Įsibėgėja dviračių sezonas: ką svarbu žinoti norint važiuoti saugiai?

  • Teksto dydis:

Šylant orams įsibėgėja ir dviračių sezonas. Į miestų gatves, dviračių takus ir parkus po truputį plūsta šių transporto priemonių entuziastai. Treneris Vaidas Rimkus atkreipia dėmesį, kad, prieš pradedant mėgautis keliavimo dviračiu teikiamais privalumais ir malonumais, svarbu savo transporto priemonę tinkamai paruošti.

Dėmesys stabdžiams

Saugi kelionė dviračiu galima tik jei jis techniškai tvarkingas. Deja, ne visi tuo pasirūpina. Tai ypač aktualu dviratį pradedant naudoti po ilgesnės pertraukos.

Dviračių treneris V.Rimkus išskiria svarbiausius dalykus, į kuriuos reikėtų atkreipti dėmesį ruošiant dviratį šiltajam sezonui. "Bene svarbiausias dalykas, į kurį reikėtų atkreipti dėmesį atliekant dviračio techninę apžiūrą, yra jo stabdžiai. Po praėjusio sezono stabdžių kaladėlės gali būti sudilusios. Dėl to dviračio stabdžiai veiks prasčiau, važinėti taps nesaugu. Sudilusias stabdžių kaladėles reikėtų pakeisti naujomis", – sako V.Rimkus.

Anot dviračių trenerio, tai, kiek daug dėmesio dviračiui reikės prieš pradedant sezoną, nemenkai priklauso nuo jo saugojimo sąlygų žiemą. Jei dviratis buvo laikomas drėgnoje patalpoje, jis ar atskiros jo detalės gali būti aprūdijusios. Ant dviračio taip pat gali būti kondensato, dėl kurio rūdijimo procesai neretai prasideda jau pradėjus važinėti. Taigi prieš pradedant dviračiu naudotis patartina jį gerai nuplauti, pašalinti visas rūdis.

"Apžiūrint dviratį reikėtų atkreipti dėmesį ir į tai, ar jo detalės ir komponentai neatsilaisvinę, ar visi varžtai gerai priveržti, ar grandinė nėra nusidėvėjusi. Pastarąją prieš važiuojant į lauką reikėtų dar ir sutepti. Galiausiai derėtų pasirūpinti, kad padangose būtų pakankamai oro", – sako V.Rimkus.

Važinėjimo dviračiais sąlygos Lietuvoje dar toli gražu nėra pačios saugiausios, todėl prieš išriedant į gatves svarbu ne tik pasirūpinti gera dviračio technine būkle, bet ir tinkamomis apsaugomis, o pirmiausia šalmu.

Lūžiai ir galvos traumos

Nepasirūpinus tinkama dviračio technine būkle keliamas pavojus sau ir kitiems eismo dalyviams.

"Jei dviratis neturi gerai veikiančių stabdžių ir garsinio signalo, išvengti pavojingų susidūrimų su pėsčiaisiais, automobiliais ar kitais dviratininkais gali būti tikrai sudėtinga. Per tokius susidūrimus dažnai patiriamos išties rimtos traumos – kaulų lūžiai, galvos sutrenkimai, stiprūs nubrozdinimai ar sumušimai. Be to, važinėjant prastos techninės būklės dviračiu galima sužaloti ir kitus asmenis. Tokiu atveju gali tekti atlyginti jų patirtą žalą", – tvirtina draudikai.

Ekspertai primena, kad skaudžių įvykių priežastimi gali tapti ir prastai pritvirtinta dviračio grandinė, nestabili sėdynė, įvairūs dviračio rėmo ar ratlankių pažeidimai. Važiuojant dideliu greičiu menkiausias kelio nelygumas ar duobė tokiu atveju gali dviratį sumėtyti, o kritus patiriamos įvairaus sudėtingumo traumos.

Matomumas ir šalmas

Svarbu ne tik tai, kad dviratis gerai važiuotų ir jo stabdžiai būtų efektyvūs – reikia pasirūpinti, kad kelyje būtumėte matomi.

Pagal galiojančias Kelių eismo taisykles, kiekvieno dviračio gale turi būti pritvirtintas raudonos spalvos atšvaitas arba žibintas, o ant jo ratų stipinų iš abiejų šonų – oranžinės spalvos atšvaitai. Minant važiuojamąja kelio dalimi dviračio priekyje turi būti įjungtas baltos spalvos žibintas. Jei jo nėra, dviratininkas privalo dėvėti šviesą atspindinčią liemenę. Taigi atliekant dviračio techninę priežiūrą svarbu atkreipti dėmesį į tai, ar visi būtini atšvaitai yra savo vietose, ar žibintai tinkamai veikia.

V.Rimkus taip pat rekomenduoja dviratį prieš sezono pradžią nuvežti į jų apžiūra užsiimančias dirbtuves. Jų specialistai gali pašalinti visus trūkumus ir tinkamai paruošti transporto priemonę saugiam ir maloniam sezono startui.

"Važinėjimo dviračiais sąlygos Lietuvoje dar toli gražu nėra pačios saugiausios, todėl prieš išriedant į gatves svarbu ne tik pasirūpinti gera dviračio technine būkle, bet ir tinkamomis apsaugomis, o pirmiausia šalmu", – sako V.Rimkus.

Lietuvos kelių policijos tarnybos duomenys rodo, kad per tris pavasario mėnesius pernai užfiksuota 60 dviračių susidūrimų su automobiliais, kai nukentėjo žmonės. Tai beveik penktadalis visų per metus užfiksuotų tokių eismo įvykių.



NAUJAUSI KOMENTARAI

baikit

baikit portretas
koks saugumas,kai dviratininka, masinos vairo laikytojai laiko kliutim kelyje ir nemoka jo aplenkti nes nezino kaip ,nes vairavimo 'instruktoriai' to visiskai nemokina,o keravotojai masinos bando ji nustumti nuo vaziuojamos dalies ,nors dviratininkas yra toks pats eismo dalyvis kaip ir vairuotojai ,beda ,kai teises islaiko nezinodami eismo taisykliu ir visiskos eismo kulturos nebuvimo vairuotoju smegenyse.

as

as portretas
Nereikia daryt neprognozuojamų judesių ir niekas neužlėks.

yep

yep portretas
Smetonos alėjoj pėsčiųjų -dviračių taku dviratininkai taip lekia, kad darosi nesaugu pėstiesiems.Laukime nelaimių.
VISI KOMENTARAI 4

Galerijos

Daugiau straipsnių