- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Kad ir koks išmanus didmiestis būtų, visą jo potencialą gali nubraukti neefektyvus kelių tinklas, verčiantis gyventojus leisti laiką spūstyse. Todėl miestų planuotojai kartu su technologijų bendrovėmis ieško sprendimų, leidžiančių realiu laiku stebėti automobilių judėjimą ir padedančių planuoti eismo srautus.
Informacija tarnyboms
Tam tikroje miesto dalyje suaktyvėjus kelių policijos patruliams laikinai pavyksta išspręsti kai kurias eismo problemas.
Nuolat skubantys vairuotojai priversti dažniau užmesti akį į spidometrą, atkreipti dėmesį į kelių ženklinimą, tapti draugiškesniais kitiems eismo dalyviams.
Deja, žmogiškieji eismo priežiūros tarnybų resursai – riboti, todėl tenka pasitelkti technologijas. Eismo stebėjimo sistemos geba kiekvieną sankryžą paversti tam tikru kontrolės punktu.
Dirbtiniu intelektu aprūpintos specialios kameros gali aptikti įvairius kelių eismo taisyklių pažeidimus: pradedant autobusams ir pagalbos tarnyboms skirtų juostų užėmimu ir baigiant sankryžos kirtimu degant draudžiamam šviesoforo signalui.
Sistema – nepaprastai tiksli, o pažeidėjai aptinkami 200 m atstumu, esant net ir blogiausioms oro sąlygoms. Visa tai – dėl galingų vaizdo apdorojimo algoritmų, gebančių identifikuoti automobilio valstybinius numerius žmogaus akiai neįžiūrimose nuotraukose.
Be to, aštrių akių sprendimas gali atpažinti automobilių avarijas ir apie tai informuoti pagalbos tarnybas, taip galimai išgelbstint nukentėjusiųjų gyvybę ir paspartinant eismo atkūrimą užblokuotame kelio ruože.
Paieška – itin operatyvi
Eismo stebėjimas – nepakeičiamas norint nustatyti pažeidėjus, tačiau kartais vien jo neužtenka. Tuomet pasitelkiama didžiųjų duomenų analizė, leidžianti išaiškinti su transporto priemonėmis susijusius nusikaltimus.
Tamsiu paros metu partrenkti pėstieji, pavogti automobiliai ar apgadintas turtas – dauguma šiuos nusižengimus padariusių asmenų dažnai nebūna surasti dėl prasto matomumo ar liudininkų stokos, tačiau sistema, pasitelkusi ir išanalizavusi jai prieinamus didžiuosius duomenis, nusikaltime dalyvavusį automobilį galėtų surasti per kelias sekundes.
Šis sprendimas nepakeičiamas ir planuojant eismą. Pavyzdžiui, apdorojus didelės apimties stebėjimo kamerų duomenis, atsirastų galimybė identifikuoti didžiausius automobilių ir kitų transporto priemonių srautus tam tikromis valandomis. Tokia informacija padėtų iš esmės pertvarkyti šviesoforų veikimo algoritmus, pailginant žalio šviesoforo signalo degimo laiką labiausiai apkrautose gatvėse.
Be to, visa tai galėtų būti atliekama realiu laiku, reaguojant į nuolat besikeičiančią eismo situaciją.
Įdiegus kelis šimtus išmanių kamerų, valstybinių numerių skaitiklių, elektroninių policijos stotelių ir kitų įrenginių, vos per trejus metus užfiksuota net 60 mln. pažeidimų.
Veikia ir Baltijos šalyse
Panašios eismo taisyklių pažeidimus fiksuojančios technologijos plačiai naudojamos visoje Europoje.
Per draudžiamą šviesoforo signalą sankryžas kertančias transporto priemones fiksuojančios kameros itin paplitusios Nyderlanduose ir šiaurės Italijoje, Anglijoje sparčiai plečiamas viešojo transporto eismo juostų automatinio stebėjimo sistemų tinklas.
Automatinio šviesoforų reguliavimo pagal eismo srautus ir kitos eismo stebėjimo sistemos ne vienus metus sėkmingai veikia ir Baltijos šalyse bei Lenkijoje.
Moderniausios eismo stebėjimo sistemos šiandien gali stebėti eismą kelių kilometrų spinduliu, fiksuoti eismo spūstis, pranešti apie incidentus ir atitinkamai reguliuoti šviesoforus.
Nuskaityti valstybinius transporto priemonės numerius eismo stebėjimo sistemos gali net prasčiausiomis oro sąlygomis, taip pat jos gali patikrinti, ar transporto priemonė turi privalomąjį draudimą ir galiojančią techninę apžiūrą.
