Pereiti į pagrindinį turinį

Frankfurto netikėtumai: automobilių premjerų geizeris

2009-09-16 23:59
Idėjos: "Hyundai" inžinieriai sukūrė hibridinį automobilį, kuriame elektros variklis dirba su LPG dujomis varomu motoru.
Idėjos: "Hyundai" inžinieriai sukūrė hibridinį automobilį, kuriame elektros variklis dirba su LPG dujomis varomu motoru. / Gamintojų nuotr.

Ryt duris lankytojams atversiančioje svarbiausioje šiais metais Europoje automobilių parodoje IAA pristatomas rekordinis naujienų skaičius.

Viso gero, krize?

63-ią kartą vyksiančios parodos atidarymo išvakarėse surengtoje spaudos konferencijoje Vokietijos automobilių gamintojų sąjungos (VDA) prezidentas Matthias Wissmannas prisipažino, kad toks Frankfurte demonstruojamų naujienų skaičius gerokai nustebino pačius organizatorius. Vien per dvi pastarąsias savaites premjerų skaičius šoktelėjo nuo 82 iki 100. Pirmą kartą pristatomų mašinų, jų modifikacijų ir įvairių agregatų skaičius gūdžiosios krizės metais pasirodė net 14 proc. didesnis nei prieš tai IAA parodoje 2007-aisiais. Vien Vokietijos bendrovės šįkart žada 55 pasaulinio kalibro naujienas.

Iš viso parodoje dalyvauja 781 firmos (savo stendus turės 62 automobilių gamintojai) iš 30 šalių. Dėl tokio netikėto verslo pasaulio aktyvumo ūgtelėjo ir renginio plotas. Šiais metais IAA šeimininkai lauko aikštelėse ir paviljonuose išnuomojo net 190 tūkst. kv. m. Renginio plotai tokie milžiniški, kad iš vieno Frankfurto parodų miestelio krašto į kitą kursuoja autobusai, o atskirus korpusus jungiančiuose koridoriuose veikia eskalatoriai.

Pažiūrėti šiųmetės IAA parodos naujienų norą pareiškė daugiau nei 10 tūkst. žurnalistų iš 90 pasaulio šalių, kuriems per dvi žiniasklaidai ir specialistų susitikimams skirtas dienas bus surengta maždaug 80 spaudos konferencijų.

M.Wissmannas pareiškė, esą visi šie skaičiai puikiai iliustruoja, jog automobilių verslo pastangos išbristi iš krizės davė laukiamų rezultatų. Dar daugiau – sunkmetis paskatino sparčiau ieškoti sprendimų, padedančiu taupyti degalus, pinigus ir gerokai mažiau teršti aplinką.

Čia pirmą kartą pristatomas koncepcinis modelis, sugebantis 100 km kelią įveikti sudegindamas viso labo litrą degalų. Šį egzempliorių kol kas sunkoka vadinti visaverte transporto priemone, o IAA demonstruojami D klasės automobiliai, kurie minėtą atstumą gali nuvažiuoti su 3 l degalų neaukojant keleivių komforto ar saugumo.

Vokiški receptai

Visi automobilių gamintojai puikiai suvokia, kad nuo šiuo metu pristatomų mašinų patrauklumo priklausys, kaip greitai jų gyvenimas grįš į įprastas vėžes. Kai kurių bendrovių strategai jau pareiškė, kad atsigaunanti paklausa leidžia atidėti ar netgi visiškai atsisakyti grandiozinių optimizavimo planų (apie tai paskelbė BMW). Tikėtina, kad didesnius krizės smūgius patyrusios taip pat galės lengviau atsipūsti, jei parodoje pristatomos jų naujienos pateisins rinkos lūkesčius. Kol kas jie tikrai dideli, o kai kurie debiutai – beveik hamletiški.

Vienas tokių – akistata su naujos kartos "Opel Astra". Šios bendrovės, neseniai ištrūkusios iš bankrutavusios "General Motors" glėbio, atstovai tikina, kad kuriant ketvirtosi kartos "Astrą" buvo sujungtas vokiškas inžinerijos meistriškumas, aptakus skulptūrinis dizainas ir naujosios technologijos, jau atnešusios sėkmę "Insigniai". Žinia, šis modelis ne tik buvo tituluotas "Europos metų automobiliu 2009", bet ir tapo perkamiausiu vidutinio dydžio sedanu Senajame žemyne.

