- Mantas Lapinskas
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Išmaniosios automobilių technologijos, arba kaip fantastika virto kasdienybe
-
Išmaniosios automobilių technologijos, arba kaip fantastika virto kasdienybe
-
Išmaniosios automobilių technologijos, arba kaip fantastika virto kasdienybe
-
Išmaniosios automobilių technologijos, arba kaip fantastika virto kasdienybe
-
Išmaniosios automobilių technologijos, arba kaip fantastika virto kasdienybe
-
Išmaniosios automobilių technologijos, arba kaip fantastika virto kasdienybe
-
Išmaniosios automobilių technologijos, arba kaip fantastika virto kasdienybe
-
Išmaniosios automobilių technologijos, arba kaip fantastika virto kasdienybe
-
Išmaniosios automobilių technologijos, arba kaip fantastika virto kasdienybe
-
Išmaniosios automobilių technologijos, arba kaip fantastika virto kasdienybe
-
Išmaniosios automobilių technologijos, arba kaip fantastika virto kasdienybe
-
Išmaniosios automobilių technologijos, arba kaip fantastika virto kasdienybe
-
Išmaniosios automobilių technologijos, arba kaip fantastika virto kasdienybe
-
Išmaniosios automobilių technologijos, arba kaip fantastika virto kasdienybe
-
Išmaniosios automobilių technologijos, arba kaip fantastika virto kasdienybe
-
Išmaniosios automobilių technologijos, arba kaip fantastika virto kasdienybe
-
Išmaniosios automobilių technologijos, arba kaip fantastika virto kasdienybe
-
Išmaniosios automobilių technologijos, arba kaip fantastika virto kasdienybe
-
Išmaniosios automobilių technologijos, arba kaip fantastika virto kasdienybe
-
Išmaniosios automobilių technologijos, arba kaip fantastika virto kasdienybe
-
Išmaniosios automobilių technologijos, arba kaip fantastika virto kasdienybe
-
Išmaniosios automobilių technologijos, arba kaip fantastika virto kasdienybe
-
Išmaniosios automobilių technologijos, arba kaip fantastika virto kasdienybe
-
Išmaniosios automobilių technologijos, arba kaip fantastika virto kasdienybe
-
Išmaniosios automobilių technologijos, arba kaip fantastika virto kasdienybe
Savaime užsilenkiantys veidrodėliai, užrakinus automobilį užgęstančios šviesos ar posūkyje pasisukantys žibintai – tokie išradimai prieš gerą dešimtmetį buvo laikomi fantastinių knygų citatomis. Dabar tai – kasdienybė.
Savaime užsilenkiantys veidrodėliai, užrakinus automobilį užgęstančios šviesos ar posūkyje pasisukantys žibintai – tokie išradimai prieš gerą dešimtmetį buvo laikomi fantastinių knygų citatomis. Dabar tai – kasdienybė.
22 dalyviai
Kaune praėjusią savaitę pristatyti Baltijos šalių automobilių rinkimų "TopGear apdovanojimai 2014" dalyviai.
Beveik dvi valandas trukusiame renginyje buvo galima apžiūrėti 22 automobilius ir įsitikinti, kaip šiuolaikinėse transporto priemonėse pritaikytos išmaniosios technologijos. Tai ne tik garantuoja saugesnį vairavimą, bet ir palengvina automobilio valdymą.
Vienas galingiausių ir brangiausias Kaune pristatytų automobilių – trečios kartos "BMW X5". Nors palyginti su savo pirmtaku jis šiek tiek pailgėjo ir paplatėjo, tačiau numetė 200 kg svorio.
Dėl modernių technologijų su "sDrive25d" varikliu šis modelis taupo degalus: 5,6 l/ 100 km. Tiesa, šis automobilis varomas ne visais keturiais, bet tik galiniais ratais. Variklis sukuria 281 AG galią. Nepaisant mažų degalų sąnaudų, 100 km/val. greitį šis visureigis pasiekia per 8,2 sek.
Nesirūpinantiesiems degalų sąnaudomis ar kelio dangos kokybe, siūlomas ir benzininis visų varančiųjų ratų 450 AG modelis.
Bavarai neatsiliko ir nuo šiuolaikinių tendencijų – didžiąją dalį automobilio funkcijų galima valdyti per savo išmanųjį telefoną.
Visureigio salone įmontuotame ekranėlyje galima matyti naujausią informaciją apie orus, naujienas ar naudotis visomis biuro paketo programomis. Čia galima stebėti ir automobilyje sumontuotų vaizdo kamerų vaizdus, parkavimo informaciją, naršyti po kelionių ir viešbučių vadovus.
