Volkswagen vairuotojų teismui pristatė antrąjį kompaktinės klasės visureigį Tiguan
Didžiausio Europoje automobilių gamintojo Volkswagen AG keturračių šeimoje naujo nario krikštynos. Padrąsinti prieš ketvertą metų surengtos itin sėkmingos Touareg invazijos į sparčiai besivystantį SUV (angliškai Sport Utility Vehicle) modelių segmentą, vokiečiai pristatė dar vieną alternatyvą, pavadintą įmantriu naujadaru Tiguan.
Vokiškos vardynos
Prieš pasirodant bet kokiam naujam automobiliui gamintojai savo atstovams visuose Senojo žemyno užkaboriuose išsiunčia savotišką aplinkraštį, kuriame pateikia rekomendacijas, kaip atsakinėti į visus įmanomus klausimus, kurie tik galėtų šauti į galvą žurnalistams ar potencialiems pirkėjams. Tiguan premjeros išvakarėse prekybos agentams išsiuntinėta atsakymų knyga prasideda paaiškinimais, ką reiškia naujojo keturračio vardas ir kodėl pasirinktas būtent jis. Krikštatėvių iš VW teigimu, sudurtinis žodis Tiguan įprasmina tigro jėgą, greitį ir eleganciją bei egzotiško roplio iguanos sugebėjimą prisitaikyti ir išgyventi žiaurioje laukinėje gamtoje.
Nebūdami tikri, kad šiuo pavadinimu susižavės rinka, VW su leidinio Auto Bild komanda surengė milžinišką apklausą ir visose šalyse, kuriose leidžiamas šis žurnalas, skaitytojų teismui pateikė penkis būsimo automobilio pavadinimų variantus. Didžiausio palaikymo (už balsavo 350 tūkst.) sulaukė būtent Tiguan. Beje, visi dalyvavę projekte ir už šį vardą balsavę žmonės dalyvavo loterijoje, kurios laimėtojui prieš savaitę buvo įteiktas naujutėlis automobilis.
Su Tiguan debiutu Volkswagen pakeitė ir kompanijos šūkį. Anksčiau buvusį Aus Liebe zum Automobil (iš meilės automobiliui) pakeitė tiesmukas Das Auto. Taip esą atsisakoma tuščiažodžiavimo ir tiksliau apibrėžiama koncerno filosofija ir pagrindinės vertybės paprastumas, funkcionalumas, patikimumas.
Malonios smulkmenos
Su pastaraisiais dalykais sunku nesutikti. Nors Tiguan tik smarkiai įsikarščiavus galima pavadinti gražiu automobiliu, akivaizdu, kad konstruktoriai pedantiškai apgalvojo smulkiausias detales. Pavyzdžiui, galinių žibintų gaubtai specialiai suformuoti taip, kad važiuojant sukuriami oro srautai neleistų ant jų kauptis purvui ar sniegui. Durelių forma patobulinta apačioje jos gaubia slenksčius ir išsaugo juos švarius net taškantis skysto purvo balose.
Vienas įdomiausių ir funkcionaliausių Tiguan sprendimų kablio automobilinei priekabai vieta. Jis paslėptas po galiniu buferiu ir iš pogrindžio išlenda tik bagažinės slenkstyje patraukus fiksatorių. Paruošti jį naudojimui galima nesipurvinant rankų.
Modeliuose, kuriuose sumontuotas įspūdingo dydžio panoraminis stoglangis, numatyta apsauga nuo vabzdžių ar šiukšlių. Keliaujant atviru stogu esantiesiems salone komfortą užtikrina nedidelis plastikinius tinklelis, filtruojantis į automobilio saloną patenkantį oro srautą.
Pagyrų nusipelno ir Tiguan interjeras. Minimalus bagažinės tūris 505 l gali būti padidintas galinių sėdynių eilę paslinkus į priekį 16 cm, jas sulanksčius krovinių skyrius su lygiomis grindimis padidėja iki 1510 litrų.
Centrinėje konsolėje numatytas 230 V elektros srovės šaltinis, leidžiantis kelionėje pamaitinti nešiojamąjį kompiuterį ar naudotis bet kokiu buitiniu prietaisu.
