- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Be priežiūros bendro naudojimo vietose palikti nenaudojami automobiliai trukdo eismo dalyviams ir gyventojams, o iš jų bėgantys įvairūs pavojingi tepalai ir skysčiai teršia aplinką. Eksploatuoti netinkamų transporto priemonių tvarkytojų asociacija vien per antrąjį šių metų ketvirtį gavo 700 gyventojų pranešimus apie apleistus automobilius bendro naudojimo vietose ir tai yra didžiausias per ketvirtį gautas pranešimų skaičius.
Eksploatuoti netinkamų transporto priemonių tvarkytojų asociacijos (ENTPTA) vadovo Vladimiro Jankoito teigimu, asociacija paprastai per metus gauna apie 2 000 gyventojų pranešimų apie be priežiūros bendro naudojimo vietose paliktas transporto priemones, tačiau šių metų praeitas ketvirtis buvo rekordinis – jų buvo 700. Daugiausia pranešimų buvo gauta iš didžiausių Lietuvos miestų: Vilniaus gyventojai pranešė apie 352 atvejus, Kauno – 175, Klaipėdos – 50, Panevėžio – 24, o Šiaulių – 18. Nuo metų pradžios gautas pranešimų iš gyventojų skaičius pasiekė 1 250.
„Asociacijos gaunamų pranešimų skaičius nemažėja, nes gyventojai nenori būti abejingi, o ir savivaldybės rodo vis daugiau iniciatyvos šiai problemai spręsti. Apleisti automobiliai viešose vietose trukdo eismui, sukelia daug nesaugumo, o iš netvarkingų transporto priemonių bėgantys pavojingi tepalai bei skysčiai teršia aplinką. Pasitaiko atvejų, kai neprižiūrimi automobiliai tampa gaisro priežastimi arba tyčia padegami“, – sako V. Jankoitas.
Pavyzdžiui, Vilniaus miesto savivaldybė liepos pabaigoje skelbė, kad vien per šiuos metus iš kiemų patraukė per 60 nenaudojamų ir bešeimininkiu turtu pripažintų automobilių, o per trejus metus – daugiau nei 240 automobilių.
„Šiuo metu už be priežiūros paliktos transporto priemonės laikymą viešose erdvėse (daugiabučių gyvenamųjų namų kiemuose, gatvėse ar pakelėse) taikoma administracinė atsakomybė, tačiau ji ne tik kad neatbaido neatsakingų transporto priemonių savininkų nuo pažeidimų, bet ir gerokai apsunkina savivaldybių veiksmus kovoje su šia įsisenėjusia problema, – tikina ENTPTA vadovas. – Nors nuo kitų metų eksploatuoti netinkamas transporto priemones bus lengviau priverstinai išgabenti iš bendro naudojimo vietų, galiu tik pasikartoti, kad tai bus tik kova su pasekmėmis ir problemos iš esmės neišspręs. Tik finansinės priemonės paskatintų savininkus nelaikyti tokių automobilių bendro naudojimo vietose. Juk ir Vilniaus miesto savivaldybė komunikuoja, kad dvi dešimtys asmenų net nepasigedo savo transporto priemonių po nutempimo“, – pažymi V. Jankoitas.
Pagal nuo kitų metų įsigaliojantį Saugaus eismo automobilių keliais įstatymą, transporto priemonės savininkas privalės užtikrinti, jog bendrojo naudojimo vietose nebūtų laikoma eksploatuoti netinkama transporto priemonė, kuri dėl akivaizdžių trūkumų ar išorinių požymių nenaudojama ar negali būti naudojama. Bendro naudojimo vietose turės nelikti ir transporto priemonių, kurios neturi leidimo dalyvauti viešajame eisme ilgiau kaip tris mėnesius arba tiek pat mėnesių buvo neįregistruotos ar išregistruotos. Jei tokių reikalavimų nebus laikomasi, senas nenaudojamas automobilis gali būti priverstinai išvežtas. Už pažeidimą pirmą kartą automobilio savininkas gautų įspėjimą, o už pakartotinį nusižengimą būtų baudžiamas nuo 140 iki 300 eurų bauda arba transporto priemonė būtų konfiskuojama.
Šio metu Administracinių nusižengimų kodeksas numato, kad už neeksploatuojamos ir be priežiūros paliktos transporto priemonės laikymą bendro naudojimo vietose gyventojui gresia bauda arba automobilio konfiskavimas. Už pirmą kartą padarytą pažeidimą numatyta bauda siekia nuo 70 iki 140 eurų, o už antrąkart – iki 300 eurų bauda su (arba be) automobilio konfiskavimu.
