Briuselis kaltina Kiniją siekiant nesąžiningai aplenkti Europos automobilių gamintojus, kurių gaminami automobiliai nuo 2035 m. privalės būti netaršūs. Kiniški elektromobiliai veržiasi ir į Lietuvos rinką. Apie tai, ar lietuviai pasitiki šiomis transporto priemonės ir ar noriai jas perka, LNK žurnalistas kalbėjosi su „Auto Bild Lietuva“ vyriausiuoju redaktoriumi Vitoldu Miuliumi.
– Kiniški elektromobiliai gerokai pigesni nei europietiški ar amerikietiški. Kur čia paslaptis? Tik subsidijos?
– Manau, kad taip. Kinai laiku užsiėmė savo baterijų gamybos dalį ir pasigamina baterijas pigiau. Ir šiaip turbūt jiems padeda valdžia.
– Pagaminta Kinijoje – bent jau anksčiau tai nebuvo tapatu kokybei, o kaip yra dabar? Ar tai jau nebėra prastos kokybės garantas?
– Ne, nebėra. Iš tikrųjų juokinga, tie jų gaminami automobiliai prieš 20 ar 15 metų kėlė tam tikrą šypseną, o dabar ne. Automobiliai yra kokybiški, geri, niekuo nesiskiriantys nuo europietiškų.
– Jeigu yra subsidijos kiniškiems elektromobiliams, ar tai nėra valstybinio lygio marketingas? Kaip pavyzdį galiu paminėti, kad bet kurioje „Amazon“ platformoje randant kiniškus daiktus, jie turi kažkodėl labai aukštą įvertinimą su labai daug gerų komentarų. Tuo tarpu europiečių ar amerikiečių gamintojai dažnai būna nuvertinami ir turi prastesnį reitingavimą ten. Turint dirbtinį intelektą dabar, tikriausiai nėra sudėtinga prirašyti gerų komentarų bet kokia kalba.
– Gali būti, bet automobiliai visgi dar vertinami ne visai pagal komentarus. Juos, atkeliavusius į Europą, vertina specialistai, žurnalistai ir tie vertinimai nėra blogi. Beje, ką mes vadiname kinų gamybos automobiliu? Kinų gamybos automobiliai yra ir „Volvo“, ir „Mini“. Mes kažkaip juos lyg žinome kaip europietiškus.
– Bet mes nieko nežinome apie kitus, tuos tikruosius kiniškus prekės ženklus. Ar lietuviai tokiais automobiliais, apie kuriuos pirmą kartą girdi, galės pasitikėti?
– Iš tikrųjų kinų gamintojams tai yra didžiulis iššūkis. Bet į Lietuvą dabar atkeliavo kinų gamybos automobilis „Ora“ ir jo pardavimai yra visai geri. Tai reiškia, kad lietuviai, nežiūrint, kad tai yra mums nežinomas gamintojas, perka tą elektromobilį.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Elektromobiliai, kaip ir bet kuri kita transporto priemonė, yra neatsiejama nuo saugumo. Tad kyla klausimas, kaip yra dėl tų automobilių saugumo? Ar čia mes nerizikuojame savo sveikata ir gyvybe?
– Nerizikuojame. Europa taip saugosi nuo šių gaminių, kad jeigu jie neatitiktų reikalavimų, jie neturėtų jokios galimybės būti parduodami.
Automobiliai yra kokybiški, geri, niekuo nesiskiriantys nuo europietiškų.
– Bet ar nėra taip, kad tas gamintojas, kuris po truputį ateina, pavyzdžiui, „Tesla“, jį aptarnauti dažnai būna galvos skausmas? Autorizuoto centro nėra ir jeigu yra garantinis laikotarpis, tą automobilį reikia vežti į kitą šalį.
– Taip, tai turbūt arčiausiai į Lenkiją. Iš tikrųjų tai – didžiulė problema. Bet kai kurie kinų gamintojai ateina į Europą pasirinkdami neblogą importuotoją, su juo sudarydami sutartį, turėdami serviso tinklą. Na, tas kelias visai tvarus.
– Gerai, bet tada – kiniškas elektromobilis ir lietuviška žiema. Sako, lietuviškos druskos suvalgo bet ką.
– Gali būti iššūkių, bet tie iššūkiai yra visiems. Suvalgo japoniškus, suvalgo ir europietiškus. Nežinau, ką mes ten pilam, bet suvalgo taip, kad baisu žiūrėti.
– Ar su kiniškais automobiliais nebus didesnė problema?
– Kinai turi patirčių ir su savo klimatu, turi žiemą, tad nemanau.
– Kiek kiniški elektromobiliai jau sukėlė galvos skausmo Europos gamintojams ir kas dar laukia ateityje? Gal mes sulauksime europinių automobilių kainų mažėjimo?
– Sukėlė daug galvos skausmo ir čia turbūt gera naujiena pirkėjams, nes bent keli Europos gamintojai nukeliavo į tą pigesnį segmentą, bandydami pardavinėti elektromobilius. Visi suprato, kad reikia kažką daryti, kažką piginti. Nes subsidijas turbūt reikės suvaldyti per importo mokesčius, bet europiečiai nemokėjo pasigaminti pigių automobilių.
Naujausi komentarai