Vokiečiai viliasi, kad debiutuojanti "Astra" taps nauju kompaktinės klasės mašinų komforto ir saugumo etalonu. Čia bus naujos kartos mechatroninė važiuoklė (su "Opel FlexRide" sistema), pažangi adaptyviųjų priekinių šviesų sistema (AFL+), speciali priekinė kamera, atpažįstanti kelio ženklus ("Opel Eye"), itin ergonomiškos sėdynės ir t. t.

Šis automobilis turės aštuonis "Euro 5" standartus atitinkančius variklius: kukliausias yra 70 kW (95 AG), o galingiausias – 132 kW (180 AG). Visi motorai, išskyrus pačius silpniausius, komplektuojami su šešių laipsnių pavarų dėžėmis.

Dideles ambicijas išsaugoti lyderio poziciją demonstruoja ir amžinasis "Opel" konkurentas "Volkswagen". Frankfurte šios įmonės stende pristatomi automobilių modeliai su vadinamąja "BlueMotion" technologija, gerokai pakoreguojančia žodžių "mažos degalų sąnaudos" turinį. Naujasis "Polo BlueMotion", kurio variklis 75 AG, 100 km kelią gali įveikti vidutiniškai degindamas 3,3 l dyzelino. Pilnu 45 l degalų baku šiuo automobiliuku įmanoma nuvažiuoti net 1363 km – tai labai rimta paraiška į paties ekonomiškiausio pasaulyje penkiaviečio ratuočio titulą. Be to, palyginti su įprastu 75 AG "Polo TDI", naujo "BlueMotion" modelio CO2 emisija sumažinta net 20 proc. iki 87 g kilometrui.

"Golf BlueMotion", kuriame yra 105 AG variklis, taip pat leidžia keliauti kone tokiomis pat kukliomis sąnaudomis – 3,8 l dyzelino 100 km (99 g CO2 šimtui kilometrų). Kol kas tai pats ekonomiškiausias kompaktinės klasės automobilis pasaulyje.

Ekonomiškasis "Golf", turintis naują, tyliai veikiantį "common rail" turbininį dyzelinį motorą, iki 100 km/val. įsibėgėja per 11,3 sekundės, o maksimalus jo greitis – 190 km/val.

Naujo automobilio "Passat BlueMotion" vidutinis statistinis apetitas – 4,4 l šimtui kilometrų, o maksimalus atstumas, kurį galima įveikti pilnu 70 l talpos baku, – 1591 km.

Hibridiniai eksperimentai

Susikauti ekonomiškumo ringe šįkart žada netgi prabangiųjų BMW gamintojai. Bavarai pristato automobilius "BMW X6 Hybrid" ir "BMW Active Hybrid 7". Abu automobiliai atitinkamai degina 15 ir 20 proc. mažiau degalų nei vien benzininiais varikliais aprūpinti analogai.

Visų varančių ratų transmisiją turintis "BMW X6 ActiveHybrid" pristatytas kaip pats galingiausias hibridinis modelis pasaulyje. Bendras 4,4 l darbinio tūrio, V8 tipo benzininio motoro su dviem turbinomis ir dviejų elektros variklių pajėgumas sieks 480 AG, o maksimalus sukimo momentas – net 778 Nm. Elektros varikliai padės mašinai startuojant ir agresyviau įsibėgėjant, o stabdant atliks generatoriaus funkciją ir padės pakrauti nikelio ir metalohidrido akumuliatorių komplektą.

Septynių laipsnių automatinę pavarų dėžę turintis "BMW X6 ActiveHybrid" iki 100 km/val. spurtuos per 5,6 sekundės, o maksimalus jo greitis ribojamas pasiekus 210 km/val. ribą. Degalų sąnaudos sieks apie 9,9 l šimtui kilometrų, o CO2 emisija – 231 g kilometrui. Naudodamas tik elektros energiją automobilis galės įveikti 2,5 km atstumą su sąlyga, kad tuo metu neįsibėgės greičiau nei iki 60 km/val.

Hibridinė septintos serijos sedano versija turi papildomą 20 AG variklį bei ličio jonų akumuliatorių. Aštuonių cilindrų benzininis motoras "ActiveHybrid" modelyje kiek galingesnis nei montuojamas į įprastą limuziną ir yra 440 AG. Šis hibridas komplektuojamas su aštuonių laipsnių automatine pavarų dėže ir turi "start-stop" sistemą. 100 km/val. greitį sedanas pasiekia per 4,9 sekundės. Didžiausias leistinas greitis – 240 km/val. Gamintojų teigimu, vidutinės degalų sąnaudos – apie 9,4 l šimtui kilometrų, o CO2 emisija – 219 g kilometrui.

Kita svarbi BMW premjera – serijinis Х1. Automobiliukas panašus į vyresnįjį brolį BMW X3, kuris, be kita ko, už X1 tik šiek tiek didesnis. X3 ilgis 4569 mm, o X1 – 4457 mm. Žadama, kad kur kas labiau pastebimas bus šių kainų skirtumas. Išankstiniais duomenimis, bazinės komplektacijos X1 kainuos apie 30 tūkst. eurų.

Iššūkį kitiems hibridinių modelių gamintojams meta netgi "Mercedes-Benz". Frankfurte ši bendrovė pristatys savo S klasės limuziną "S 500 Plug-in Hybrid". Teigiama, kad šis koncepcinis modelis 100 km kelią gali įveikti sudeginęs viso labo 3,2 l benzino.

Pagrindiniu "Toyotos" stendo traukos centru Frankfurto automobilių parodoje taip pat turėtų tapti hibridiniai automobiliai. Itin svarbia "Toyotos" strategijos dalimi vadinamas koncepcinis "Auris HSD". Šis modelis – pirmasis "Toyotos" bandymas pritaikyti "Hybrid Synergy Drive" (HSD) technologiją visuose savo gaminamuose automobiliuose.

IAA parodoje taip pat bus ir iš elektros tinklo įkraunamo hibridinio "Prius" modelio ("Plug-in Hybrid") pasaulinis debiutas. Šis automobilis laikomas pavyzdžiu, kaip vien elektra gali būti sėkmingai varomos trumpus atstumus važiuojančios kasdienės transporto priemonės. Beje, žadama, kad jau 2010-ųjų pradžioje į Europos kelius išriedės per 150 naujų bandomųjų "Prius" modelių, išnuomotų rinktiniams automobilių parkams.

Kita svarbi japonų premjera – visiškai naujas automobilio "Toyota Land Cruiser" modelis, kuris prekybos salonuose pasirodys dar šių metų pabaigoje.

Premium klasės limuzinais ir visureigiais garsėjanti "Lexus" pristato nedidelį koncepcinį hečbeką "LF-Ch", kuris jau kitais metais taps serijiniu modeliu.

Gamintojo atstovai teigia, kad "Lexus LF-Ch" yra naujo hibridinio automobiliuko pirmtakas, sieksiantis tapti vienu rimčiausių Premium klasės "kompaktų" rinkos žaidėjų. Japonai viliasi, kad naujasis savito dizaino (dėl užmaskuotų galinių durų rankenėlių mašina panaši į kupė) modelis patrauks jaunosios automobilininkų kartos dėmesį.

Koncepcinis parodos eksponatas turi 2,4 l darbinio tūrio benzininį ir elektros 187 AG variklius. Mašinoje sumontuotas ne ličio jonų, o nikelio ir metalo akumuliatorių komplektas. Tokios tipo baterijos laikomos ne tokiomis pažangiomis, tačiau yra gerokai pigesnės – tai itin svarbu galvojant apie serijinę gamybą.

Į Frankfurto parodą "Hyundai" atvežė penkis naujausius ekologiškų automobilių modelius, sukonstruotus įgyvendinant "Blue DriveTM" programą. Trys iš jų turi hibridines jėgaines.

Pirmą kartą korėjiečiai demonstruoja "ix-Metro" – tai įmantraus dizaino automobiliukas, turintis hibridinį jėgos agregatą. Šio kompaktiško padidinto pravažumo modelio ratus suka 125 AG vieno litro benzininis variklis ir 15 KW elektrinis motoras. Į aplinką "ix-Metro" išmeta tik 80 g CO2 kilometrui.

Kitas koncepcinis hibridinis "Hyundai" kūrinys – "Blue Will", turintis 1,6 l benzininį variklį ir 100 KW elektrinį motorą, išsiskiria galimybe gauti papildomos energijos iš ant stogo sumontuotų saulės elementų.