Itin naudinga funkcija – per automobilyje įmontuotą SIM kortelę galima paskambinti pagalbos skambučiu – jums bet kuriuo paros metu bus suteikta greita ir tikslinga pagalba. Skambinančiuosius aptarnauja specialiai BMW apmokyti darbuotojai vairuotojo gimtąja kalba.
Paskambinus, skambučių centrui perduodama visa informacija apie tikslią automobilio buvimo vietą, eismo įvykio sunkumą ir galimus keleivių sužalojimus. Centras informuoja apie artimiausio gelbėjimo centro koordinates ir teikia pagalbą telefonu, kol atvyksta gelbėjimo tarnybos. Šiuo skambučiu galima iškviesti pagalbą ir kitiems į bėdą patekusiems eismo dalyviams.
Išmaniuoju telefonu galima reguliuoti papildomą šildytuvą automobilio viduje, pasižiūrėti, kur stovi automobilis 1,5 km spinduliu, jį užrakinti ar atrakinti.
Garsiakalbiai – ne tik viduje
"Fiesta" – 38-ąjį gimtadienį šiais metais švenčiantis vienas mažiausių "Ford" gaminių tvirtai laikosi šių metų Europos mažųjų automobilių sąrašo viršuje. Į priekį jį gena 1 litro darbinio tūrio "EcoBoost" variklis, išspaudžiantis iš šio mažylio 100 AG. Skaičiuojama, kad Senajame žemyne nauja "Fiesta" nuperkama kas dvi minutes.
Be šiuolaikinių technologijų neapsiejo ir "Jeep Grand Cherokee". Naują 8 laipsnių pavarų dėžę turinčio automobilio viduje įmontuotas 8,4 colio jutiklinis ekranas, pakeičiantis dalį įprastinio valdymo skydelio.
Japonų dizaineriai ir inžinieriai suskubo spręsti hibridinių automobilių pasaulį kamuojančią bėdą – su baterijomis veikiantys automobiliai važiuoja itin tyliai. Tai kelia didelį pavojų pėstiesiems. Pristatyme buvo galima prisiliesti prie japoniško "Lexus IS", kuriame ši problema išspręsta.
Nors baterijos nesukelia vidaus degimo variklio skleidžiamo garso, tačiau pasirinkus "Sport" režimą galima ir pačiam nustatyti iš garsiakalbių sklindantį garsą, primenantį variklio riaumojimą.
Mato viską
Mažajame "Nissan Note" įmontuota išmanioji sistema, anksčiau buvusi tik prabangiuose limuzinuose. "Nissan" inžinieriai siūlo išmanųjį "Nissan Safety Shield" sistemų paketą.
Jis įspėja apie nematomas zonas, nukrypimą nuo važiuojamosios juostos. Pakete taip pat yra judančių objektų aptikimo sistemos, kurias jungia kamera išgaubtu objektyvu, montuojama neįprastoje vietoje – automobilio gale. Ji fiksuoja vaizdą didesniu nei 180 laipsnių kampu iš patogaus taško, kuris yra šiek tiek žemiau galinio lango. Taip vairuotojai gali matyti objektus, kurie nepatenka į jų įprastą regėjimo lauką.
Sistema taip pat įspėja "Note" vairuotojus apie galimus pavojus, pavyzdžiui, apie einantį vaiką, važiuojant atbuline eiga, arba apie kitus automobilius nematomose zonose. Pati kamera montuojama su automatinio valdymo sistema.
Be šios kameros, čia įrengtos dar trys (priekinėse grotelėse ir po vieną durelių veidrodėliuose) taip pat siūlo pagalbinę aplinkinio vaizdo stebėjimo sistemą. Prietaisų skydelyje įrengtame 5,8 colio ekrane rodomas aplinkos vaizdas 360 laipsnių kampu. Stebėdamas kamerų fiksuojamą vaizdą vairuotojas gali daug lengviau ir saugiau manevruoti.
Valdo elektronika
Viena ryškiausių geriausių Baltijos šalių automobilių rinkimų pristatymo žvaigždžių tapo ketvirtos kartos "Subaru Forester". Kritikų ir ekspertų pripažintas visureigis taip pat neišsiverčia be išmaniųjų technologijų. Tiesa, "Subaru" inžinieriai jas pritaikė važiuoklėje. Viena jų – prastiems Lietuvos keliams ir klimatui itin tinkanti "X-Mode" technologija.
Mygtuku įjungus šį režimą, elektronika ima kontroliuoti variklio veikimą, transmisiją, visų varančiųjų ratų sistemą, stabdžius ir kitus esminius komponentus, kurie leidžia saugiai įveikti prastus kelius, slidžius jų paviršius arba, suaktyvinus nusileidimo kontrolės sistemą HDC, pačias stačiausias kalvas.
Dar vienas japoniškas inžinerijos stebuklas – naujasis "Toyota Land Cruiser 150". Čia išmanioji elektroninė įranga leidžia pasirinkti 5 bekelės režimus, o patarimus, kaip geriau elgtis konkrečioje situacijoje, gauti iš 4,2 colio ekrano. Siekdami dar labiau išreklamuoti savo kūrinį, "Toyota" rinkodaros specialistai visureigį išbandė Antarktidoje.
Naujoviškos oro pagalvės
Kažkada saugiausio pasaulyje automobilio titulą turėjęs "Volvo" bando susigrąžinti prarastas pozicijas. Dar pavasarį Ženevos automobilių parodoje šurmulį sukėlė modelis V40, nes pirmą kartą po variklio dangčiu įmontuota oro pagalvė. Lygiai tokia pat naujovė yra ir "Volvo V40 Cross Country".
Saugos pagalvė, kurioje įmontuoti septyni jutikliai, greitai išsiskleidžia priekinio stiklo srityje. Taip per smūgį apsaugomas pėsčiasis.
Skaičiuojama, kad Europoje – beveik 14 proc., o JAV – 12 proc. avarijų žūsta pėstieji. Dar daugiau pėsčiųjų sužalojama. Sunkesnių sužalojimų patiriama atsitrenkus į kietas, po variklio dangčiu esančias dalis, apatinę priekinio stiklo dalį ir šonines rėmo konstrukcijas.
Pagalvė apsaugo pėsčiuosius, jei jie atsitrenkia į variklio dangtį, priekinio stiklo kraštus, valytuvus ir laikančiąsias stiklo konstrukcijas. Priekinėje automobilio dalyje įmontuoti septyni jutikliai siunčia signalus į valdymo bloką.
Kiekviename variklio dangčio vyryje įmontuotas pirotechninis mechanizmas, kuris suaktyvinus sistemą atlaisvina vyrius ir pakelia dangtį. Kartu į saugos pagalvę patenka dujų. Saugos pagalvei skleidžiantis, variklio dangtis pakyla apie dešimčia centimetrų ir išlieka tokioje padėtyje.
Tarp variklio dangčio ir kietosios automobilio kėbulo dalies atsiradus laisvos vietos, dangtis gali deformuotis, o tai slopina smūgį, susidūrus su pėsčiuoju. Visas procesas nuo sistemos suaktyvinimo iki visiško pagalvės išsiskleidimo užtrunka vos keletą šimtųjų sekundės dalių. Sistema veikia važiuojant 20–50 km/val. greičiu. 75 proc. avarijų, per kurias nukenčia pėstieji, įvyksta važiuojant iki 40 km/val. greičiu.
Prieš trejus metus "Volvo" pristatė pėsčiųjų atpažinimo sistemą su automatinio stabdymo funkcija. Vairuotojui laiku nespėjus sureaguoti, sistema gali padėti išvengti susidūrimo su pėsčiuoju, kai automobilis važiuoja ne didesniu kaip 35 km/val. greičiu. Važiuojant greičiau, stengiamasi kuo labiau sumažinti greitį iki susidūrimo.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams2
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas3
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...
-
Orams sušilus – daugiau eismo įvykių1
Balandžio mėnesio pradžia vairuotojus įpareigojo keisti žiemines padangas į vasarines. Kas nutiks, jei nepasikeitę padangų pateksite į eismo įvykį, ir apie kitas sezonines vairuotojų problemas „Labas vakaras, Lietuva“ rubrikoje „A...
-
Retenybių medžiotojams – ypatingi ir brangūs taikiniai
Šį pavasarį aukcionuose kolekcininkams bus pasiūlyti keli ypatingi automobiliai, tarp jų – reti „Bugatti Type 57C“ ir „Lotus-Climax Type 12“. ...
-
„Land Cruiser 250“ – naujas karalius6
„Galiu teigti, kad gimė naujas kelio ir bekelės karalius“, – išbandęs naująjį visureigį „Toyota Land Cruiser 250“ sakė lenktynininkas Benediktas Vanagas. ...
-
Padirbės, kad eismas būtų saugesnis5
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ per šiuos metus yra suplanavusi eismo saugumą didinančius sprendimus įgyvendinti visuose šalyje užfiksuotuose vadinamųjų juodųjų dėmių kelių ruožuose ir sankryžose. ...
-
Paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso nugalėtojai2
Tarptautinėje Niujorko automobilių parodoje paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso („World Car of the Year“, WCOTY) nugalėtojai. ...
-
Techninės apžiūros barjeras: įtakos turi ir vairuotojo elgesys45
Lietuvos automobilių techninių apžiūrų statistika negailestinga. Pernai beveik pusė transporto priemonių pirmuoju bandymu neįveikė šio barjero ir negavo teisės dalyvauti eisme. Kas lemia tokius niūrius skaičius ir kaip juos pakeisti? ...