Automobilių sporto žinovai tikina, kad pagal trasoje sukuriamo reginio efektingumą, generuojamas emocijas ir galimybę viską matyti iš taip arti, kad nesunku pajusti tvoskiantį kovinių mašinų variklių karštį, šonaslydžio varžybos yra bene patraukliausios žiūrovams.
Vis dėlto yra viena sąlyga: technika turi būti sukonstruota preciziškai laikantis saugos reikalavimų ir incidentų atveju nesukelti grėsmės nei aplinkiniams žmonėms, nei pačiam lenktynininkui.
Kaip su šia užduotimi sekasi tvarkytis Lietuvos drifto "Street" ir "SEMI-PRO" lygos čempionato dalyviams, įvertino LASF Techninių reikalavimų komiteto pirmininkas Egidijus Janavičius.
Pastaruosius porą metų itin daug laiko skiriantis bendravimui su sportininkais ir jiems techniką varžyboms ruošti padedantiems mechanikams, technikos guru pasidžiaugė, kad padėtis pastebimai gerėja beveik visose srityse. Šonaslydininkai nusipelno komplimentų už dėmesį detalėms ir adekvačias reakcijas į pastabas bei rekomendacijas.
Profesionalumo mūsiškėje automobilių sporto padangėje tikrai daugėja.
"Šonaslydžio automobiliai, palyginti su standartiniais, modifikuojami gana radikaliai. Pirmiausia dėmesį patraukiančios priekinės pakabos ir vairo mechanizmo pokyčiai, leidžiantys itin dideliu kampu pasukti ratus, tačiau kad ir kaip neįprastai jie atrodytų, didesnių bėdų nekelia. Juo labiau kad šonaslydžio meistrai vis dažniau renkasi ne savadarbes detales, bet pagamintas specializuotose įmonėse. Tarkim, Garliavoje veikianti įmonė IRP sportininkams siūlo iš tiesų labai kokybiškas pakabos ir kitas detales, kurias renkasi ir aukščiausio lygio šonaslydžio čempionatuose startuojančios komandos. Kita Garliavoje įsikūrusi įmonė "Twisted Smoke Performance" gamina variklio "aprengimo" detales – įsiurbimo ir išmetimo kolektorius, aušinimo sistemas, degalų sistemas ir t.t. Apskritai lietuviškų įmonių, kurių pagrindinė varomoji jėga lenktynių komandų užsakymai, sąrašas maloniai ilgas, o profesionalumo mūsiškėje automobilių sporto padangėje tikrai daugėja", – pasakoja E.Janavičius.
LASF Techninių reikalavimų komiteto pirmininkas, pasakodamas apie kovinių šonaslydžio automobilių ypatumus, taip pat atkreipė dėmesį į radikalias permainas po variklio dangčiu.
"Dažniausiai tokių automobilių ratus suka modifikuotos jėgainės, kurių galingumas siekia 600–700 AG. Tai tikrai labai daug, todėl kartais smagračiai, sankabos ar kardaniniai velenai neatlaiko ir detonuoja ne prasčiau nei rankinės granatos. Turint tai galvoje, būtina įrengti tam tikras papildomas apsaugos priemones lenktynininko kabinai, kad gedimo atveju jis nenukentėtų", – teigia E.Janavičius.
Lietuvos drifto "Street" ir "SEMI-PRO" lygos čempionato kovas šiais metais rengiančio klubo "SideToSideDriftTeam" vadovas Darius Jurčiukonis žada, kad beveik kiekvienų varžybų metu stengsis sudaryti sąlygas žiūrovams iš arti pamatyti, kuo vienas nuo kito skiriasi lenktynininkų automobiliai ir kokią įtaką konstrukciniai sprendimai turi sportininkų rezultatams.
Naujausi komentarai