Pereiti į pagrindinį turinį

Griežto žingsnio atsisakė, bet trūkumų netoleruos

2024-11-24 11:05
„Kauno dienos“, LTSA inf.

Nuo 2025 m. vasario 1-osios turėjęs įsigalioti griežtesnis valstybinio numerio ženklų būklės vertinimas Techninės apžiūros centre (TAC) atšaukiamas. Taip nusprendė Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA).

Reikalavimai: blogai pritvirtinus numerio ženklą, simbolių ir skaičių reikšmės gali būti iškraipomos.
Reikalavimai: blogai pritvirtinus numerio ženklą, simbolių ir skaičių reikšmės gali būti iškraipomos. / Vytauto Liaudanskio nuotr.

Įvertino iššūkius

Valstybinio numerio ženklo būklė vertinama atliekant privalomąją techninę apžiūrą (TA).

Poreikis griežtinti dabar galiojančią tvarką ir reikalavimus kilo dėl netinkamo valstybinio numerio ženklų nuskaitymo: blogai pritvirtinus ženklą, simbolių ir skaičių reikšmės gali būti iškraipomos, pvz., 0 gali būti nuskaitomas kaip 8, vietoj skaičiaus 6 – skaičius 8, o vietoj raidės C – raidė O.

Siekiant išvengti nesusipratimų, planuota nuo 2025 m. vasario valstybinio numerio ženklų būklės vertinimą griežtinti ir galimai klaidinantį numerio tvirtinimą laikyti dideliu trūkumu. Tokiu atveju automobilis netektų galimybės dalyvauti viešajame eisme.

„Peržiūrėjome per dvejus metus sukauptą valstybinio numerio ženklų trūkumų statistiką, bendradarbiavome su techninės apžiūros asociacija „Transeksta“, Lietuvos policija ir „Regitra“. Įvertinę tiek automobilių savininkams, tiek šioms institucijoms kylančius iššūkius nusprendėme pokyčio neįgyvendinti – ženklo neatitiktis reikalavimams ir toliau bus vertinama kaip nedidelis trūkumas“, – sakė LTSA direktorius Genius Lukošius.

Kontrolės spragos

Sugriežtinimas atšaukiamas įvertinus, kad pokytis būtų palietęs didelę dalį automobilių savininkų ir nebūtų pasiektas norimas tikslas, dėl kurio jis ir buvo inicijuotas.

„Transeksta” duomenimis, nuo 2023 m. liepos iki 2024 m. birželio beveik 115 tūkst. transporto priemonių TA metu buvo nustatytas nedidelis trūkumas, kai tvirtinimo elementai ir / ar su jais susijusios kiaurymės buvo valstybinio numerio ženklo žymenų zonoje. Tai sudaro kiek daugiau nei 11 proc. visų TA atlikusių transporto priemonių.

Valstybinio numerio ženklų užrašams yra saugumo zona, kuri negali būti pažeista.

Praktika rodo, kad ne visi valstybinio numerio ženkle esantys pažeidimai turi įtakos jų atpažinimui automatinėmis kontrolės sistemomis.

„Pasitaiko atvejų, kai netinkamai tvirtinant numerį jo simboliai ar skaičiai buvo pažeisti, tačiau automatinės pažeidimų kontrolės sistemos jį nuskaito gerai. Privalomoji TA tikrai neišspręs piktybiškai siekiančių maskuoti ar iškraipyti valstybinio numerio ženklus vairuotojų problemos, nes tai galima padaryti ir išvažiavus iš TAC“, – teigė G. Lukošius.

Stebės situaciją

Ateityje bus drausminami tik tie vairuotojai, kurių transporto priemonių valstybinio numerio automatinės pažeidimų kontrolės sistemos nefiksuos arba fiksuos klaidingai.

Jei per TA kontrolierius užfiksuos, pavyzdžiui, akivaizdžiai piktybiškai ir siekiant suklaidinti į valstybinio numerio ženklą įsuktą varžtą, tai bus vertinama kaip didelis trūkumas.

LTSA ir toliau stebės situaciją. Jei piktnaudžiavimo atvejų daugės, kartu su socialiniais partneriais bus ieškoma sprendimo būdų, kaip tokias transporto priemones eliminuoti iš dalyvavimo viešajame eisme.

Ką reikėtų žinoti, tvirtinant transporto priemonių valstybinio numerio ženklus? Visų tipų ir formatų valstybinio numerio ženklų užrašams yra nustatyta saugumo zona, kuri negali būti pažeista (raidės ir skaičiai – aiškiai nuskaitomi, jokių sugadinimo ar įgręžimo žymių, varžtų).

Pasikeisti sugadintus ar pažeistus valstybinio numerio ženklus galima „Regitroje“.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų