- „Kauno diena“, ergo.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Miestus skandinusios vasaros liūtys ir škvalai jau privertė už galvų griebtis ne vieną vairuotoją – automobilių gedimai patuštino pinigines tūkstančiais eurų.
Nukentėjusiųjų – šimtai
Šventinę liepos 6-ąją Lietuvą ir ypač Vilnių skalbusį lietų sinoptikai įvardijo kaip stichinį meteorologinį reiškinį: per mažiau nei pusę paros sostinėje iškrito 79,7 mm kritulių, iki katastrofinio kiekio pritrūko vos 0,3 mm.
Blogiausia, kad ši gamtos stichija pridarė nemažai žalos gyventojams. Draudimo bendrovės ERGO transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovas Raimondas Bieliauskas informavo, kad iš viso sulaukta daugiau nei 200 kreipinių dėl žalos. Daugiausia užklausų – per 130 – pateikė vairuotojai.
Kai kurie vairuotojai sukėlė eismo įvykių, kai, vengdami didžiulių balų, važiavo atbuli ir kliudė kitus automobilius.
"Dėl liūties patvino gatvės ir buvo užpiltos požeminės stovėjimo aikštelės, stipriai apsemti automobiliai. Tuomet būtina atlikti transporto priemonės džiovinimo ir valymo bei įvairius elektros instaliacijos remonto darbus. Buvo ir tokių atvejų, kai apsemtos gatvės važiuojamosios dalies trinkelės atšoko ir kliudė automobilio dugną. Kai kurie vairuotojai sukėlė eismo įvykių, kai, vengdami didžiulių balų, važiavo atbuli ir kliudė kitas transporto priemones. Dar kitiems prireikė techninės pagalbos užsiblokavus automobilio vairo mechanizmui", – vardijo ERGO atstovas.
Hidrosmūgis itin skaudus
Anot R.Bieliausko, žalų dydis, priklausomai nuo automobilio markės, modelio, amžiaus ir apgadinimų lygio, gali siekti ir kelis tūkstančius eurų.
Kone labiausiai piniginę ploninantis gedimas – hidrosmūgis. Kapitalinio remonto dažniausiai prireikia pervažiavus didelę balą ir staigiai užgesus varikliui. Pernai dėl to vienam bendrovės klientui išmokėta daugiau nei 23 tūkst. eurų.
Šiemet didžiausia automobiliui padaryta žala sudarė per 5 tūkst. eurų – tąkart ant transporto priemonės užkrito medis.
Kruša gali padaryti didelių nuostolių automobilio kėbului, stiklams, o ypač – stoglangiams.
"Iš viso nuo 2020-ųjų pradžios iki šiol dėl hidrosmūgių ir kitų stichinių nelaimių kilusiems draudžiamiesiems įvykiams kompensuoti prireikė daugiau nei 800 tūkst. eurų. Šios išmokos skirtos klientams, turintiems ERGO visų rizikų kasko draudimą. Jis atlygina stipraus lietaus, krušos, nuošliaužų ir kitų netikėtų gamtos stichijų sukeltų, nuo vairuotojo nepriklausančių ir ne jo sukeltų įvykių padarytus nuostolius", – sakė draudimo specialistas.
Liūtis kelyje? Neskubėkime
Kasko draudimas atlygina žalą, tačiau nukentėjusiesiems nuo gamtos stichijų tai dažniausiai reiškia nepatogumais paženklintą laikotarpį – kurį laiką tenka gyventi be automobilio, nes jį reikia remontuoti, o jei tai nebeįmanoma, už gautą išmoką ieškoti kitos transporto priemonės.
R.Bieliauskas pataria, artėjant galimam škvalui ir krušai, pirmiausia pasirūpinti, kad automobilis nestovėtų po medžiais bei elektros linijų stulpais, o jei įmanoma – įvažiuoti į garažą.
Taip pat reikėtų vengti nuokalnių ir iš anksto žinomų probleminių, efektyviu vandens nuotėkiu nepasižyminčių vietų. Patariama profilaktiškai atidaryti variklio gaubtą ir patikrinti, ar vandens nutekėjimo drenažai neužkimšti medžių lapais, spygliais.
"Nepavykus automobilio apsaugoti nuo draudžiamojo įvykio, būtų gerai pirmiausia užfiksuoti padarytą žalą – telefonu nufotografuoti apgadintą turtą, imtis veiksmų užkirsti kelią tolesnei žalai, prireikus iškviesti pagalbą. Svarbiausia – jokiu būdu patiems nemėginti užvesti transporto priemonės, ją padedant automilvežiui transportuoti į remonto įmonę", – akcentavo ERGO transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovas.
Jei liūtis užklupo kelyje, patariama sulėtinti greitį, važiuoti didesniu atstumu nuo kitų automobilių ir nelenkti.
"Taip pat nesistenkime bet kokia kaina pasiekti savo kelionės tikslo. Verčiau automobilį palikime saugioje vietoje, kuo toliau nuo medžių ar kitų užvirsti ant jo galinčių objektų. Visgi kelyje geriau neskubėti, ypač kai trukdo nenuspėjama gamta", – teigė R.Bieliauskas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Nusprendė sudrausminti triukšmadarius: už garso viršijimą – techninės apžiūros anuliavimas?5
Alytuje garsiai varikliai griaudžia ne tik dieną, bet ir naktimis, todėl pareigūnai ėmėsi drausminimo priemonių – garso matuoklių. ...
-
Palangoje – pokyčiai dėl vietinės rinkliavos už automobilių statymą2
Ketvirtadienį Palangos savivaldybės taryba apsisprendė dėl vietinės rinkliavos už automobilių statymą nustatytose apmokestinamose kurorto vietose pokyčių. Jie priimti Palangos rinkliavų centro siūlymu. ...
-
Nesąžiningų vairuotojų madai artėja galas: kokie pakeitimai laukia?58
Seimui palaiminus Rinkliavų įstatymo pakeitimus, akimirksniu bus sučiupti ir tie vairuotojai, kurie neteisėtai naudojasi net ir neįgaliems vairuotojams skiriama kortele, atveriančia galimybę į nemokamą parkavimąsi brangiausiose ar patogiausiose vieto...
-
Ekspertas – apie vairavimą neįprastomis oro salygomis: pradeda bijoti, ko nereikia bijoti3
Oro sąlygas, kurios nustebino šalies gyventojus pirmadienį, keiksnoja ne tik daržininkai ir sodininkai, bet ir vairuotojai. Vairuoti tokiomis sąlygomis ir dar su vasarinėmis padangomis gali būti tikras iššūkis, LNK reportaže pasako...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų4
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...