- Deimantė Daugintytė, LRT.lt
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Po degalų skandalo už savo kaltes atsakyti teks ne tik Vokietijos automobilių gigantui „Volkswagen“, klastojusiam taršos bandymų rezultatus, bet ir Japonijos „Mitsubishi“, kuris dešimtmečius klastojo automobilių ekonomiškumo rodiklius. Tačiau ar kuru varomų automobilių skandalams išblėsus elektra varomos transporto priemonės liks patrauklios? Ir jei liks, kaip tai atsilieps naftos pramonei? Tokių spekuliacijų imtasi suprastėjus įprastų automobilių reputacijai.
„Renault Nissan“ vadovas Carlosas Ghosnas po „Volkswagen“ skandalo tvirtino, kad tai tikrai neskatins dyzelinių transporto priemonių populiarumo nei JAV, nei Japonijoje.
Elektromobilius ir hibridinius automobilius gaminančios kompanijos po skandalo vylėsi, kad jis išeis į naudą. „Honda“ atstovas Toshihiro Mibe agentūrai „Reuters“ tvirtino, kad po 2020 m. dyzeliniai automobiliai nedominuos rinkoje. „Tikime, kad hibridiniai automobiliai gali konkuruoti su dyzeliniais“, – „Reuters“ teigė vienas „Toyota“ padalinių vadovų.
Tačiau ne visi gamintojai tokie entuziastingi dėl elektromobilių pakilimo. „Fiat Chrysler“ vadovas Sergio Marchionne interviu „CAR Magazine“ sakė, kad elektromobiliai nebus išsigelbėjimas. S. Marchionne kalbėjo apie tai, kai žiniasklaidai buvo pristatomas „Tesla Model 3“, kuriam pranašaujama sėkmė.
Bet kuriuo atveju didieji automobilių gamintojai („Toyota“, „General Motors“, „Volkswagen Group“, „Hyundai“, „Ford“ ir „Nissan“) jau investuoja milijardus dolerių į alternatyvių degalų technologijų tyrimus, pavyzdžiui, vandenilio energijos ar elektros.
Tačiau „Fiat Chrysler“ vadovas nemano, kad elektromobiliai būtų racionali degalais varomų automobilių pamaina. Jis, sukritikuodamas „Tesla“ gaminius, teigė, kad įmonė kuria ikonas taip, kaip tai su savo „iPhone“ daro kitas JAV gigantas „Apple“. S. Marchionne argumentuoja, kad „Fiat Chrysler“ negamina elektromobilių, nes „nenori „Tesla“ gamintojo tvaiko“. Be to, kompanija kol kas nesumanė, kaip sukurti ekonominės klasės elektromobilį.
Elektromobilių gamintojai meta iššūkius
Tačiau žinantys, kaip kurti ne tik tradicinius automobilius, dėsto ambicingus planus, kuriuose – ir elektromobiliai, ir vandeniliu varomos transporto priemonės. Iki 2020 m. „Hyundai“ užsibrėžė komercinei rinkai pristatyti 26 alternatyvius modelius, įskaitant šešis elektromobilius ir dvi transporto priemones, varomas vandenilio technologija. Nepaisant to, kad „Hyundai“ įžengė į hibridinių automobilių rinką vėlai, greitai padarė progresą.
Kitas, kur kas sudėtingiau įveikiamas sunkumas, – pagaminti elektromobilį, kurį pirktų, o gamintojas iš jo užsidirbtų. Tai du skirtingi dalykai elektromobilių rinkoje. Tą pastebėjo į alternatyvių automobilių technologijų kūrimą investuojantis „Nissan“.
Automobilių analitikas Christopheris Richteris „Financial Time“ teigė, kad gigantai dėl šios priežasties paskirsto savo pajėgumus kurdami hibridinius automobilius. Inovacijų kūrimas brangai kainuoja ir nebūtinai komerciškai atsiperka. Tą iliustruoja beveik anekdotu tapęs „Tesla“ pavyzdys: kai įmonė parduoda elektromobilį, patiria nuostolių.
„General Motors“ šią problemą sprendžia pradėdamas dirbti su programinės įrangos kūrėju „Google“. Bendradarbiavimo tikslas – per metus pagaminti pirmąjį autonominį elektromobilį. Jei „General Motors“ pasieks užsibrėžtų ambicijų, jis taps elektromobilių ir autonominių automobilių rinkos lyderiu. Pats „Google“ tikina neturintis tikslo pardavinėti autonominius automobilius, kurie testuojami užsienyje nuo 2009 m. „Google“ renkasi siūlyti savo programinę įrangą automobilių kompanijoms ir tapti dirbinio intelekto sistemų kūrėja. „Fiat Chrysler“ irgi naudojasi interneto naršyklės kūrėjo paslaugomis gamindamas „Pacifica“ autonominius automobilius. Tačiau tai neužkirs kelio „Google“ megzti ryšių su kitais rinkos dalyviais.
„Ford“ generalinis vadovas Markas Fieldsas tikina, kad automobilių rinka vis dar auga ir kompanija siekia ne tik varžytis su konkurentais, bet ir patenkinti klientų norus. Jis prognozuoja, kad po ketvirčio amžiaus vairuotojai galės mėgautis ištobulintomis autonominio vairavimo technologijomis. M. Fieldso spėjimu, šie technologiniai atnaujinimai reikš ir išaugusius automobilių pardavimus. Jis prognozuoja, kad elektromobiliai pigs, todėl jų paklausa didės. „Ford“ šiuo metu matomas ne tik kaip tiesioginis „Tesla“ varžovas, bet ir ambicingas pramonininkas – pats gamina autonominių automobilių variklius.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Nesąžiningų vairuotojų madai artėja galas: kokie pakeitimai laukia?56
Seimui palaiminus Rinkliavų įstatymo pakeitimus, akimirksniu bus sučiupti ir tie vairuotojai, kurie neteisėtai naudojasi net ir neįgaliems vairuotojams skiriama kortele, atveriančia galimybę į nemokamą parkavimąsi brangiausiose ar patogiausiose vieto...
-
Ekspertas – apie vairavimą neįprastomis oro salygomis: pradeda bijoti, ko nereikia bijoti3
Oro sąlygas, kurios nustebino šalies gyventojus pirmadienį, keiksnoja ne tik daržininkai ir sodininkai, bet ir vairuotojai. Vairuoti tokiomis sąlygomis ir dar su vasarinėmis padangomis gali būti tikras iššūkis, LNK reportaže pasako...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų3
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams4
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...