„Jaguar“ pristatė automobilį, turintį padėti bendrovei išbristi iš nuostolių liūno
Beveik penkis pastaruosius dešimtmečius iš rankų į rankas keliavęs „Jaguar“ artimiausiu metu atsidurs bendrovės „Tata Motors“ glėbyje. Indijos pramonės monstras gaus mėlyno kraujo prekės ženklą, nuostolingą bendrovę parduodantis „Ford“ – dalį prieš dešimtmetį Anglijoje investuotų milijonų, o visi didžiųjų katinų gerbėjai – viltį, kad galiausiai „Jaguar“ atsistos ant kojų. Pastaruosius lūkesčius gerokai sustiprino naujausias britų konstruktorių kūrinys, visiškai naujas vidurinės klasės modelis „Jaguar XF“.
Nauji vėjai
Labiau į kupė nei į sedaną panašus ir itin bentliškai atrodantis XF keičia nuo 1999-ųjų gamintą „Jaguarą S-Type“. Nors automobilis sukonstruotas naudojant patobulintą pirmtako platformą ir kituose „Jaguaro“ modeliuose išbandytus agregatus, rodos, britams pavyko nutraukti sąsajas su ne itin sėkminga praeitimi. XF išorė ir ypač vidus atrodo tiesiog revoliucingai naujai. „S-Type“ ambicijos konkuruoti su „Audi A6“ ar BMW 5-os serijos sedanais atrodė paikai, o XF šiems kokybės ir prabangos etalonais laikomiems keturračiams iš tiesų beveik niekuo nenusileidžia.
Naujo „Jaguaro“ viduje mažai medžio inkrustacijų, daug natūralios odos ir aliuminio, kuriančio modernų stilių. Ypač įspūdinga automobilio pavarų dėžės valdymo sistema: įlipus į automobilį variklio paleidimo mygtukas pradeda raudonai mirkčioti, o jį spustelėjus iš centrinės konsolės lėtai iškyla masyvus aliumininis pavarų perjungimo suktukas „Jaguar Drive Selector“.
Tuo pat metu tarsi tik ką prabudusios atsimerkia keturios ventiliacijos ortakių angos ir įsijungia titulinis navigacijos sistemos puslapis. Lietimui jautriu 7 colių ekranu galima kontroliuoti daugumą kelionės komfortą užtikrinančių sistemų. Tiesa, kai kurie valdymo algoritmai, grafinis jų vaizdavimas ir išdėstymas painūs. Pirmą kartą pabandžius pakeisti temperatūrą salone didžiausiu galingumu įsijungė sėdynių šaldymo sistema.
aApskritai naujajame „Jaguare XF“ daug ką tenka atrasti iš naujo. Tarkime, priekiniame prietaisų skydelyje esanti daiktadėžė atsidaro pirštu prilietus miniatiūrinį jutiklį medžio inkrustacijos juostoje. Salonas apšviečiamas, kai plaštaką nuo palubėje esančio žibinto skiria keletas centimetrų. Kai tamsu, melsvoje šviesoje skendintis prietaisų skydelis atrodo įspūdingai, tačiau dieną ten pateikiamą informaciją įžiūrėti sunkoka.
Malonumas judėti
Kita vertus, visi šie dalykai neturi daug reikšmės vairuojant užmiestyje.
Mūsų bandytas modelis su 2,7 l darbinio tūrio, 207 AG ir 435 Nm maksimalaus sukimo momento turbininiu dyzeliniu varikliu kelionę pavertė pramoga. Didžiulė galia, preciziškai veikianti 6 laipsnių automatinė pavarų dėžė leidžia manevruoti intensyvaus eismo sraute ir išvengti įtampos. Prireikus staiga pagreitėti ir dukart spustelėjus akceleratorių šeštoji pavara perjungiama į trečiąją greičiau, nei prietaisų skydelyje užsidega indikatoriai.
Ramiai važiuojant pajusti, kai pavarų dėžė keičia ratams perduodamos variklio jėgos porciją, beveik neįmanoma. Nebent vairuotojas pats pradeda perjunginėti pavaras prie vairaračio esančiomis svirtelėmis. Jomis naudotis ypač patogu norint pristabdyti automobilį varikliu. Vienintelis ginčytinas šios sistemos sprendimas – itin mažas atstumas nuo svirtelių iki vairo, kiek ribojantis galimybę patogiai įsitverti vairaračio.
„Jaguar XF“ bus siūlomas su keturiais skirtingais varikliais. Be minėto dyzelinio agregato, sedaną dar galima rinktis su benzininiais 3,0 l darbinio tūrio, V6 tipo (238 AG), 4,2 l V8 (298 AG) ir tokio pat darbinio tūrio 416 AG motoru. Dar viena XF ypatybė – itin standi pakaba, perimta iš sportiškojo XK modelio, puikiai iliustruojanti automobilininkų vartojamą žodžių junginį „brangus kietumas“. Automobilis taip uoliai laikosi važiavimo krypties, kad maksimaliu Kelių eismo taisyklių užmiestyje leidžiamu greičiu galima judėti beveik nestabdant. Tiesa, važiuojant suaižėjusiu asfaltu, ir užrištomis akimis galima suskaičiuoti visas duobes ar kanalizacijos šulinių dangčius. Gali būti, kad į šiuos dalykus dėmesį atkreips ne XF vairuotojas, o keleiviai.
Kelionės muzika
Apie „Jaguaro“ ambicijas persivilioti BMW ar „Audi“ gerbėjus kalba ir dėmesys garso sistemai. Standartinės komplektacijos automobilyje bus „Bluetooth Communications“ technologija, „iPod“ arba kitokio MP3 grotuvo jungtis (prietaisas bus valdomas lietimui jautriu ekranu) ir papildomą jungtį kitiems nešiojamiesiems grotuvams.
Dar vienas dalykas – 320 vatų sistema su žemo dažnio garsiakalbiu. Brangiausia, ką galima užsisakyti, – bendrovės „Bowers & Wilkins“ 440 vatų garso sistema su žemo dažnio garsiakalbiu ir „Dolby Pro Logic“.
Visų XF modelių standartinę įrangą sudaro ABS, EBD, „Engine Drag Control“ saugumo sistemos, DSC – dinaminio stabilumo sistema, ETC – ratų neslydimo sistema, „Jaguar Drive Control“ – žiemos režimas, 6 saugos oro pagalvės, dviejų zonų klimato kontrolė, nuolatinio greičio palaikymo, automobilio statymo sistema.
Naujausi komentarai