Lengvatos švariems automobiliams – iš taršių sąskaitos

  • Teksto dydis:

Nuo 2018-ųjų pradžios iki gruodžio 1 d. Lietuvos automobilių parką papildė 132 nauji elektromobiliai – beveik tris kartus daugiau nei per tą patį 2017 m. laikotarpį. Prognozuojama, kad per šiuos metus šalyje turėtų būti parduota apie 150 naujų elektromobilių.

Pasiūlymui nepritarė

Atrodo, kad augantis tokio tipo naujų transporto priemonių sandorių skaičius veda link švaresnio rytojaus, tačiau bendrame Lietuvos automobilių parko kontekste elektromobilių statistika nublanksta. Autoplius.lt komunikacijos vadovas Matas Buzelis teigia, kad šalies keliais rieda kiek daugiau nei 1,5 mln. automobilių, o visi elektromobiliai sudaro tik apie 0,06 proc. iš visų šalyje registruotų lengvųjų transporto priemonių.

Norėdami paskatinti mažiau teršiančių automobilių naudojimą šių metų lapkričio pabaigoje Seimo nariai inicijavo balsavimą dėl PVM lengvatos naujiems elektromobiliams bei hibridiniams automobiliams. Ne kartą viešai kritikuotas pasiūlymas vis tiek buvo pateiktas svarstyti.

Aplinkos apsaugos komiteto nariai Virginija Vingrienė ir Kęstutis Mažeika nuo kitų iki 2025 m. pasiūlė ekologiškoms transporto priemonėms taikyti mažesnius PVM tarifus – 9 proc. pridėtinės vertės mokestį hibridams ir 5 proc. – elektromobiliams. Tokiam pasiūlymui nebuvo pritarta.

Kas užkliuvo?

Anot automobilių rinkos eksperto M.Buzelio, tai buvo tik dar vieni nepatenkinamu balu įvertinti namų darbai – kaip ir visi iki šiol pasiūlyti ekologiškų automobilių prekybos skatinimo planai.

Visų pirma, dėl taupymo valstybės sąskaita. PVM mokesčio lengvata yra neteisinga ir dėl socialinės nelygybės. Elektromobiliai yra brangesni už iškastiniais degalais varomus automobilius, negana to, juos perkantys didesnes pajamas uždirbantys žmonės, vadovaujantis V.Vingrienės bei K.Mažeikos pasiūlytomis pataisomis, gautų dar ir dosnias nuolaidas.

M.Buzelis teigia, kad kalbėti apie lengvatas naujiems elektromobiliams bei hibridams Lietuvoje reikėtų tik po priimtos teršiančių transporto priemonių apmokestinimo tvarkos. "Pradėkime nuo taršių automobilių apmokestinimo. Normalus teršiančių automobilių apmokestinimo pasiūlymas atvertų efektyvesnes lėšų panaudojimo ir elektromobilių ar hibridų prekybos skatinimo galimybes", – tvirtina M.Buzelis.

Prabilo apie mokestį

Automobilių rinkos eksperto skaičiavimais, atrinkus bent 10 proc. labiausiai teršiančių automobilių būtų galima surinkti pakankamą krepšelį naujų transporto priemonių subsidijavimui. Dešimtadalį viso Lietuvos automobilių parko sudaro apie 150 tūkst. automobilių ir jeigu kiekvienas būtų apmokestintas bent 50 eurų metiniu mokesčiu, valstybė surinktų apie 7,5 mln. eurų. Valstybė nepralaimėtų, negana to, tvarka būtų teisingesnė ir iš socialinės pusės.

"Jeigu vienam naujam elektromobiliui būtų suteikiama 5 tūkst. eurų lengvata, surinkto biudžeto užtektų subsidijuoti 1,5 tūkst. naujų elektromobilių – maždaug 10 kartų didesniam kiekiui, nei dabar parduodama, – komentuoja M.Buzelis. – Būtų protinga tokią subsidiją skirti 300 ar 450 elektromobilių per 2019 m., o likutį padalyti naujų hibridinių automobilių subsidijavimui."

Deja, niekas nesiima konkrečių veiksmų, kurie padėtų įvesti protingą automobilio mokestį. "Vieša paslaptis, kad tai bus nepopuliarus sprendimas. Bet kuris Seimo narys, inicijavęs tokio tipo pasiūlymus užsitrauks rinkėjų nemalonę – žmonės priešiškai nusiteikę prieš bet kokius naujus mokesčius ir tai visiškai normalu. Tačiau tik pradėję nuo teršiančių automobilių apmokestinimo arba nuo minties, kad švaresni automobiliai turėtų būti subsidijuojami daugiausia teršiančių sąskaita, galėsime pagalvoti ir apie lengvatas ekologiškoms transporto priemonėms įsigyti", – tvirtina M.Buzelis.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Soferis

Soferis portretas
Buzeli i elektros kede pasodint - tegul ekologiskai iscirska.

Anonimas

Anonimas portretas
Kaip visada, vargšai turintys tik senus auto, sumoka tiems, kas turi pinigų naujiems automobiliams. O elektros auto net elektros už dyką duoda, kai elektromobilis nuo 50 000 eurų kainuoja ir juos gali įpirkti tik tuetingi
VISI KOMENTARAI 2
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Orai
  • TV
    programa
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Facebook
  • Twitter
  • RSS

Galerijos

  • Kaip vienas pasivažinėjimas atrakino drąsą svajoti
    Kaip vienas pasivažinėjimas atrakino drąsą svajoti

    Prieš penkerius metus regėjimo netekęs nutrūktgalvis Sigitas Sinkevičius rugsėjo 5-osios, kai turėtų įvykti su motociklininkų bendruomenės žmonėmis suplanuotas susitikimas "Mane veža", laukia labiau nei Kalėdų, Velykų ir Jonini...

  • Kuo skiriasi hibridiniai automobiliai?
    Kuo skiriasi hibridiniai automobiliai?

    Praėjusio šimtmečio pabaigoje pirkėjai, rinkdamiesi, kuo bus varomas jų automobilis, turėjo du variantus: benziną ir dyzeliną. Dabar prie šių variklių tipų prisijungė ir elektrinis, tačiau jo savybės tenkina ne kiekvieną, tad nemenk...

    2
  • Ekspertų patarimai: kaip pasirūpinti automobilio švara?
    Ekspertų patarimai: kaip pasirūpinti automobilio švara?

    Automobilio švara reikia rūpintis, tuomet jis ne tik labiau džiugins akį, bet ir bus malonesnis ilgesnėse kelionėse. Galiausiai parduodant didesnę vertę turės išsaugotos kėbulo ir salono apmušalų spalvos. Tad dalinamės keliais p...

    1
  • Paspirtukų aukos – vaikai iki 12 metų
    Paspirtukų aukos – vaikai iki 12 metų

    Lietuvos gatvėse daugėjant paspirtukų, daugėja ir su jais susijusių traumų. Ypač daug darbo vasarą turi vaikų traumatologai. Draudikai atkreipia dėmesį, kad incidentus sukeliantys paspirtukų vairuotojai dažnai ne tik nukenčia patys, bet ir apgadi...

    1
  • Vilniuje startavo šeštasis „Moterų ralis“
    Vilniuje startavo šeštasis „Moterų ralis“

    Šeštadienio rytą prasidėjo didžiausias Lietuvoje automobilių sporto renginys, skirtas tik moterims, „Moterų ralis“. Į Vilniaus gatves išvažiavo per 260 ekipažų. Laikantis Vyriausybės nustatyto atvirose erdvėse vyksta...

    3
  • Naujasis vadovas: federacijai reikia sportininkų, o ne jiems federacijos
    Naujasis vadovas: federacijai reikia sportininkų, o ne jiems federacijos

    Paskutinę liepos savaitę įvyko neeilinis Lietuvos automobilių sporto federacijos (LASF) suvažiavimas, kuriame buvo išrinktas naujas prezidentas. Juo tapo Egidjus Janavičius. "Kauno dienos" pokalbis su juo apie tai, kokią federaciją jis...

  • Rinks geriausią automobilį verslui
    Rinks geriausią automobilį verslui

    2020-aisiais jau ketvirtąjį kartą renkamas geriausias Lietuvos komercinis automobilis. Lietuvos Žurnalistų Autoklubo kas antrus metus organizuojami rinkimai yra vienas geriausių orientyrų, norintiems atnaujinti savo įmonių transporto parkus. ...

  • Mokslininkai tyrė lenktynininkų fizinę būklę
    Mokslininkai tyrė lenktynininkų fizinę būklę

    "Per lenktynes daugiausia dėmesio skiriama automobiliui, jo variklio ir kitoms techninėms galimybėms, važiavimo strategijai, o kokius fizinius krūvius patiria lenktynininkas ir kokią įtaką tai turi jo rezultatams – ligi šiol nėra i&s...

  • Su šeima – ant dviejų ratų
    Su šeima – ant dviejų ratų

    Lietuviai vis labiau pamėgsta keliauti ir laisvalaikį leisti mindami pedalus. Plintant važinėjimo dviračiais kultūrai, neberetas vaizdas – dviračiais su savimi specialiose kėdutėse ar vežimėliuose vaikus vežantys tėvai. Keliauti dviračiais ...

  • Gali keistis automobilių techninių apžiūrų kainos
    Gali keistis automobilių techninių apžiūrų kainos

    Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA) liepos 31 d. patvirtino Privalomosios transporto priemonių techninės apžiūros maksimalių kainų nustatymo metodiką. ...

    5
Daugiau straipsnių