Japonų proveržis
Istoriškai Europos automobilių gamintojai buvo nuolatiniai inovatoriai, diktuojantys madas ir tendencijas dėl nuolat diegiamų pažangių technologijų, užtikrinamo našumo, dizaino ir saugumo pažangos. Senojo žemyno prekių ženklai davė toną viso pasaulio bendrovėms.
Tarp jų buvo ir įmonių, kurios pirmenybę teikė savo automobilių tvirtumui ir patikimumui. Kas negirdėjo 1990-aisiais populiarių posakių apie „Volvo“ iš ketaus ar amžinąjį „Mercedes-Benz“?
Vis dėlto, vertinant techninio patikimumo aspektą, Europos gamintojų reputacija nebuvo visiškai nepriekaištinga. Tai ypač išryškėjo, kai Senąjį žemyną ir Šiaurės Ameriką užplūdo japoniški automobiliai.
Iš pradžių japonų gamintojai buvo laikomi keistų, netgi gremėzdiškų modelių kūrėjais. Netrukus jie pakilo į patikimumo reitingų viršūnes. Tai leido Tolimųjų Rytų prekių ženklams sustiprinti savo lyderystę rinkose ir įsitvirtinti vairuotojų pasąmonėje kaip patikimumo sinonimui.
Atrodė įtartinai
Kita panaši banga atūžė iš Pietų Korėjos. Dabar Pietų Korėjos prekių ženklai yra tarp pasaulio lyderių, nors devintajame praėjusio amžiaus dešimtmetyje vaizdas buvo kitoks. Pirmieji jų bandymai įsiveržti į pasaulines rinkas buvo visiškai nesėkmingi.
Vis dėlto, iš naujo įvertinę vartotojų lūkesčius, Pietų Korėjos gamintojai nusprendė savo sėkmę statyti ant kokybės pamatų ir analogų neturinčios garantijos trukmės.
„Nėra ko slėpti – skambūs tokių korėjiečių gamintojų, kaip „Hyundai“ ar „Kia“, penkerių–septynerių metų garantijų pažadai iš pradžių buvo sutikti gana skeptiškai. Daug kam atrodė net įtartini. Vėliau pasidarė aišku, kad tie pažadai buvo ne iš piršto laužti. Ne be tų pačių europiečių pagalbos šiuolaikinio dizaino, pažangios inžinerijos ir ilgalaikės garantijos derinys galiausiai leido jiems užimti visiškai kitas pozicijas Europoje“, – pasakojo Lietuvos metų automobilio rinkimų komisijos narys Egidijus Babelis.
Reputacija: senieji „Mercedes“ buvo vadinami neužmušamais automobiliais. / Vytauto Petriko nuotr.
Vienas ryškiausių šių pokyčių pavyzdžių – Pietų Korėjos įmonė KGM, anksčiau vadinta „SsangYong“. Baltijos šalyse dviem jos modeliams suteikiama septynerių metų arba 150 tūkst. km garantija gerokai viršija rinkos vidurkį. Pavyzdžiui, toks garantinis laikotarpis taikomas elektrinei SUV modelio „Torres EVX“ versijai, o jo baterijai suteikiama net dešimties metų arba nuvažiuotų 1 mln. km garantija.
Nori nuspėjamų išlaidų
Gera garantija apima visapusė automobilio dalių ir mazgų skaičių ir pasižymi pagrįsta trukme. Konkurencingoje rinkoje tokia garantija gali būti lemiamas veiksnys, ypač pirkėjams, kurie teikia pirmenybę mažoms priežiūros išlaidoms.
Anot laidos „Autopilotas“ kūrėjo, daugelis gamintojų patobulino savo garantijų sąlygas, tačiau apskritai jos vis dar kuriamos atsižvelgiant į pirmojo savininko poreikius, ypač tų, kurie naudojasi nauju automobiliu iki trejų–penkerių metų ir paskui jį keičia. Niekas nenori, kad transporto priemonės priežiūros kaštai ketvirtaisiais ar penktaisiais naudojimo metais staiga pašoktų iki dangaus. Visi nori nuspėjamų išlaidų visą naudojimo laikotarpį.
„Jeigu garantija išsitęsia iki šešerių ar septynerių metų, tai jau siunčia signalą tiems vairuotojams, kurie automobilius keičia rečiau arba ieško solidžios investicijos naudotų automobilių rinkoje. Jeigu pirmasis savininkas neviršijo nustatyto ridos limito, galimybė įsigyti penkerių metų senumo automobilį su tebegaliojančia gamykline garantija yra patraukli“, – dėstė E. Babelis.
Prižiūri visą dešimtmetį
Šiuo metu dinamiškiausiai vystomas automobilių tipas – elektra varomi modeliai. Drauge potencialiems pirkėjams kyla nerimas dėl jų ilgalaikio patikimumo. Taip pat – dėl naudotų elektromobilių likutinės vertės ir baterijų ilgaamžiškumo.
Norėdami numalšinti šias abejones dauguma gamintojų siūlo aštuonerių metų arba nuvažiuotų 160 tūkst. km baterijų garantiją. Taip pat įsipareigojama, kad, pasibaigus šiam laikotarpiui arba pasiekus nustatytą ridą, baterijų talpa sieks bent 70 proc. pradinės talpos.
Dalis gamintojų nebijo pasiūlyti ir daugiau. Pavyzdžiui, „Toyota“ Baltijos šalyse siūlo pratęstą garantiją elektromobilių baterijoms. Pasibaigus pradinei penkerių metų arba 100 tūkst. km garantijai, ji kasmet gali būti pratęsta vieniems metams arba 15 tūkst. km, kol automobiliui sukaks dešimt metų arba jis nuriedės 1 mln. km.
Iš pradžių japonų gamintojai buvo laikomi keistų, netgi gremėzdiškų modelių kūrėjais. Netrukus jie pakilo į patikimumo reitingų viršūnes.
KGM iš karto suteikia dešimties metų arba 1 mln. km garantiją „Torres EVX“ modelio baterijai.
Savininkams, norintiems maksimaliai išnaudoti garantiją, E. Babelis rekomenduoja išsiaiškinti, ką apima gamintojo įsipareigojimai.
„Tuomet telieka tinkamai prižiūrėti savo automobilį, laiku atlikti reguliarias technines apžiūras ir keisti eksploatacinius skysčius, filtrus, besidėvinčias detales. Šiais laikais visi priežiūros darbai registruojami skaitmeniniu būdu, tad nesunku kaupti automobilio naudojimo ataskaitą. Ji pravers, kai ateis laikas parduoti automobilį. Ir nepamirškite informuoti kito savininko, jei garantija vis dar galioja, – tai tikrai daro didelę įtaką likutinei automobilio vertei“, – reziumavo pašnekovas.
Naujausi komentarai