Populiarumo mįslė
Vienas iš nedaugelio ginčytinų Tiguan kūrėjų priimtų sprendimų šio nedidelio visureigio eksterjeras. Neįprastai žemiškas ir konservatyvus buvo netgi prieš porą metų automobilių parodose demonstruotas Tiguan prototipas Concept A. Serijiniu tapusiam Volkswagen šeimos naujokui šešėlį meta beveik visi šio segmento kitų markių keturračiai, nekalbant apie tokius gamybai ruošiamus modelius kaip Ford Kuga ar Volvo XC60.
Klausiami, kodėl nusprendė gaminti tokio konservatyvaus dizaino automobilį, Tiguan krikštatėviai teigė, kad santūrioms, klasikinėms formoms pirmenybę teikia didelė potencialių pirkėjų dalis. Tai patvirtina ir šio automobilio išankstinių užsakymų statistika per pirmąsias 15 savaičių, kai Volkswagen paskelbė apie numatomą šio modelio gamybos pradžią, įsigyti Tiguan panoro beveik milijonas klientų iš įvairiausių pasaulio šalių.
Tikėtina, kad tai lemia pavydėtinas Volkswagen gerbėjų lojalumas šiam prekiniam ženklui ir vyresniojo Tiguan brolio Touareg reputacija. Mažesnysis visureigis gali pasigirti praktiškai visomis moderniomis technologijomis, susijusiomis su automobilio pravažumu bekelėje, valdymu, saugumu ir pan., kurias turi Touareg bei funkcionalumu ir universalumu, kuriuo garsėja Golf ar Passat.
Gamintojai įvertino ir tai, kad beveik 95 proc. visureigių pirkėjų visuomet važinėja tik asfaltuotais keliais. Todėl Tiguan siūlomas dviejų kėbulų tipų. Versija Track & Field turi 28, o Sport & Style 18 laipsnių priekinį užvažiavimo kampą.
Geležinės gudrybės
Dėmesį patraukia dar vienas plika akimi nematomas Volkswagen sprendimas po Tiguan variklio gaubtu bus montuojami tik didelio slėgio tiesioginio įpurškimo benzininiai motorai (tai pirmas atvejis SUV gamybos istorijoje). Gamintojų teigimu, ši technologija leidžia pastebimai sumažinti degalų sąnaudas ir išmetamųjų kenksmingų medžiagų emisiją, o važiavimo kokybė beveik nenukenčia.
Bandymams Budapešto apylinkėse buvo pateikti modeliai su 1,4 litro darbo tūrio benzininiais turbininiais TSI varikliais, išvystančiais 150 AG pajėgumą. Su šiuo jėgos agregatu 1546 kg sveriantis iki 100km/val. įsibėgėja per 9,6 sek. Pastarojo skaičiaus nepavadinsi gniaužiančiu kvapą, tačiau šeimyninėms kelionėms tokios dinamikos visiškai pakanka. Juolab kad vidutinės degalų sąnaudos siekia 8,4 l.
Tikėtina, kad laikytis tokios politikos mažas variklio darbinis tūris, didelis galios rezervas Volkswagen strategus paskatino muitų politika. Kai kurios savų automobilių gamintojų interesus ginančios šalys importo mokesčių dydį sieja su variklio darbiniu tūriu, todėl mašinos su atmosferiniais varikliais yra mažiau konkurencingos.
Iš viso Tiguan bus montuojami trijų TSI benzininių ir dviejų TDI dyzelinių modifikacijų varikliai. Visiškai naujos modifikacijos TDI Common Rail tiesioginio įpurškimo varikliai jau prie 1750 aps./min. gali pasiekti 320 arba 350 Nm sukimo momentą ir atitinkamai į visų ratų pavarą perduoti 140 arba 170 AG jėgą. Abu TDI varikliai jau dabar atitinka Euro 5 ekologinių reikalavimų standartus, kurie įsigalios tik nuo 2009 m.
Be minėto 150 AG benzininio variklio Tiguan dar bus siūlomas su 170 ir 200 AG pajėgumo benzininiais motorais.
Naujausi komentarai