Kitame Europoje debiutuojančiame modelyje "Elantra LPI Hybrid" hibridinį duetą su elektros varikliu sudaro darbui LPG dujomis pritaikytas variklis. Toks eksperimentas atliekamas pirmą kartą pasaulyje.

Šeimyninės naujienos

"Ford of Europe" Frankfurte pristato naują "Ford C-MAX", kuris vizualiai palyginti nedaug pasikeitęs nuo metų pradžioje demonstruoto koncepcinio modelio "iosis MAX". Atsiribojant nuo vienatūriams būdingų bruožų, dėl "kinetinio" dizaino C-MAX atrodo itin dinamiškas automobilis, turintis kupė linijas, tačiau siūlantis dar daugiau komforto, erdvės ir praktiškumo.

Gamintojai teigia, kad naujasis C-MAX galės pasigirti ir keletu modernių technologinių naujienų. Tarp jų –1,6 l darbinio tūrio "Ford EcoBoost" tiesioginio įpurškimo benzininiai varikliai, didesniam saugumui skirta įranga – pusiau automatinė automobilio statymo sistema, aklosios zonos aptikimo sistema ir t. t.

Turbinos ir tiesioginio įpurškimo technologija leidžia pasiekti itin ekonomiškus ir ekologiškus rodiklius. Palyginti su tokio pat galingumo, bet didesnio litražo varikliais, "EcoBoost" varikliai sunaudoja 20 proc. mažiau degalų ir į aplinką išmeta 20 proc. mažiau anglies dvideginio.

"Ford C-MAX" gama taip pat turės ir atnaujintus, gerų įvertinimų sulaukusius TDCi dyzelinius variklius.

Lemiamą kozirį Frankfurte meta "Saab". Pastaraisiais metais ant nebūties ribos balansavusi Švedijos bendrovė IAA parodoje pristato naują sedaną 9-5.

"Saab 9-5" eksterjeras primena koncepcinį modelį "Aero-X". Švedų dizaineriai, kaip ir anksčiau, intensyviai eksploatuoja stiliaus elementus, keliančius asociacijas su aviacija: kėbulo linijos pabrėžtinai aptakios, o vairuotojo darbo vieta bei prietaisų skydelis apipavidalinta panašiai kaip lėktuve.

"Šis automobilis mūsų markei yra naujos eros pradžia. Tai išskirtinis modelis, išsiskiriantis skandinavišku dizainu, sportišku važiavimu ir patikima eksploatacija", – parodos išvakarėse teigė "Saab" generalinis direktorius Janas Ake Jonssonas.

Naujasis "Saab 9-5" sukonstruotas naudojant vadinamąją "Epsilon II" platformą, sukurtą koncerno "General Motors" inžinierių, – tą pačią, kurią turi "Opel Insignia". Palyginti su pirmtaku, "Saab 9-5" ilgesnis 17 cm, tarpuašis pailgėjo 13 cm (iki 2,84 m). Naujasis sedanas bus siūlomas su dviejų tipų važiuokle – "standartine", kaip "Insignia" modelyje, arba "sporiška", kokia montuojama į "Opel OPC" modelius. Pranešama, kad naująjį "Saab 9-5" bus galima užsisakyti ir su visų keturių varančių ratų transmisija. "Kvadrinė" versija bus komplektuojama tik su turbininiais 2 arba 2,8 l darbinio tūrio 220–300 AG varikliais.

Vairuotojui svarbi informacija apie mašinos greitį, variklio sūkius, naudojamą pavarą, adaptyviosios greičio palaikymo sistemos darbą per specialų projektorių bus pateikiama ant automobilio priekinio stiklo.

Tikimasi, kad naujasis "Saab" sedanas konkuruos su "Audi A6" ir BMW penktos serijos automobiliais. Prognozuojama jo kaina – maždaug 35 tūkst. eurų

Koketuoti su Europos automobilininkais bando ir JAV mašinų gamintojai. "Dodge" į Frankfurtą atgabeno penkių durų hečbeką "Caliber", kuris turi visiškai naują interjerą ir modernų dyzelinį variklį. Penkiaduris modelis atrodo iš tiesų gana patraukliai. Jo kėbulas turi ir sportiško kupė, ir visureigio bruožų, ir vienatūrio funkcionalumą. Naujasis CRD dyzelinis variklis atitinka "Euro 5" reikalavimus. Šis motoras komplektuojamas su šešių pavarų dėže, yra 163 AG, sukimo momentas – 320 Nm. T. y. 16 proc. daugiau galios ir 25 proc. išaugęs leistinas maksimalus tempimo pajėgumas (1500 kg), palyginti su ankstesniu dyzeliniu varikliu.

Nauja konstrukcija ir garso izoliacijos medžiagos leido dyzelinių variklių vibraciją ir triukšmą sumažinti net 25 proc., palyginti su ankstesniais "Dodge Caliber CRD" modeliais.

Visiškai naujas ir automobilio interjeras, jis išsiskiria harmoningomis linijomis ir kokybiškomis apdailos medžiagomis. "Dodge Caliber" siūlo tokias įmantrybes kaip "Chill Zone™" aušinamą gaiviųjų gėrimų dėtuvę, balsu valdomą navigacijos sistemą, "iPod" grotuvo valdymo sistemą, įkraunamą šviesos diodų žibintą ir t. t.

Viduržemio jūros meniu

Frankfurte gausu "Fiat Group Automobiles" naujienų. Kiekvienas iš italų koncernui priklausančių prekės ženklų – "Fiat", "Alfa Romeo", "Lancia" ir "Abarth" – parodoje turi atskirus stendus, atskleidžiančius specifinę kiekvieno ženklo prigimtį, tačiau visi jie turi bendrą koncepciją – "Pasaulis, kokio norėčiau" (angl. – The World I'd Like).

Pagrindiniu "Fiat" ekspozicijos akcentu laikomas "Fiat Punto Evo", pakeitęs "Fiat Grande Punto". Pavadinime esantis žodelis "evo" simbolizuoja šio modelio evoliuciją technologijų, aplinkosaugos ir dizaino srityse. "Punto Evo" pristatomas su plačia "Euro 5" standartus atitinkančia variklių gama. Daugiausia dėmesio skiriama 1,3 l antros kartos "Multijet" dyzeliniam agregatui bei 1,4 l "MultiAir" technologijos benzininiam varikliui. Pastarasis, palyginti su analogiško darbinio tūrio įprastais benzininiais varikliais, turi 10 proc. didesnę galią ir tiek pat sumažina degalų sąnaudas bei CO2 emisiją.

"Alfa Romeo" stende demonstruojamas "Alfa Romeo MiTo Quadrifoglio Verde" – išskirtinė "Alfa Romeo MiTo" versija su turbininiu benzininiu 170 AG varikliu. Automobiliuko degalų sąnaudos užmiestyje – 4,8 l šimtui kilometrų, o laikas, kurio prireikia įsibėgėti iki 100 km/val., – 7 sekundės.

Prestižinius automobilius gaminančios "Lancios" stende didžiausia naujiena – "Ypsillon ELLE". Šis automobilis buvo sukurtas bendradarbiaujant su mados bendrove "Elle".

"Citroën" akcentas – naujas hečbekas DS3, turintis prancūzams atverti duris į Premium klasę.

Šis modelis vadinamas kiečiausiu modeliu per visą "Citroën" istoriją.

Debiutantas šiek tiek didesnis už dabartinį C3, tačiau mažesnis už C4 (automobilio ilgis – 3,95 m), jo bagažinės tūris – 285 l. Po gaubtu montuojami 1,6 litro darbinio tūrio benzininiai varikliai, turintys 95, 120 arba 150 AG. Taip pat bus galima rinktis du dyzelinius – 90 ir 110 AG agregatus.

Tačiau svarbiausias DS3 bruožas, galintis sukelti nemažą sumaištį rinkoje, – šio automobilio stilius ir kokybė, tiesiogine prasme užčiuopiama atsisėdus prie vairo. Naujojo "Citroën" dizainas kone niekuo nesiskiria nuo koncepcinio modelio "DS Inside", demonstruoto kovą vykusioje automobilių parodoje Ženevoje ir yra iš tiesų efektingas.

DS3 yra pirmasis naujos "Citroën" automobilių serijos, paženklintos indeksu DS, egzempliorius. Per artimiausius dvejus trejus metus turėtų pasirodyti ir didesnieji modeliai DS4 bei DS5, kurie konkuruos su "Audi", BMW ir "Mercedes-Benz" mašinomis.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų