Stilingas ir patogiam judėjimui mieste pritaikytas koncepcinis elektromobilis leidžia pažvelgti į netolimą „Mini“ ateitį – pirmasis gamintojo elektra varomas serijinis modelis bus pristatytas jau 2019-aisiais.
Dešimt ekologiško mobilumo metų
„Pirmasis elektra varomas „MINI E“ buvo pristatytas 2008-aisiais. Tai buvo pirmas elektromobilis visoje „BMW Group“, kurį realiomis sąlygomis galėjo išbandyti koncerno klientai. Ne vienerius metus trukę „MINI E“ modelio bandymai davė pagrindą pirmajam serijinės gamybos elektromobiliui visoje grupėje – „BMW i3“, – sako „Mini“ ir BMW prekės ženklų vadovas Lietuvoje Martynas Daujotas.
Vėliau atėjo iš kištukinių lizdų įkraunamų hibridinių „Plug-in“ modelių era. Pirmasis toks britų gamintojo automobilis buvo pristatytas šiemet – „MINI Cooper S E Countryman ALL4“. Jis leidžia savininkui pasirinkti tarp elektrinio ir hibridinio važiavimo režimų: taip užtikrinama ne tik ekologija, bet ir galimybė keliauti tolimus atstumus – tarsi su benzinu varomu automobiliu.
„Plug-in“ modelio populiarumas nepristabdė „Mini“, todėl visiškai elektrinį „MINI Electric Concept“ bus galima pamatyti rugsėjo antroje pusėje vyksiančioje Frankfurto automobilių parodoje. Jo nuotraukas viso pasaulio automobilių gerbėjai išvysti gali jau dabar. Serijinė visiškai elektrinio MINI automobilio gamyba prasidės 2019-aisiais, o visi elektrinę pavarą turintys modeliai turės pavadinimą „MINI Electric“ bei išskirtinį logotipą.
Tarsi klasikinis „Mini“
Daug dėmesio kurdami naująjį koncepcinį modelį „Mini“ inžinieriai skyrė aerodinamikai bei svorio mažinimui. Tai yra svarbūs dalykai ne tik sporte: jie aktualūs ir kasdieniams automobiliams. Ypatingai – varomiems elektra, kai kiekvienas nukritęs kilogramas ar viena šimtąja mažesnis aerodinaminio pasipriešinimo koeficientas reiškia papildomus įveikiamus kilometrus.
„Mini“ dizaineriai įrodė, kad užmojai padaryti automobilį maksimaliai efektyvų puikiai dera ne tik su kompanijos DNR – sportiškomis važiavimo savybėmis – bet ir su ikoniška išvaizda. Kiekvienas MINI modelis atpažįstamas dėl savo kompaktiškumą pabrėžiančių kėbulo formų bei priekinių žibintų ir „MINI Electric Concept“ – ne išimtis.
Vien pažvelgus į šį modelį, nesunku suprasti, koks gamintojas jį sukūrė: „Electric Concept“ priekinėje dalyje matomos firminės „Mini“ šešiakampio formos elementų grotelės bei firminiai su niekuo nesupainiojami ovalūs žibintai. Ryškus skirtumas nuo benzinu varomo „Mini“ bene vienintelis: elektriniam varikliui reikia labai mažai aušinimo, tad radiatoriaus grotelės dėl geresnės aerodinamikos yra labai nedidelės.
Automobilio gale dominuoja klasikiniai „Mini“ motyvai – žibintai užapvalintais kampais ir stačiakampis modelio kompaktiškumą pabrėžiantis stiklas. Gale, kaip ir priekyje, gausu įvairiausių aerodinaminių elementų: nuo smulkių vėjo srauto nukreipimo linijų iki didelio, bet itin lengvo iš stiklo pluošto pagaminto difuzoriaus.
„MINI Electric Concept“ eksterjere dominuoja sidabriniai bei geltoni atspalviai, kurių derinys ne tik siunčia užuominą apie elektra varomą automobilį, bet ir ragina prisiminti istoriją: būtent tokiomis spalvomis buvo nudažytas 2008-aisiais pasirodęs MINI E.
Panaudotas 3D spausdintuvas
Koncepciniame „Mini“ modelyje panaudota kur kas daugiau inovatyvių technologijų nei vien elektros variklis. Net kelios jų pritaikytos derinant automobilio ratus. „MINI Electric Concept“ ratlankių skersmuo yra net 19 colių, o jų dizainas atkartoja akcentus, matomus ant radiatoriaus grotelių – šešiakampes figūras. Ant ratlankių sumontuotos siauros padangos, užtikrinančios mažesnę riedėjimo trintį ir didesnį nuvažiuojamą atstumą, o dėl efektyvių pakabos elementų užtikrinamas toks pat komfortiškas važiavimas kaip ir su mažesnio skersmens ratais.
Ratlankių vidinėje dalyje įmontuotos kelios aerodinamiką gerinančios detalės, pagamintos naudojant 3D spausdintuvą. Taip pabrėžiamos kasdien vis didėjančios šios technologijos galimybės, galinčios sukelti revoliuciją automobilių detalių gamyboje – padarant jas ne tik lengviau prieinamomis, pigesnėmis, bet ir lengviau individualizuojant.
Frankfurto automobilių paroda, kurioje bus galima išvysti novatoriškąjį „MINI Electric Concept“, vyks rugsėjo 14–24 dienomis. Tai viena didžiausių automobilių ir juose naudojamų technologijų parodų visame pasaulyje.
Tarptautinei įmonių grupei „Modus Group“ priklausanti bendrovė „Krasta Auto“ yra oficiali BMW ir „Mini“ atstovė Lietuvoje. Įmonė užsiima naujų ir naudotų BMW ir „Mini“ automobilių, motociklų prekyba bei teikia visas techninio aptarnavimo paslaugas. Oficialias atstovybes bei techninio aptarnavimo servisų tinklą „Krasta Auto“ turi Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje.
Naujausi komentarai