V. Jankoitas primena, kad eksploatuoti netinkamos transporto priemonės ir jų dalys turi būti perduotos tik atliekų tvarkytojams, turintiems teisę užsiimti tokių transporto priemonių surinkimu ir tvarkymu. Jas taip pat galima pristatyti į Gamintojų ir importuotojų asociacijos kartu su partneriais sukurtas ir finansuojamas eksploatuoti netinkamų transporto priemonių priėmimo vietas, kurių yra įsteigta visoje Lietuvoje. Licencijuotų atliekų tvarkytojų sąrašą galima rasti čia arba čia.
„Aplinkos projektų valdymo agentūra ir šiais metais moka 1 000 eurų kompensaciją už sunaikintą taršų automobilį ir įsigytą mažiau taršų automobilį ar elektrinę transporto priemonę. Iki 1 000 eurų kompensacinę išmoką gali gauti tie, kurie sunaikino taršų automobilį ir nupirko dviratį, paspirtuką, viešojo transporto ar dalijimosi paslaugą. Šios išmokos yra gera paskata patiems pasirūpinti bendro naudojimosi vietose paliktais netinkamais eksploatuoti automobiliais ir išvengti baudų. Teisės aktai draudžia gyventojams patiems užsiimti senų automobilių ardymo veikla neturint tam tinkamų leidimų“, – teigia Gamintojų ir importuotojų asociacijos vadovė Asta Pakštaitė-Marcinkienė
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Ženklai draudžia net stabtelėti, bet gatvelė tapusi stovėjimo aikštele33
Į redakciją kreipėsi Kauno senamiesčio gyventojai, neapsikentę ženklų nepaisančių ir automobilius parkuojančių, kur jiems patogiau, vairuotojų. ...
-
Svarbu vairuotojams: tikslinama informacija dėl eismo pakeitimų ties IX fortu11
„Via Lietuva“ informuoja, kad Kaune, kelyje ties IX fortu, atliekami eismo organizavimo pakeitimai. Kadangi šioje vietoje siekiama padidinti eismo saugumą ir sumažinti pavojingų situacijų kelyje skaičių, joje bus įrengtas naujas kelio...
-
Keturračiai – ne vien pramogoms2
Vis daugiau entuziastų nukabina šalmą nuo vinies ir rangosi į motociklininko kostiumą, tačiau nebūtinai kiekvienas iš jų renkasi dviratį plieninį žirgą. Specialistai pastebėjo, kad Lietuvoje vis labiau populiarėja keturračiai motoci...
-
Rinkos naujokai: ar galima pasitikėti?6
Vos per dvejus trejus metus Europos automobilių rinkoje atsirado daugybė naujų, negirdėtų gamintojų iš Azijos. Šio regiono atstovai moka nustebinti techninėmis savo gaminių charakteristikomis, technologijomis ir santykinai maža kaina. O ...
-
Nedidelė rida: vilionės ir grėsmės3
Skelbimų portaluose galima rasti šimtus automobilių su nedidele rida už mažesnę nei rinkos kainą. Automobilių rinkos ekspertai pataria neskubėti įsigyti tokios transporto priemonės, nes už ridos gali slėptis tikrosios patrauklios kainos prie...
-
Sostinėje – paspirtukų reidas: primena svarbų dalyką3
Sostinėje vidurdienį prasidėjo kiek neįprastas policijos pareigūnų reidas. Šie stabdo ir tikrina elektrinių paspirtukų vairuotojus ir primena apie privalomas apsaugos priemones. ...
-
Lietuvių lyderė – „Toyota“, lenkus sužavėjo „Porsche“2
Per balandžio mėnesį Lietuvos naujų automobilių parkas ūgtelėjo 15,2 proc., o kaimynus lenkus stebina neįprastos tendencijos rinkoje. ...
-
Savininko deklaravimo kodas – su spragomis: tu pasakysi, kad automobilį pats atsivežei į Lietuvą
Valdžios teigimu, įvedus savininko deklaravimo kodą (SDK), sumažėjo šešėlinė automobilių prekyba, padidėjo į biudžetą surenkamų lėšų kiekis, padaugėjo verslą registravusių automobilių pardavėjų, pasakojama LNK reporta...
-
Transporto agentūra: Lietuvos keliuose sumažėjo „juodųjų dėmių“ – jose žuvo 12 žmonių
Lietuvos valstybiniuose keliuose sumažėjo dideliu avaringumu pasižyminčių vadinamųjų „juodųjų dėmių“, šiose vietose per pastaruosius ketverius metus žuvo 12 žmonių, skelbia Transporto kompetencijų agentūra (TKA). ...
-
Atnaujintą „Nemuno žiedo“ trasą išmėginę motociklininkai liko nustebę7
Tradicinių „Gazo terapijų“ ir priešsezoninių treniruočių metu, atnaujintus Kačerginės „Nemuno žiedo“ trasos posūkius išmėginę sportininkai neslėpė nuostabos ir džiaugsmo, kad iki pirmųjų šio sezono l...