Pereiti į pagrindinį turinį

„FIN Diesel“ – į muziejų

2023-01-14 11:28
„Kauno dienos“, eBus.lt, motorpasion.com inf.

2020-aisiais paskelbtas Madrido mero Jose Luiso Martinezo-Almeidos pažadas realizuotas 2022-aisiais: Ispanijos sostinė tapo pirmuoju didžiuoju Europos miestu, kuriame kursuoja tik elektra ir dujomis varomi autobusai.

Ekologija: Madrido gatvėse nebeliko dyzelinių autobusų.
Ekologija: Madrido gatvėse nebeliko dyzelinių autobusų. / motorpasion.com nuotr.

Paskutinę praeitų metų gruodžio darbo dieną iš maršruto eliminuotas paskutinis dyzelinis autobusas – žemagrindis „Mercedes-Benz Citaro“ su užrašu „FIN Diesel“. Jis iškeliavo į transporto įmonės EMT muziejų.

Šiuo metu keleivius veža 1 915 dujinių ir 180 elektrinių autobusų. 2023-iaisiais miestas sulauks dar 150 elektrinių autobusų, iš kurių 90 yra „Irizar“, o 60 – „Solaris“. Be to, Ispanijos sostinėje kursuos dešimt vandeniliu varomų transporto priemonių.

Šiuo metu keleivius veža 1 915 dujinių ir 180 elektrinių autobusų.

Nuo 1974 m. iki 2022 m. Madride važinėjo iš viso 5 009 dyzeliniai autobusai. Vidutinis autobusų parko amžius 2016 m. buvo 9,46 metų, o 2022-ųjų pabaigoje – iki 4,84 metų.

2007-aisiais EMT įsigijo pirmuosius 20 elektrinių mikroautobusų „Gulliver“. Investicijos į ekologišką viešąjį transportą Ispanijos sostinėje 2020-aisiais buvo 77,34 mln. eurų, o 2021–2025 m. sudarys iš viso 534 mln. eurų.

Stengiasi neatsilikti kiti šalies miestai. Barselona planuoja šiemet savo autobusų parką papildyti 78 elektrinėmis ir 24 hibridinėmis transporto priemonėmis, ambicingų užmojų turi Valensija, Bilbao, Pamplona, Santanderas, Valjadolidas.

Iškalbingos tendencijos ir Didžiosios Britanijos, Danijos didmiesčiuose.

Šiemet prie „Transport for London“ parko prisijungs 20 elektrinių transporto priemonių, kurios bus tramvajaus ir miesto autobuso derinys. Vienaaukštės modernaus dizaino transporto priemonės pakeis šiuo metu naudojamus mikroautobusus. Planuojama, kad autobusai-tramvajai važiuos 358 maršrutu Pietų Londone tarp „Crystal Palace“ ir „Orpington“.

Trys ketvirtadaliai visų Danijoje registruotų naujų autobusų per pirmuosius dešimt 2022 m. mėnesių buvo elektriniai. 72 elektrinius autobusus pateikė Kinijos gamintojas „Yutong“, 67 – belgų „Van Hool“, 58 – kinų „Golden Dragon“, 35 – vokiečių „Setra“, 31 – olandų „Ebusco“, 29 – lenkų „Solaris“.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų