Vietos gyventojams atrodo, kad 200 m kelio tvarkymo kaina per didelė.
„Oho! Labai brangu, nesąmonė!“ – piktinosi kaišiadorietė.
Kelio projektas parengtas dar 2021 m. Dėl vykusių „Rail Baltica“ teritorijų planavimo savivaldybės niekas neinformavo, kad tvarko tai, ko greitai nebeliks.
„Kad konkrečiai šitame taške bus „Rail Baltica“, mes nežinojome. Projektas ir sutartis su rangovu buvo pasirašyta 2022-ųjų birželį, rugsėjį prasidėjo darbai, o spalį gavome Susisiekimo ministerijos raštą, kad keli sklypai pateks į „Rail Baltica“ projekto teritoriją“, – komentavo Kaišiadorių rajono savivaldybės mero patarėjas Audris Narbutas.
Visas LNK reportažas vaizdo įraše:
„Rail Baltica“ atstovai sako, kad negalėjo informuoti anksčiau, nes nebuvo aišku, ko ir kiek reikės.
„Kaišiadoryse planuojama Kaunas–Vilnius geležinkelio linijos ir regioninė Kaišiadorių stotis. Tai – viena pagrindinių „Rail Baltica“ projekto linijų“, – sakė „Rail Balticos“ Strategijos ir tarptautinių ryšių vadovas Mantas Kaušylas.
Pasak savivaldybės, stabdyti kelio darbų nebebuvo prasmės, nes visko buvo atlikta per daug.
„Buvo nesutvarkytas gruntkelis, turėjome gyventojų prašymus sutvarkyti šį kelią, kad jis būtų išasfaltuotas, apšviestas“, – aiškino A. Narbutas.
Vis dėlto, gyventojai atliktais darbais jau skundžiasi.
Kilo klausimų, ar nebuvo iššvaistytos valstybės lėšos, nes daugiau kaip 59 tūkst. eurų skirta iš Automobilių kelių direkcijos.
„Apšvietimas pastaruoju metu neveikia“, – į trūkumus pirštu badė vietos gyventojas.
„Nuo ano namo suvežė visą likusį „gruzą“, o paskui užpylė žemėm tom ir viskas. Nevežė nieko daugiau“, – konstatavo kaišiadorietė.
Kelio darbais susidomėjo Viešųjų pirkimų tarnyba (VPT). Kilo klausimų, ar nebuvo iššvaistytos valstybės lėšos, nes daugiau nei pusė jų – apie 59 tūkst. eurų, skirta iš Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD).
„Pirkimai turėtų būti pradedami žinant, kad tam tikro objekto reikia, kad jam skirtas finansavimas ir kad jis galės būti sėkmingai įgyvendintas. Į šį pirkimą atkreipsime dėmesį, siekdami įvertinti, ar jis buvo įvykdytas tinkamai“, – sakė VPT vadovas Darius Vedrickas.
„Rail Balticai“ įgyvendinti Kaišiadoryse prireiks daugiau kaip 800 sklypų. Aplink stotį esančią infrastruktūrą vėliau sutvarkyti žada patys projekto įgyvendintojai.
„Planuojame rekonstruoti Kaišiadorių geležinkelio stoties teritorijoje esančias gatves, taip pat gretimą inžinerinę infrastruktūrą“, – komentavo M. Kaušylas.
Nors kelią griauti planuota jau kitais metais, tačiau panašu, kad terminai gali išsitęsti, nes viso europinio „Rail Baltica“ projekto užbaigti iki 2026-ųjų nepavyks. Darbai gali vėluoti porą metų.
Naujausi komentarai