Tyrimais įrodyta nauda
Siekiant įsitikinti, kad išmanios eismo sistemos sprendimai išties naudingi, atlikti eksperimentai antrame pagal dydį Pakistano mieste Lahore.
Jis pasirinktas neatsitiktinai: dėl itin spartaus ekonominio augimo didmiesčio gatvės tapo chaotiška arklių tempiamų vežimų, automobilių, autobusų ir motociklų maišalyne. Įdiegus kelis šimtus išmanių kamerų, valstybinių numerių skaitiklių, elektroninių policijos stotelių ir kitų įrenginių, vos per trejus metus užfiksuota net 60 mln. pažeidimų. Skaičiuojama, kad tai padėjo eismo įvykių skaičių sumažinti 83 proc. ir išlaisvino gatves nuo spūsčių.
Tuo metu Saudo Arabijos mieste Janbu šešiolikoje pagrindinių sankryžų sumontavus vos 250 aukštos rezoliucijos kamerų su išmania vaizdo apdorojimo sistema, kelių eismo taisyklių pažeidimų skaičių pavyko sumažinti 60 proc.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vasarą – su žieminėmis padangomis: kur čia slypi pavojai?2
Automobilių servisai jau rikiuoja eiles vairuotojų, besiruošiančių keisti automobilių padangas. Meistrai sako, kad pavasarinis keitimas mažiau aktyvus, nei lapkričio mėnesį. Yra vairuotojų, kurie ir vasarą važinėja su žieminėmis padangomi...
-
Seimas svarstys iniciatyvą įpareigoti visus paspirtukų vairuotojus dėvėti šalmus2
Parlamentarai imasi svarstyti iniciatyvą, kuria būtų nustatyta visiems paspirtukų vairuotojams dėvėti šalmus, nepaisant jų amžiaus. ...
-
Pasipiktino dėl automobilių taršos patikrinimų: ar nepermokėjo už aparatus?23
Aplinkosaugininkų planuojami automobilių taršos patikrinimai šiurpą kelia ne vienam vairuotojui. Socialiniuose tinkluose dėl to kilo pasipiktinimo bangos. Kokią teisę aplinkosaugininkai turi tikrinti taršą? O jie turi įstatym...
-
Aplinkosaugininkai pradeda tikrinti automobilių taršą: vairuotojai kai kurių bėdų gali net neįtarti57
Aplinkosaugininkai parodomojoje akcijoje pademonstravo, kaip stabdys automobilius ir tikrins jų taršą. Oficialiai tikrinti automobilius aplinkosaugininkai pradės pavasario viduryje. Kaip viskas vyks ir ką apie tai mano gyventojai, pasakota LNK repor...
-
Perspėja: minti dviratį paskui autobusą – labai pavojinga9
Norėdami išvengti vėjo pasipriešinimo, dviratininkai kartais važiuoja iš paskos didesnių gabaritų transporto priemonėms ar autobusams, tačiau net nenutuokia, kaip arti nelaimės jie atsiduria. Tokie veiksmai kelia pavojų ne tik dvi...
-
Už variklio plovimą – bauda28
Prieš parduodant automobilį pardavėjai neretai stengiasi iššvarinti ne tik mašinos išorę bei vidų, bet ir nuplauti variklį. Tačiau tai daryti autoplovyklose draudžiama, apie tai reikėtų pranešti plovyklos oper...
-
Automobilių vairuotojai turėtų suklusti: techninę apžiūrą gali naikinti iškart4
Aplinkos apsaugos departamento pareigūnai pademonstravo, kaip atrodys vairuotojų stabdymas ir jų turto – automobilių, tikrinimas dėl taršos. Nuo sausio tikrinti taršius automobilius aplinkosaugininkai gali tiesiog kelyje. Jie turi teis...
-
Pervežimai 2023-iaisiais: daugiau keleivių ir krovinių
Lietuvos transporto ir logistikos sektorius 2023 m. išlaikė stabilų augimą ir generavo 18,8 mlrd. eurų pajamų. Pernai 7 proc. išaugo keleivių vežimas visų rūšių transportu. ...
-
Dėl taršos panaikinus automobilio techninę apžiūrą, ji dar galios dvi paras14
Aplinkosaugininkams be kitų institucijų pareigūnams panaikinus automobilio techninę apžiūrą dėl viršytos išmetamųjų dujų normos, ji nuo šiol galios dar dvi paras. ...
-
Pakaitinis automobilis: papildomos išlaidos ar nemokama paslauga?
Atsitikus eismo įvykiui, kurio kaltininkas – ne jūs, jūsų automobilis buvo taip apgadintas, kad jį teks palikti autoservise ir tai sutrikdys kasdienį gyvenimą. Tačiau ar žinojote, kad turite galimybę to išvengti? ...