- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Kone kiekvieną savaitgalį kuriame nors Lietuvos mieste vyksta šonaslydžio varžybos.
Automobilių sporto žinovai tikina, kad pagal trasoje sukuriamo reginio efektingumą, generuojamas emocijas ir galimybę viską matyti iš taip arti, kad nesunku pajusti tvoskiantį kovinių mašinų variklių karštį, šonaslydžio varžybos yra bene patraukliausios žiūrovams.
Vis dėlto yra viena sąlyga: technika turi būti sukonstruota preciziškai laikantis saugos reikalavimų ir incidentų atveju nesukelti grėsmės nei aplinkiniams žmonėms, nei pačiam lenktynininkui.
Kaip su šia užduotimi sekasi tvarkytis Lietuvos drifto "Street" ir "SEMI-PRO" lygos čempionato dalyviams, įvertino LASF Techninių reikalavimų komiteto pirmininkas Egidijus Janavičius.
Pastaruosius porą metų itin daug laiko skiriantis bendravimui su sportininkais ir jiems techniką varžyboms ruošti padedantiems mechanikams, technikos guru pasidžiaugė, kad padėtis pastebimai gerėja beveik visose srityse. Šonaslydininkai nusipelno komplimentų už dėmesį detalėms ir adekvačias reakcijas į pastabas bei rekomendacijas.
Profesionalumo mūsiškėje automobilių sporto padangėje tikrai daugėja.
"Šonaslydžio automobiliai, palyginti su standartiniais, modifikuojami gana radikaliai. Pirmiausia dėmesį patraukiančios priekinės pakabos ir vairo mechanizmo pokyčiai, leidžiantys itin dideliu kampu pasukti ratus, tačiau kad ir kaip neįprastai jie atrodytų, didesnių bėdų nekelia. Juo labiau kad šonaslydžio meistrai vis dažniau renkasi ne savadarbes detales, bet pagamintas specializuotose įmonėse. Tarkim, Garliavoje veikianti įmonė IRP sportininkams siūlo iš tiesų labai kokybiškas pakabos ir kitas detales, kurias renkasi ir aukščiausio lygio šonaslydžio čempionatuose startuojančios komandos. Kita Garliavoje įsikūrusi įmonė "Twisted Smoke Performance" gamina variklio "aprengimo" detales – įsiurbimo ir išmetimo kolektorius, aušinimo sistemas, degalų sistemas ir t.t. Apskritai lietuviškų įmonių, kurių pagrindinė varomoji jėga lenktynių komandų užsakymai, sąrašas maloniai ilgas, o profesionalumo mūsiškėje automobilių sporto padangėje tikrai daugėja", – pasakoja E.Janavičius.
LASF Techninių reikalavimų komiteto pirmininkas, pasakodamas apie kovinių šonaslydžio automobilių ypatumus, taip pat atkreipė dėmesį į radikalias permainas po variklio dangčiu.
"Dažniausiai tokių automobilių ratus suka modifikuotos jėgainės, kurių galingumas siekia 600–700 AG. Tai tikrai labai daug, todėl kartais smagračiai, sankabos ar kardaniniai velenai neatlaiko ir detonuoja ne prasčiau nei rankinės granatos. Turint tai galvoje, būtina įrengti tam tikras papildomas apsaugos priemones lenktynininko kabinai, kad gedimo atveju jis nenukentėtų", – teigia E.Janavičius.
Lietuvos drifto "Street" ir "SEMI-PRO" lygos čempionato kovas šiais metais rengiančio klubo "SideToSideDriftTeam" vadovas Darius Jurčiukonis žada, kad beveik kiekvienų varžybų metu stengsis sudaryti sąlygas žiūrovams iš arti pamatyti, kuo vienas nuo kito skiriasi lenktynininkų automobiliai ir kokią įtaką konstrukciniai sprendimai turi sportininkų rezultatams.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Nesąžiningų vairuotojų madai artėja galas: kokie pakeitimai laukia?45
Seimui palaiminus Rinkliavų įstatymo pakeitimus, akimirksniu bus sučiupti ir tie vairuotojai, kurie neteisėtai naudojasi net ir neįgaliems vairuotojams skiriama kortele, atveriančia galimybę į nemokamą parkavimąsi brangiausiose ar patogiausiose vieto...
-
Ekspertas – apie vairavimą neįprastomis oro salygomis: pradeda bijoti, ko nereikia bijoti3
Oro sąlygas, kurios nustebino šalies gyventojus pirmadienį, keiksnoja ne tik daržininkai ir sodininkai, bet ir vairuotojai. Vairuoti tokiomis sąlygomis ir dar su vasarinėmis padangomis gali būti tikras iššūkis, LNK reportaže pasako...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų3
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams4
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...