Lyčių nelygybė: vairuoja moterys, bet perka vyrai

  • Teksto dydis:

Vyrus prie vairo matome kur kas dažniau nei moteris, bet pastaraisiais metais tendencijos keičiasi. 2021 m. moterys Lietuvoje sudarė jau daugiau kaip pusę visų naujų vairuotojų. Nors pernai ši dalis kiek pamažėjo, dailiosios lyties atstovės vis tiek sudaro didžiulę eismo dalyvių dalį.

Statistika iškalbinga

Valstybinės įmonės „Regitra“ duomenimis, 2021 m. moterys gavo 56,3 proc. visų naujų vairuotojo pažymėjimų. Pernai, atslūgus pandemijai, jų dalis siekė 80 tūkst. pažymėjimų (arba 43,8 proc.). Nors vyrai neretai šaiposi, kad moterys prie vairo – bėda už kampo, statistika byloja priešingai. Dailiosios lyties atstovės rečiau sukelia avarijų, o jų vairavimo įpročiai yra saugesni nei vyrų.

Prieš keletą metų Didžiojoje Britanijoje atlikti tyrimai parodė, kad moterys vyrus lenkia ne vienu aspektu. Pavyzdžiui, jos pareigingiau laikosi greičio apribojimų, saugaus atstumo nuo kitų transporto priemonių. Taip pat nustatyta, kad jos rečiau vairuodamos naudojasi mobiliuoju telefonu, retai pavojingai manevruodamos įsilieja į eismą arba sukelia sumaištį kelyje. Prie šviesoforų saugiai sustoja 85 proc. moterų ir tik 44 proc. vyrų, tinkamu dažnumu į veidrodėlius žiūri 79 proc. moterų ir tik 46 proc. vyrų.

Kalbant apie avarijas, vairuotojos į jas patenka rečiau, tiesa, statistinė moteris vidutiniškai nuvažiuoja mažiau kilometrų nei vyras.

Tas pats tyrimas atskleidė, kad vyrai geriau nei moterys valdo automobilio vairą, taip pat daugiau dėmesio skiria vadinamajai aklajai zonai. Tiek vyrai, tiek moterys vienodai tinkamai pasirenka saugų automobilio greitį atsižvelgdami į situaciją kelyje.

Kalbant apie avarijas, vairuotojos į jas patenka rečiau, tiesa, statistinė moteris vidutiniškai nuvažiuoja mažiau kilometrų nei vyras. Kitas aspektas, kad avarijoje nukentėjusi transporto priemonė, kurią vairavo moteris, registruojant įvykį draudimo kompanijoje, kartais žymima jos savininko vyro vardu.

Bando ir apgauti

Specialistai pastebi, kad moterims atrodo daug paprasčiau išlaikyti vairavimo egzaminus arba dalyvauti eisme, negu savarankiškai įsigyti automobilį. Žinoma, jei moteris įžengė į prašmatnų saloną ir dairosi naujos transporto priemonės, profesionalūs konsultantai mielai atsakys į visus jos klausimus ir patars, kokį modelį išsirinkti.

Skirtumai: moterys pareigingiau laikosi greičio apribojimų ir saugaus atstumo, o vyrai geriau valdo automobilio vairą. / Evaldo Šemioto nuotr.

Naudotų automobilių pardavėjai neretai pažeria pašaipių replikų arba bando apgauti mažiau techniką išmanančias interesantes. Tiesa, žeminančių juokelių iš vadinamųjų perekupų tenka išgirsti ne tik moterims, bet ir vyrams.

„Turbūt dažnam yra tekę atsidurti tokioje situacijoje, kai, paskambinus pardavėjui ir uždavus kokį klausimą, galima sulaukti pasityčiojimo ir pasijusti kvailio vietoje. Kitą kartą net nesinori skambinti, net jeigu ir pamatai, kad jis siūlo gerą automobilį ar būtent tokį, kokio galbūt ieškai“, – aiškino startuolio Caramba.lt bendraįkūrėjas Kęstutis Petkevičius.

Pasitelkia pagalbą

Jo žodžiais, dėl šios priežasties moterys ieško pagalbos iš šalies. Į apžiūrą pirkėjai, nepriklausomai nuo jų lyties, dažnai kviečiasi pažįstamą meistrą, o kartais tiesiog draugą ar kaimyną. Tiesa, net ir tokia palyda ne visuomet garantuoja, kad pasirinktas automobilis bus techniškai tvarkingas.

„Aš ir esu rinkęs automobilį savo žmonai, uošvienei. Jeigu nusprendėte, kad automobilį padės išsirinkti dėdė ar kaimynas, kuris kažkada garaže remontuodavo „Žigulius“ ar pirmos kartos „Volkswagen Golf“, dar nereiškia, kad jis galės kompetentingai patarti dabar, kai transporto priemonių techniniai parametrai stipriai pasikeitę, viduje sumontuota daug kompiuterizuotos elektronikos, o gamyboje taikomos naujausios technologijos“, – perspėjo K. Petkevičius.

Anot jo, skirtingai nei gyvame bendravime, specializuotose interneto platformose moterys nejaučia suvaržymų rinkantis automobilį, drąsiai klausia ir dėsto savo poreikius.

Pasirinkimo netrūksta

Kitas pašnekovas Gediminas Dijokas pabrėžė, kad šiuolaikinės moterys kur kas labiau pasitiki savo jėgomis ir kompetencija. Derybose jos nejaučia nevisavertiškumo komplekso vien todėl, kad nėra baigusios automechanikų mokyklos ar autoserviso darbuotojo kursų.

„Jos supranta, kad vairavimas gatvėse ir keliuose tai – ne Dakaro ralis, kurį įmanoma įveikti tik žinant kiekvieną savo transporto priemonės varžtelį. Era, kai pakeliui iš sostinės į pajūrį subyrėdavo „Žiguliai“, o vairuotojas turėdavo pats vėl juos susirinkti, jau seniai baigėsi“, – aiškino G. Dijokas.

Šio specialisto drauge su kolegomis sukurta naudotų automobilių pardavimo platforma sujungia skirtingus Europos šalių pardavėjų pasiūlymus, todėl pateikia itin daug pasirinkimų. Tokia platforma pirkėjui gali pasiūlyti kur kas daugiau variantų nei automobilių turgus ar aikštelės.

G. Dijokas pastebi, kad klientės moterys gana tiksliai žino, ko ieško. Vienas pirmiausių pasirinkimo kriterijų būna automobilio markė ar net konkretus modelis. Taip pat moterims gana svarbus automobilio amžius ir spalva.

Jis įsitikinęs, kad miglotos žinios apie automobilius ir per menkas išmanymas neturėtų daryti esminės įtakos sprendimui, ar pirkti konkrečią transporto priemonę. Tiesiog, tą procesą geriau atlikti padedant pažįstamam specialistui arba virtualiosiose platformose, kur kiekvienas pirkėjui patikęs modelis yra kruopščiai patikrinimas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Įdomu

Įdomu  portretas
kaip tos dvi "lyčių kontrolieres " vairuoja ........... pasikeisdamos ar kartu prie besistumdydamos

...

... portretas
tai kad ne senjoras o jaunuolis deja,tikrai senjorai nekelia tiek problemų

jei

jei portretas
matai kad masina vairuoja neadekvatus vairuotojas tai 70% kad tai moteris o 20% kad senjoras
VISI KOMENTARAI 6

Galerijos

Daugiau straipsnių