Latviai ir estai atsilieka
„Swedbank“ duomenimis, pagal įsigytų aplinkai draugiškų automobilių dalį tarp Baltijos šalių pirmauja Lietuva.
Per šių metų sausio–birželio mėnesius „Swedbank“ su šalies gyventojais sudarytų išperkamosios nuomos sutarčių dalis dėl aplinkai draugiškų automobilių įsigijimo siekė apie 22 proc. visų sutarčių. Tuo metu Latvijoje ir Estijoje ši dalis sudarė apie 16 proc.
Pasak Tomo Puliko, „Swedbank“ vartojimo paskolų ir automobilių finansavimo departamento direktoriaus, bendra aplinkai draugiškiems automobiliams gyventojams suteiktos išperkamosios nuomos finansavimo suma Baltijos šalyse sudarė apie 32,5 mln. eurų.
„Aplinkai draugiškų automobilių dalis 2021 m. pabaigoje ir šių metų pradžioje buvo pasiekusi 30 proc. visų naujai įsigyjamų automobilių, tačiau vėliau kiek sumažėjo. Tai lėmė tiekimo grandinių sutrikimai ir ribotos gamintojų galimybės pirkėjams Baltijos šalyse pasiūlyti tokių modelių. Ateityje išsprendus šiuos apribojimus ir valstybėms toliau taikant paskatų sistemas, plečiant elektromobilių krovimo infrastruktūrą, aplinkai draugiški automobiliai taps vyraujančiu pasirinkimu tarp privačių pirkėjų“, – teigė T.Pulikas.
ES lygiu jau priimtas politinis sprendimas nuo 2035 m. nebeparduoti naujų automobilių su vidaus degimo varikliais.
Lūžis – 2035-aisiais?
Skaičiuojama, kad transporto sektorius ES sugeneruoja 25 proc. visų klimato kaitą sukeliančių CO2 emisijų.
Europos aplinkos agentūros teigimu, keleivinių automobilių emisijos per pastaruosius metus augo 5,8 proc., nepaisant didesnio degalų efektyvumo ir dažnesnio biodegalų naudojimo. Pagrindinė to priežastis – augantis bendras asmeninių automobilių skaičius.
„Siekiant sumažinti bendras emisijas, ES lygiu jau priimtas politinis sprendimas nuo 2035 m. nebeparduoti naujų automobilių su vidaus degimo varikliais. Šį sprendimą viešai palaiko tokie gamintojai kaip „Ford“, „Volvo“, „Volkswagen“. Prie visiškai nulinių transporto emisijų turėsime pereiti pamažu. Aplinkai draugiškų automobilių finansavimas – viena „Swedbank“ priemonių tvaresnei ekonomikai skatinti ir tvarumo tikslams pasiekti. Bankas yra išsikėlęs tikslą iki 2050 m. pasiekti neutralumą klimatui – sumažinti savo veiklos ir finansavimo portfelių CO2 emisijas iki nulio“, – akcentavo T.Pulikas.
Ką liudija statistika?
Skaičiuojant kartu gyventojų ir verslo įmonių pasirašytas išperkamosios nuomos sutartis aplinkai draugiškiems automobiliams įsigyti, per 2022 m. sausį–birželį „Swedbank“ Baltijos valstybėse iš viso finansavo daugiau kaip 2 tūkst. tokių automobilių už daugiau kaip 50 mln. eurų.
Lietuvoje per šešis šių metų mėnesius aplinkai draugiškų automobilių buvo finansuota iš viso už 19 mln. eurų, Estijoje – 18 mln., o Latvijoje – 12 mln. eurų.
Naujausi komentarai