Pereiti į pagrindinį turinį

Lenktynininkas R. Lipeikis: šykštus moka du kartus

2012-11-14 19:30
Lenktynininkas R. Lipeikis: šykštus moka du kartus
Lenktynininkas R. Lipeikis: šykštus moka du kartus / asmeninio arch. nuotr.

Daugkartinis Lietuvos ralio čempionas Rokas Lipeikis teigia, kad kiekvienam vairuotojui padangas reikia rinktis individualiai, nes poreikiai yra labai skirtingi.

Daugiau nei 20 metų padangomis Lietuvoje prekiaujančios bendrovės „Egzotika“ savininkas R.Lipeikis naudotas ir restauruotas padangas perkančių tautiečių kvailiais nevadina, tačiau prieš jas įsigyjant rekomenduoja paskaičiuoti ir įvertinti saugumo faktorių.

Padangų pardavimo versle esate daug metų. Kaip keičiasi padangų pirkimo ypatumai Lietuvoje?

Pirkėjai labai įvairūs, bet galima pastebėti, kad jie įgijo patirties – atsirinko tuos produktus, už kuriuos verta mokėti pinigus.

– Vis dažniau renkasi garsių gamintojų padangas?

– Išties padangas gaminančių kompanijų pavadinimas dažniausiai susijęs su kokybe. Tada, kai visi važinėjo su rusiškomis padangomis, galvojo, kad bet kokia padanga yra gera. Dabar jau žmonės apie padangas žino daug daugiau. Be to, jie per tuos metus turėjo galimybę pavažinėti su įvairių gamintojų padangomis, todėl jau turi savo nuomonę.

– Kai kurie perka tik restauruotas padangas ir džiaugiasi, kad moka už jas pigiau ir nejaučia skirtumo. Gal išties verta pirkti restauruotas padangas?

– Viskas priklauso nuo to, kiek, kaip ir kokiu greičiu važiuojama. Jeigu per metus nuvažiuojama keli tūkstančiai kilometrų, tai visai racionalu pirkti restauruotas padangas. Jei važiuojama daug, tada verta investuoti į brangesnį produktą. Vien todėl, kad bus sutaupoma degalų. Gali būti taip, kad sudėjus degalų sąnaudas ir palyginus padangų kainų skirtumą, paaiškės, kad ta brangesnė padanga išėjo už dyką ir dar susitaupė pinigų.

– Norite pasakyti, kad padangos padeda sutaupyti tiek daug degalų?

– Pagal naują žymėjimą padangos rūšiuojamos ir atsižvelgiant į taupymo savybes. Restauruota padanga dažniausiai būna pačios žemiausios taupymo kategorijos, o pati taupiausia žieminė padanga bus maždaug per skalės vidurį. Tokiu atveju sutaupyti galima net iki 0,7 litro degalų 100 kilometrų. Renkantis padangas labai tinka taisyklė: šykštus moka du kartus.

– O gal dar racionaliau pirkti naudotas padangas?

– Nežinoma šitų padangų kilmė ir priežastis, kodėl jos buvo nuimtos. Jeigu labai geros padangos, jų neatsisako net ir turtingi žmonės. Nėra jokios logikos to daryti. Dažnai tos padangos būna apgadintos per avarijas. Yra gana didelė tikimybė nupirkti pažeistą padangą, kai pažeidimų išoriškai net nesimato. Nemažai žmonių šioje loterijoje dalyvauja sėkmingai, bet čia yra loterija. Jeigu ant kortos statomas jūsų pačių, jūsų šeimos ir aplinkinių saugumas, ar verta tai daryti? Žinoma geriau žiemą važiuoti su naudotomis žieminėmis padangomis nei vasarinėmis, tik vairuotojui reikia turėti pakankamai kompetencijos, kad sugebėtų išsirinkti geras naudotas padangas.

– Kiek kilometrų tarnauja naujos padangos?

– Kilometrais matuoti padangos tarnavimo laiką nelabai tikslu. Tai priklauso ir nuo automobilio svorio, galingumo, nuo vairuotojo charakterio, stabdžių efektyvumo. Yra daugybė parametrų. Bene labiausiai padangų tarnavimo laikas priklauso nuo vairuotojo. Padanga ilgai netarnaus, kai prie kiekvienos sankryžos ratai vos neprasisuka. Teko girdėti apie rekordus, kai su padangomis nuvažiuojama ir 100 tūkst. kilometrų, o kitiems ir 30 tūkst. netarnauja. Važiuojant 120 km/val. greičiu padanga dyla dvigubai greičiau, nei važiuojant 60 km/val. Todėl nusakyti padangos amžių pagal nuvažiuotus kilometrus labai sudėtinga.

– Kiek vidutiniškas vairuotojas važiuoja su vienu padangų komplektu?

– Jeigu žiemą nuvažiuojate 7–10 tūkst. kilometrų, tai 4–5 žiemoms padangų turėtų užtekti. Jeigu vertinate saugumą, tai, likus 4 mm protektoriaus gyliui, tų padangų žiemą nebenaudosite. Jas galima panaudoti vasarą.

– Su žieminėmis padangomis galima važiuoti vasarą?

– Taip, bet, žinoma, reikia važiuoti protingai. Jei tai yra minkšto mišinio gumos padanga, ji labai kaista, todėl netinka lakstantiesiems dideliu greičiu. Eiliniam vairuotojui tai yra geras variantas. Mažiau nei 5 mm gylio protektoriumi važinėti žiemą tikrai nerekomenduojama. Bet tokios padangos dar gali laikyti visą vasaros sezoną. Jei paliksite tas padangas, nebereikės mokėti už montavimą, o saugumo prasme net laimėsite, nes prieš kitą žiemą įsigysite naujas.

– Tai nereikia turėti dviejų padangų komplektų: vieną vasarai ir vieną žiemai?

– Jeigu žmogus nedaug važiuoja ir turi mažą biudžetą, yra daug sprendimų variantų. Taip, teoriškai saugiausia važinėti su dviem komplektais, bet gana saugiai galima eksploatuoti ir vieną komplektą. Tai turėtų būti žieminės padangos su kietu gumos mišiniu arba labai rimtos visiems sezonams tinkančios padangos. Jas reikėtų rinktis padedant specialistams.

– Ar išties raidėmis M+S pažymėtos padangos tinka visiems sezonams?

– Jos gal ir tinka policijai, tačiau M+S – niekur nereglamentuotas simbolis. Jis dedamas ant bet kokios padangos. Amerikos rinkoje kone visos padangos taip sužymėtos. Į šitą simbolį nereikėtų kreipti dėmesio. Jeigu norite saugiai važiuoti, ant padangos turi būti pažymėta snaigė ledkalnio fone. Tokios padangos turi atitikti sunkios žiemos sąlygoms keliamus reikalavimus.

– Už kiek galima nusipirkti geras žiemines padangas, pavyzdžiui, 15 colių dydžio ratlankiams?

– Dygliuotų padangų kaina viena, minkšto mišinio – kita. O šiaip iš mūsų asortimento už 220 litų galima įsigyti korėjiečių gamintas minkšto mišinio padangas, kurios leis važiuoti itin saugiai ir ledu, ir sniegu, gana gerai važiuos ir asfaltu.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų