Istorinis siaurukas įkvėps naujų jėgų

  • Teksto dydis:

„Tikimės, kad istorinis garvežys suteiks dar daugiau teigiamų emocijų keleiviams“, – sakė „Aukštaitijos siaurojo geležinkelio“ direktorius Darius Liutikas.

Atgaivinti padės estas

Įmonės „Aukštaitijos siaurasis geležinkelis“ kvietimu į Panevėžį atvykęs Estijos inžinierius Timo Klausas įvertins senojo garvežio KP4-708 techninę būklę ir parengs detalų planą jam atnaujinti.

Siaurojo geležinkelio garvežys KP4-708 ilgą laiką stovėjo įmonės „Panevėžio cukrus“ teritorijoje. Ši transporto priemonė – Aukštaitijos istorijos dalis.

Tokie garvežiai kursavo Lietuvoje praėjusio šimtmečio pradžioje. Jie dominavo nuo XIX a. vidurio iki XX a. vidurio, o vėliau juos pakeitė dyzeliniai ir elektriniai lokomotyvai.

Panevėžyje pirmieji tokie garvežiai pradėjo kursuoti 1899 m. rudenį. Atidarymo metu siaurojo geležinkelio linija turėjo du depus – dvylikos vietų Švenčionyse ir dviejų vietų Panevėžyje, penkiolika garvežių, 112 krovininių, 58 įvairaus tipo keleivinius ir šešis pašto vagonus, 154 krovinines platformas.

D.Liutikas tikisi, kad atkurtas senovinis garvežys kitąmet išvyks į pirmą savo kelionę.

Įrengsime vagoną-pirtelę, bus galima keliauti kaitinantis joje ir vėliau išsimaudyti gaiviame Aukštaitijos vandens telkinyje.

Siauruku – per Kalėdas

„Aukštaitijos siaurojo geležinkelio“ dalininkai – Susisiekimo ministerija, Panevėžio miesto, Panevėžio ir Anykščių rajonų savivaldybės.

Šiuo metu įmonė orientuojasi ne tik į vėžės ir pastatų išsaugojimą kaip kultūros paveldo objekto, bet ir į viso komplekso pritaikymą turizmo reikmėms. Pagrindinis tikslas – į Siauruką pritraukti ne tik Lietuvos, bet ir užsienio turistus, keliautojus.

Vienas jau pasiteisinusių projektų – kalėdinė programa. Pernai iki gruodžio 31-osios Kalėdiniu siauruku važiavo 3 200 žmonių, iš jų daugiau kaip pusė – vaikai.

Kalėdinio siauruko maršrutas – Anykščiai–Troškūnai–Anykščiai. Šventinė keturių valandų programa su įvairiomis edukacijomis, dokumentiniais filmais vyko Troškūnų Švč.Trejybės bažnyčios požemiuose įrengtame Kalėdų kaimelyje, Troškūnų siaurojo geležinkelio stotyje ir pačiame traukinyje kelionės metu.

Paslauga: keliaujant siauruku galima kartu vežtis ir dviračius, paspirtukus. siaurukas.eu nuotr.

Vagone – pirtelė

Kita svarbi misija – veikla siaurojo geležinkelio stotyse, tarp jų – paveldo objektuose Raguvėlėje, Surdegyje, Troškūnuose, Rubikiuose.

„Ieškome partnerių, kurie norėtų bendradarbiauti. Mes galėtume prisidėti – pasirūpinti, kad stotyse netrūktų keleivių ir pramogautojų“, – sakė D.Liutikas.

Planuojama naujovė – kelionės pirtelėje prie vandens telkinių vasarą.

„Įrengsime vagoną-pirtelę, bus galima keliauti kaitinantis joje ir vėliau išsimaudyti gaiviame Aukštaitijos vandens telkinyje. Tikiuosi, kad ši atrakcija bus įdomi ir užsienio turistams“, – svarstė D.Liutikas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Antanas

Antanas portretas
Europinė vėžė. Ar klystu?
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių