- Marius Ringaudas
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Farerų salose įrengta pirmoji pasaulyje povandeninė – 189 m žemiau Atlanto lygio – žiedinė sankryža.
"Eysturoyartunnilin", kuriuo bus galima nuvažiuoti iš Farerų salų sostinės Torshauno į Runaviką ir Strendurą, statybai (darbai prasidėjo 2017-aisiais) išleista maždaug 162 mln. JAV dolerių.
Kelionė sutrumpės daugiau nei 38 km. Be to, bus galima pasigrožėti interjerą parengusio dailininko Tronduro Paturssono darbais – kelių spalvų apšvietimu, skulptūromis.
Tunelio ilgis – 11,2 km. Už važiavimą juo teks susimokėti.
"Specifinių tokio pobūdžio objektams būtinų medžiagų prireikė daugiau nei anksčiau, pirmiausia – 7 500 t specialaus glaisto. Dideliu išbandymu teko dirbti prastos kokybės uolienų zonoje", – sakė projekto vadovas Alfas Helge Tollefsenas.
"Eysturoyartunnilin" – ne vienintelė po vandeniu nutiesta Farerų transporto arterija. 2002 m. buvo atidarytas 4,9 km tunelis iš Streimojaus salos į Vagarą, 2006 m. – 6,2 km iš Eisturojaus į Borojų.
Ilgiausias požeminis automobilių tunelis pasaulyje – Norvegijoje, 24,51 km iš Lerdalo į Aurlandą.
Apskritai ilgiausias transporto tunelis – Šveicarijoje, 57 km ilgio "Gotthardo Base", juo kursuoja tik traukiniai.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Elektromobilių įsigijimo kompensavimui prašoma 300 tūkst. eurų2
Nuo birželio pradžios bendra gyventojų ir įmonių prašoma kompensuoti elektromobilių įsigijimų suma viršija 300 tūkst. eurų, pranešė Susisiekimo ministerija. ...
-
Lietuva – priešpaskutinė: pralenkėme tik graikus10
Jau daugybę metų Lietuvos pasiekimai skatinant žaliąją energiją transporto sektoriuje yra kuklūs, o greitu metu proveržio tikėtis nerealu. ...
-
Kelionė išskirtiniu autobusu – ypatinga
Kauno „Žalgirio“ krepšinio komanda į visas išvykos rungtynes Lietuvoje keliauja aukščiausios komforto klasės autobusu „Setra S 516 HD“. ...
-
Vežėjų prognozė: gali brangti bilietai24
Keleivių vežimo verslas – vienas labiausiai nukentėjusių dėl COVID-19 pandemijos. Šiuo metu situaciją dar labiau komplikuoja brangstantys energiniai resursai, planuojami transporto verslo pokyčiai. ...
-
Įdaužų sezonas: ar visada būtina keisti stiklą?2
Iš tamsos atskriejęs akmenukas vos neužbaigė mano daugiau nei 200 km turėjusios trukti kelionės į Daugpilį. Pasak specialistų, pavasariop keliuose prasideda metas, kai aptrupėjęs kelio dangos asfaltas arba po sniegingos žiemos likęs barstymo...
-
Susisiekimo ministerija: turėsime užtikrinti visavertį žmonių su individualiais poreikiais judumą
Susisiekimo ministerija įsipareigoja iki 2027 m. viešąjį transportą Lietuvoje pritaikyti individualių poreikių turintiems žmonėms. “ ...
-
Seimui teikiamas siūlymas nuo kelių mokesčio atleisti komercinius elektromobilius
Seimui antradienį pristatomos pataisos, kuriomis komercinių elektromobilių savininkus siūloma atleisti nuo mokesčio už naudojimąsi magistraliniais keliais. Tokių automobilių savininkai per metus sutaupytų 304 eurus. ...
-
Startuolio užmojai: elektromobilių įkrovimo stotelių daugės kasmet8
Veiklą Lietuvoje pradeda Estijos startuolis „Eleport“, diegiantis elektromobilių įkrovimo stoteles. Planuojama jau artimiausiais metais Lietuvoje įrengti mažiausiai 100 viešai prieinamų transporto priemonių įkrovimo vietų. ...
-
Dar 12 mln. parama – norintiems įsigyti netaršų transportą3
Gyventojai, atsisakę taršaus automobilio ir įsigiję mažiau taršią transporto priemonę ar visuomeninio transporto metinius bilietus, dviračius ar paspirtukus, gali pasinaudoti finansine parama. ...
-
Technologijų proveržis: padangų nebepūsime, gedimus nustatys pačios2
Padangos ir ratlankiai – atrodytų, vieni paprasčiausių automobilio elementų. Tačiau gamintojai ratams teikia vis didesnę reikšmę ir juos papildo įspūdingais technologiniais ir dizaino sprendimais. Jau po keleto metų mūsų automobilių p...