Praėjusį penktadienį įsigaliojo Vyriausybės priimtas nutarimas, kad nuo lapkričio 10 iki kovo 31 d. draudžiama eksploatuoti motorines transporto priemones, išskyrus mopedus, motociklus, triračius, visų rūšių keturračius, ir priekabas su vasarinėmis padangomis. Nutarime pabrėžiama, kad mopedus, motociklus, triračius, visų rūšių keturračius eksploatuoti su vasarinėmis padangomis draudžiama gruodžio–vasario mėnesiais, taip pat kovo–lapkričio mėnesiais, jeigu bent dalis važiuojamosios dalies, kuria važiuojama, yra apsnigta ar apledėjusi.
Atrodo, kad gamta nutarė patikrinti visų anksčiau išvardytų transporto priemonių variuotojų sąmoningumą ir pasižiūrėti, kaip jie laikysis šio Kelių eismo taisyklių punkto. Susisiekimo ministerijos Saugaus eismo skyriaus vedėjas Vidmantas Pumputis atkreipė dėmesį, kad, esant tokioms kelio ir oro sąlygoms, kokios yra Lietuvoje pastarosiomis dienomis, motociklininkai savo plieninius žirgus turėtų palikti garažuose.
Apie šį įstatymą prabilus pirmą kartą, buvo siūloma, kad žieminės padangos visoms transporto priemonėms būtų privalomos tik gruodžio–kovo mėnesiais, tačiau vėliau nuspręsta apsiriboti mažesne eismo dalyvių grupe ir išimtį pritaikyti tik motociklininkams. Dabar ant jų pečių gula didžiulė atsakomybė, nes šis ruduo ir ateinantis pavasaris bus tas laikas, kai specialistai aktyviai stebės, ar transporto priemonių, kurioms taikomos išimtys, susijusios su padangų naudojimu, savininkai elgiasi tinkamai ir nerizikuoja savo ir kitų eismo dalyvių saugumu, išvažiuodami į gatves su netinkamomis padangomis.
V. Pumputis neslėpė, kad tuo atveju, jei avaringumo statistika lapkričio ir kovo mėnesiais pablogės, šis nutarimas gali būti atšauktas, tačiau, jei eismo dalyviai elgsis atsakingai, gali būti, kad bus sugrįžta prie svarstymų, jog žieminių padangų naudojimo laikas ir kitoms transporto priemonėms, o ne tik motociklams, keturračiams ir mopedams, bus sutrumpintas nuo dabar esančių penkių iki trijų mėnesių. "Kol kas tokių siūlymų nėra, vis dėlto, mano manymu, jie verti dėmesio, nes orų ir eismo sąlygų skirtumai Lietuvoje gana dideli. Šiaurės rytų Lietuvoje eismo sąlygos gali būti sudėtingos, o pajūryje kelio danga neretai tinkama važiuoti ir su vasarinėmis padangomis", – kalbėjo pašnekovas.
Beje, kaimyninėje Latvijoje jau nebe pirmus metus galioja trumpesnis žieminių padangų naudojimo terminas, todėl susidaro įdomi situacija, kai į Vakarų Europą su savo automobiliu vykstantis kaimyninės šalies pilietis turi pasirūpinti, kad jo transporto priemonė būtų su žieminėmis padangomis, antraip Lietuvos kelių policijos pareigūnai, sustabdę jį lapkričio ar kovo mėnesį ir pamatę, kad automobilis yra su vasarinėmis padangomis, gali panaikinti techninės apžiūros galiojimą ir nebeleisti vairuotojui tęsti kelionės.
Naujausi komentarai