Gamintojų mesta elektromobilio korta – pavojus naftos pramonei?

Po degalų skandalo už savo kaltes atsakyti teks ne tik Vokietijos automobilių gigantui „Volkswagen“, klastojusiam taršos bandymų rezultatus, bet ir Japonijos „Mitsubishi“, kuris dešimtmečius klastojo automobilių ekonomiškumo rodiklius. Tačiau ar kuru varomų automobilių skandalams išblėsus elektra varomos transporto priemonės liks patrauklios? Ir jei liks, kaip tai atsilieps naftos pramonei? Tokių spekuliacijų imtasi suprastėjus įprastų automobilių reputacijai.

„Renault Nissan“ vadovas Carlosas Ghosnas po „Volkswagen“ skandalo tvirtino, kad tai tikrai neskatins dyzelinių transporto priemonių populiarumo nei JAV, nei Japonijoje.

Elektromobilius ir hibridinius automobilius gaminančios kompanijos po skandalo vylėsi, kad jis išeis į naudą. „Honda“ atstovas Toshihiro Mibe agentūrai „Reuters“ tvirtino, kad po 2020 m. dyzeliniai automobiliai nedominuos rinkoje. „Tikime, kad hibridiniai automobiliai gali konkuruoti su dyzeliniais“, – „Reuters“ teigė vienas „Toyota“ padalinių vadovų.

Tačiau ne visi gamintojai tokie entuziastingi dėl elektromobilių pakilimo. „Fiat Chrysler“ vadovas Sergio Marchionne interviu „CAR Magazine“ sakė, kad elektromobiliai nebus išsigelbėjimas. S. Marchionne kalbėjo apie tai, kai žiniasklaidai buvo pristatomas „Tesla Model 3“, kuriam pranašaujama sėkmė.

Bet kuriuo atveju didieji automobilių gamintojai („Toyota“, „General Motors“, „Volkswagen Group“, „Hyundai“, „Ford“ ir „Nissan“) jau investuoja milijardus dolerių į alternatyvių degalų technologijų tyrimus, pavyzdžiui, vandenilio energijos ar elektros.

Tačiau „Fiat Chrysler“ vadovas nemano, kad elektromobiliai būtų racionali degalais varomų automobilių pamaina. Jis, sukritikuodamas „Tesla“ gaminius, teigė, kad įmonė kuria ikonas taip, kaip tai su savo „iPhone“ daro kitas JAV gigantas „Apple“. S. Marchionne argumentuoja, kad „Fiat Chrysler“ negamina elektromobilių, nes „nenori „Tesla“ gamintojo tvaiko“. Be to, kompanija kol kas nesumanė, kaip sukurti ekonominės klasės elektromobilį.

Elektromobilių gamintojai meta iššūkius

Tačiau žinantys, kaip kurti ne tik tradicinius automobilius, dėsto ambicingus planus, kuriuose – ir elektromobiliai, ir vandeniliu varomos transporto priemonės. Iki 2020 m. „Hyundai“ užsibrėžė komercinei rinkai pristatyti 26 alternatyvius modelius, įskaitant šešis elektromobilius ir dvi transporto priemones, varomas vandenilio technologija. Nepaisant to, kad „Hyundai“ įžengė į hibridinių automobilių rinką vėlai, greitai padarė progresą.

Kitas, kur kas sudėtingiau įveikiamas sunkumas, – pagaminti elektromobilį, kurį pirktų, o gamintojas iš jo užsidirbtų. Tai du skirtingi dalykai elektromobilių rinkoje. Tą pastebėjo į alternatyvių automobilių technologijų kūrimą investuojantis „Nissan“.

Automobilių analitikas Christopheris Richteris „Financial Time“ teigė, kad gigantai dėl šios priežasties paskirsto savo pajėgumus kurdami hibridinius automobilius. Inovacijų kūrimas brangai kainuoja ir nebūtinai komerciškai atsiperka. Tą iliustruoja beveik anekdotu tapęs „Tesla“ pavyzdys: kai įmonė parduoda elektromobilį, patiria nuostolių.

„General Motors“ šią problemą sprendžia pradėdamas dirbti su programinės įrangos kūrėju „Google“. Bendradarbiavimo tikslas – per metus pagaminti pirmąjį autonominį elektromobilį. Jei „General Motors“ pasieks užsibrėžtų ambicijų, jis taps elektromobilių ir autonominių automobilių rinkos lyderiu. Pats „Google“ tikina neturintis tikslo pardavinėti autonominius automobilius, kurie testuojami užsienyje nuo 2009 m. „Google“ renkasi siūlyti savo programinę įrangą automobilių kompanijoms ir tapti dirbinio intelekto sistemų kūrėja. „Fiat Chrysler“ irgi naudojasi interneto naršyklės kūrėjo paslaugomis gamindamas „Pacifica“ autonominius automobilius. Tačiau tai neužkirs kelio „Google“ megzti ryšių su kitais rinkos dalyviais.

„Ford“ generalinis vadovas Markas Fieldsas tikina, kad automobilių rinka vis dar auga ir kompanija siekia ne tik varžytis su konkurentais, bet ir patenkinti klientų norus. Jis prognozuoja, kad po ketvirčio amžiaus vairuotojai galės mėgautis ištobulintomis autonominio vairavimo technologijomis. M. Fieldso spėjimu, šie technologiniai atnaujinimai reikš ir išaugusius automobilių pardavimus. Jis prognozuoja, kad elektromobiliai pigs, todėl jų paklausa didės. „Ford“ šiuo metu matomas ne tik kaip tiesioginis „Tesla“ varžovas, bet ir ambicingas pramonininkas – pats gamina autonominių automobilių variklius.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių