Kelyje sprogusi padanga ar nulėkęs ratas sukelia itin pavojingą avarinę situaciją. Ekspertai pirštu baksnoja ne tik į vairuotojų klaidas, bet ir į autoservisų meistrų aplaidumą. Kas nutinka dėl blogai priveržtų varžtų ar gumbo ant padangos?
Kad automobilis važiuotų, reikia ratų ir padangų. Tą žino net pats jauniausias būsimas vairuotojas. Deja, gyvenimiškos situacijos rodo, kad kelyje visai netikėtai gali likti ir visai be ratų.
Kai sprogsta padangos ir skraido ratai, juokai menki. Tokius vaizdus geriau matyti tik per televizorių. Vis dėlto nepavydėtinose situacijose kartais atsiduria net ir labai patyrę vairuotojai.
„Važiavau 120–130 km per valandą greičiu ir ties Kryžkalniu išgirdau garsų sprogimą. Supratau, kad kažkas blogai su ratu. Laimei, pavyko saugiai sustoti“, – pasakoja Vytautas.
Apžiūrėjęs padangas, vairuotojas iš pradžių net nesuprato, kad viena jų yra sprogusi. Tik vėliau pastebėjo kiaurą padangą. Kodėl sprogo nauja, žinomo prekės ženklo kokybiška padanga? Vairuotojas įtaria, kad pažeidimų greičiausiai padaryta montuojant. Apmaudžiausia tai, kad padangas vyriškiui montavo gerai žinoma bendrovė.
Svarbu ne tik pasitikėti gerais meistrais, bet ir žiūrėti, kur važiuoji. Padangas lengvai pažeidžia vinys, varžtai ir kiti ant kelio besimėtantys daiktai. Dėl sprogusių padangų dažnai apgailestauti tenka agresyviau važiuojantiems vairuotojams. Skaudūs užvažiavimai ant šaligatvių gali baigtis ne tik prakirsta padanga, bet ir nepataisomai sugadintomis kitomis detalėmis.
Meistrai pasakoja, kad kartais klientai lieka be ratų dėl piktybiškai atsukinėjamų varžtų. Taip baudžia kaimynai, kuriems užstatote automobilius.
LRT TELEVIZIJOS laida „Keliai. Mašinos. Žmonės“ pasakoja, kaip pajausti, jog ratas „ruošiasi skrydžiui“.
Plačiau žiūrėkite LRT TELEVIZIJOS laidos „Keliai. Mašinos. Žmonės“ reportaže.
Naujausi komentarai