- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Kodėl vieni automobiliai yra gražūs, o kiti – ne?
-
Kodėl vieni automobiliai yra gražūs, o kiti – ne?
-
Kodėl vieni automobiliai yra gražūs, o kiti – ne?
-
Kodėl vieni automobiliai yra gražūs, o kiti – ne?
-
Kodėl vieni automobiliai yra gražūs, o kiti – ne?
-
Kodėl vieni automobiliai yra gražūs, o kiti – ne?
-
Kodėl vieni automobiliai yra gražūs, o kiti – ne?
-
Kodėl vieni automobiliai yra gražūs, o kiti – ne?
-
Kodėl vieni automobiliai yra gražūs, o kiti – ne?
Šiais laikais, kai pramonė nužengė taip toli, kai automobiliai patobulėjo tiek, kad blogų jau nebeliko, tik geri ir dar geresni, natūralu, kad žmonės įprato transporto priemones rinktis akimis ir emocija. Tad jau ne pirmus metus rinkimuose „Lietuvos metų automobilis 2019“ teikiama speciali nominacija už dizainą. Vienas iš šios nominacijos konsultantų, „Toyota“ padalinyje Švedijoje dirbantis automobilių dizaineris Tomas Jankauskas, sako, kad daugiausiai sėkmės ir pripažinimo sulaukia laiko subrandinti dizaino darbai.
Vokiški automobiliai – santūresni
Kasdieniai automobilių vartotojai transporto priemonių dizainą vertina labai paprastais kriterijais: arba gražus, arba ne. Kartais jis gali būti nei šioks, nei toks. Tiesiog pilkas, nepastebimas, sraute pranykstantis, tačiau iš taško A į tašką B vežantis daiktas. Automobilių gamintojai į dizainą investuoja milijardus eurų, dolerių ir kitų valiutų, kad jų produktai įtiktų kaip įmanoma platesnėms masėms. Geriausiai čia sekasi ilgą istoriją turinčioms kompanijoms, o kodėl, T. Jankauskas sugeba paaiškinti itin paprastai.
„Didžioji dalis piliečių mėgsta labiau išlaikytus, santūresnius automobilius. Kodėl ne tik lietuviai, tačiau ir kitų šalių vairuotojai taip vertina vokiškų markių dizainą? Nes jis vystėsi labai laipsniškai, formos kito palengva. Pavyzdžiui, „Porsche“ savąsias išlaikė visus 7 dešimtmečius, mes su tuo užaugome ir tai mums priimta. Pažiūrėjus į japonų ar korėjiečių gamintojus, jie mėgsta eksperimentuoti, todėl europiečiai palankiai priima toli gražu ne visus modelius“, – aiškino T. Jankauskas.
Retas europietiškas automobilis geba sukelti tiek kontroversiškų emocijų, kiek japoniškas. Verta prisiminti naujausią aerodinaminiais aksesuarais apkarstytą „Honda Civic Type-R“ modelį ar tiesiog ekonomišką, tačiau labai iššaukiančio dizaino „Toyota Prius“. Šias rinkos anomalijas dizaineris įvardija kaip tarpkultūrinius skirtumus.
„Kai kurie japoniški automobiliai europiečiams atrodo keistai vien todėl, kad mes pasaulį matome kitaip nei jie. Europiečiai pratę matyti visumą, todėl jų automobiliai būna išbaigti, o japonai žiūri į detales ir tai atsispindi jų kūriniuose. Bendras vaizdas gali rėžti akis, tačiau tereikia įsižiūrėti į detales“, – užsiminė dizaineris.
Tuo tarpu korėjiečiai, pasisamdę europiečius kurti automobilius, įtinkančius patiems europiečiams, žaidžia saugiai. Ankstesnės kartos „Kia“ ir „Hyundai“ modeliai pritrenkė mūsų žemyno vairuotojus savo išbaigtumu ir grožiu, kuris jiems padėjo užsitarnauti pripažinimą, o su naujausiais modeliais jų dizainas kiek nublanko. Ne veltui: korėjiečiai stengiasi parduoti kaip įmanoma daugiau automobilių ir įtikti kuo platesniam klientų spektrui. Kylantys pardavimų rezultatai rodo, kad šis receptas veikia.
Nustebino konservatyvūs gamintojai
Vis tik iš 33 šiais metais Lietuvos žurnalistų organizuojamam „Lietuvos metų automobilio 2019“ konkursui pateiktų modelių dizainerio akį labiausiai patraukė būtent tie gamintojai, kurie yra mažiausiai linkę eksperimentuoti su savo produktų dizainu ir jį vysto palaipsniui, nekreipdami dėmesio į kritiką, kad jų automobiliai atrodo vienodai.
„Man asmeniškai į akis krito „Audi Q8“, kuris atrodo it sutvertas tūkstantmečio kartai. Šis brangus ir prabangus SUV įtiks ir vyresniems žmonėms, tačiau jo dizainas man primena transformerius, su kuriais ši karta užaugo. Stebina pjaustyti paviršiai, su priekinėmis radiatoriaus grotelėmis sujungti kelių dalių žibintai atrodo įspūdingai.
Taip pat įspūdį paliko ir „Jaguar I-Pace“. Britų dizaineriai sugebėjo išlaikyti europietišką, klasikinį automobilio stilių, tačiau panaudodami elektromobilių bazę jie tą stilių perkėlė į visiškai naują kėbulą, kuris turi ir krosoverio, ir kupė, ir hečbeko tipo bruožų. Finalinis rezultatas yra puikus.
Taip pat „Peugeot 508“ dizaineriai verti pagyrimo. Žinau, kaip sudėtinga koncepciją paversti tokiu automobiliu, kuris galėtų būti štampuojamas dideliais tiražais ir turėtų konkurencingą kainą, tad vien tai, kaip jiems pavyko nenutolti nuo paskutinių koncepcijų, yra sveikintina“, – savo favoritus įvardijo T. Jankauskas.
Išskirti automobilius tapo sunkiau
Tarptautiniuose automobilizmo vandenyse plaukiojantis dizaineris, žvelgdamas į visą šūsnį „Lietuvos metų automobilio 2019“ rinkimams pateiktų modelių nuotraukų, pastebi, kad išnyko skirtumai tarp kai kurių klasių.
Anksčiau maži miesto automobiliai buvo vadinami B klase, kompaktiniai – C klasė, vidutiniai sedanai – D klasė ir taip toliau. Didesnio pravažumo automobiliai taip pat turėjo tam tikrą hierarchiją pagal dydžius ir prabangą. Dabar išpopuliarėjo SUV klasės modeliai ir gamintojams bandant įtikti kiekvieno vairuotojo skoniui rinkoje atsirado tiek skirtingų kėbulo tipų, kad jų išskirti praktiškai nebeįmanoma.
„Anksčiau buvo labai aišku, kuriai kategorijai priskirti kokį automobilį ir su kokiu kitu jis konkuruoja, su kuo lyginti. Dabar visi hečbekai, universalai, sedanai, kupė ir SUV susiliejo ir sunku atskirti, kuris yra kuris. Tendencija tik ta, kad automobiliai aukštėja, daugelis jų imituoja didesnį pravažumą“, – konstatavo T. Jankauskas.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį10
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas2
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...
-
Orams sušilus – daugiau eismo įvykių1
Balandžio mėnesio pradžia vairuotojus įpareigojo keisti žiemines padangas į vasarines. Kas nutiks, jei nepasikeitę padangų pateksite į eismo įvykį, ir apie kitas sezonines vairuotojų problemas „Labas vakaras, Lietuva“ rubrikoje „A...
-
Retenybių medžiotojams – ypatingi ir brangūs taikiniai
Šį pavasarį aukcionuose kolekcininkams bus pasiūlyti keli ypatingi automobiliai, tarp jų – reti „Bugatti Type 57C“ ir „Lotus-Climax Type 12“. ...
-
„Land Cruiser 250“ – naujas karalius6
„Galiu teigti, kad gimė naujas kelio ir bekelės karalius“, – išbandęs naująjį visureigį „Toyota Land Cruiser 250“ sakė lenktynininkas Benediktas Vanagas. ...
-
Padirbės, kad eismas būtų saugesnis5
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ per šiuos metus yra suplanavusi eismo saugumą didinančius sprendimus įgyvendinti visuose šalyje užfiksuotuose vadinamųjų juodųjų dėmių kelių ruožuose ir sankryžose. ...
-
Paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso nugalėtojai2
Tarptautinėje Niujorko automobilių parodoje paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso („World Car of the Year“, WCOTY) nugalėtojai. ...
-
Techninės apžiūros barjeras: įtakos turi ir vairuotojo elgesys45
Lietuvos automobilių techninių apžiūrų statistika negailestinga. Pernai beveik pusė transporto priemonių pirmuoju bandymu neįveikė šio barjero ir negavo teisės dalyvauti eisme. Kas lemia tokius niūrius skaičius ir kaip juos pakeisti? ...
-
Specialistai pataria, kaip sumažinti automobilio taršą20
Pernai daugiau nei 53 proc. automobilių žalią techninės apžiūros (TA) lapą gavo iš pirmo karto, beveik 47 proc. automobilių į TA centrą turėjo atvažiuoti pakartotinai po remonto. Vadinasi, tik maždaug kas antras automobilis iš pirmo ...
-
Seimas linkęs palengvinti neįgaliųjų automobilių parkavimą
Seimas nusiteikęs pakeisti neįgaliųjų vairuojamų ar juos vežančių automobilių parkavimo tvarką – jų savininkai nemokėtų mokesčio už stovėjimą. ...