlamentarai pritarė ne vienam siūlymui, kuris keis tiek automobilių gamintojų, tiek vairuotojų kasdienybę.
Privalomos sistemos
Europos Sąjunga (ES) pritarė siūlymui, kad visuose naujuose automobiliuose nuo 2022 m. privalės būti įdiegti greičio ribojimo prietaisai, duomenų registratoriai ir kitos saugumo priemonės. Tiesa, tokia tvarka galios tik naujiems automobiliams. Dėl papildomų saugos priemonių taikymo vieningai balsavimu pritarė Europos Parlamentas, Europos Vadovų Taryba ir Europos Komisija. Privalomi duomenų registratoriai, autonominė avarinė stabdžių sistema, kelio juostos išlaikymo pagalba, vairuotojo nuovargio demaskavimo sistema, atbulinės eigos jutikliai ar kameros ir antialkoholiniai variklio užraktai – remiantis naujomis taisyklėmis, tai bus privalu visoms naujoms transporto priemonėms.
Greičio ribojimo prietaisai, dar žinomi kaip pažangiosios greičio ribojimo sistemos, pasitelkę kelio eismo ženklų atpažinimo kameras ir/arba GPS duomenis, kurie ir padės konkrečioje vietovėje nustatyti maksimalų leistiną greitį, automatiškai sumažins variklio galią ir transporto priemonės greitį.
Stebės greitį
Spaudimą dėl pažangiųjų greičio ribojimų sistemų pirmiausia darė Europos transporto saugumo taryba, teigianti, kad tokia strategija padėtų avarijų skaičių sumažinti iki 30 proc. ir per pirmuosius 15 metų nuo naujos tvarkos įsigaliojimo išgelbėtų 25 tūkst. žmonių gyvybių. Gavus politinį Europos Parlamento, Europos Vadovų Tarybos ir Europos Komisijos pritarimą, belieka sulaukti oficialaus Europos Parlamento ir Europos Vadovų Tarybos pritarimo.
Europos transporto saugumo tarnyba pradžiai rekomenduoja suteikti galimybę įjungti arba išjungti pažangiąją greičio ribojimo sistemą, o vėliau žada taikyti dar griežtesnes taisykles. Nors teoriškai ir bus galima nepaisyti sistemos stipriau spaudžiant greičio pedalą, sistema aktyvuosis kas kartą užvedus variklį. Europos transporto saugumo tarnyba taip pat teigia, kad tada, kai vairuotojas kelias sekundes važiuoja didesniu nei nustatytas greičio limitas greičiu, sistema kelias sekundes skleidžia perspėjimo signalą ir rodo vaizdinį perspėjimą tol, kol greitis nesumažinimas.
Taršos reikalavimai
Europos Parlamentas iš esmės sugriežtino ir naujų Europoje parduodamų automobilių taršos ribas. Vėliausiai 2030 m. naujų automobilių į aplinką išmetamas anglies dvideginio (CO2) kiekis turės sumažėti 37,5 proc. palyginti su 2021 m. lygiu. Tai gerokai daugiau nei 30 proc. sumažėjimas, kurį iš pradžių siūlė įteisinti Europos Komisija.
Naujų furgonų CO2 tarša iki 2030 m. turės sumažėti 31 proc. EP taip pat pritarė vidutinio laikotarpio tikslui iki 2025 m. sumažinti naujų automobilių bei furgonų išmetamą CO2 kiekį 15 proc. palyginti su 2021 m. Miriam Dalli, EP pranešėja, atkreipė dėmesį, kad nauji taršos standartai patvirtinti nepaisant kai kurių ES narių ir atskirų automobilių gamintojų pasipriešinimo. "Tai žingsnis į priekį, užtikrinantis, kad Europa būtų priekyje, kai kalbama apie mažai teršiantį ar nulinę emisiją turintį transportą. Esu tikra, kad ateityje tai taps Europos konkurenciniu pranašumu", – akcentavo ji.
Grės baudos
Parlamentas patvirtino nuostatą, pagal kurią automobilių gamintojai, pažeidę šias taisykles, bus baudžiami. Iki 2023 m. Europos Komisija turės įvertinti, ar verta iš šių surinktų lėšų sukurti atskirą fondą, skirtą netaršiam transportui skatinti bei automobilių sektoriaus darbuotojams perkvalifikuoti. Gamintojai, kurie iki 2025 m. gerokai viršys netaršių automobilių gamybos tikslus, būtų apdovanoti papildomais CO2 kreditais.
Europos Komisija įpareigota vykdyti naujų automobilių CO2 ribų atitikimo stebėseną, taip pat iki 2023 m. įvertinti būtinybę sukurti europinę naujų automobilių testavimo kelyje procedūrą, siekiant užkirsti kelią sukčiavimui nustatant teršalų kiekį. ES siekia iki 2030 m. sumažinti išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekį mažiausiai 40 proc., palyginti su 1990 m. lygiu. Automobiliai yra tarp didžiausių taršos šaltinių.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Palangoje – pokyčiai dėl vietinės rinkliavos už automobilių statymą
Ketvirtadienį Palangos savivaldybės taryba apsisprendė dėl vietinės rinkliavos už automobilių statymą nustatytose apmokestinamose kurorto vietose pokyčių. Jie priimti Palangos rinkliavų centro siūlymu. ...
-
Nesąžiningų vairuotojų madai artėja galas: kokie pakeitimai laukia?58
Seimui palaiminus Rinkliavų įstatymo pakeitimus, akimirksniu bus sučiupti ir tie vairuotojai, kurie neteisėtai naudojasi net ir neįgaliems vairuotojams skiriama kortele, atveriančia galimybę į nemokamą parkavimąsi brangiausiose ar patogiausiose vieto...
-
Ekspertas – apie vairavimą neįprastomis oro salygomis: pradeda bijoti, ko nereikia bijoti3
Oro sąlygas, kurios nustebino šalies gyventojus pirmadienį, keiksnoja ne tik daržininkai ir sodininkai, bet ir vairuotojai. Vairuoti tokiomis sąlygomis ir dar su vasarinėmis padangomis gali būti tikras iššūkis, LNK reportaže pasako...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų4
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams4
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...