Pereiti į pagrindinį turinį

Naujasis "Touareg" – nuo kultūristo prie stileivos

2010-06-09 09:57
Naujasis "Touareg" – nuo kultūristo prie stileivos
Naujasis "Touareg" – nuo kultūristo prie stileivos / Reuters nuotr.

Gamintojų teigimu, naujasis "Volkswagen" visureigių flagmanas ne tik didesnis, galingesnis ir inovatyvesnis. Jis tiesiog visapusiškai geresnis.

Žvyrkelyje – lyg ant asfalto

Dar šių metų vasarį pasauliui pristatytas naujosios kartos "Volkwagen Touareg" pasiekė ir Lietuvos kelius. Apie pusę milijono pirmos kartos šios markės automobilių pardavę Vokietijos gamintojai pagrįstai puoselėja ambicijas, kad naujasis modelis nenusileis savo pirmtakui. Žavėtis išties yra kuo.

"Volkswagen" gaminiai su "Touareg" ženklu savo kelyje jau spėjo įveikti daug išbandymų. Ko verti vien pergalingi pasirodymai Dakaro ralyje. Skeptikai ginčysis, kad šiame dykumų maratone važiuoja tik "Touareg" vardas, bet ne pats automobilis, tačiau nėra abejonių, kad stebėdami savo kūrinius alinančiomis sąlygomis, inžinieriai padarė atitinkamas išvadas, kurias vėliau pritaikė ir serijiniams automobiliams.

Veikiausiai tai viena priežasčių, kodėl naujasis "Touareg" šeimos atstovas tęsia savo pradininkų tradicijas ir atskleidžia gerąsias savo savybes ne tik asfaltuotame kelyje ar žvirkelyje, bet ir sudėtingesnėje bekelėje. Nepakartojamas jausmas važiuoti automobiliu ir beveik nejausti, kada baigiasi asfaltas ir prasideda supluktas žvyras. Būtent tokį komfortą norisi pajusti važiuojant visureigiu. Naujasis "Touareg" jį suteikia nuo pirmųjų kilometrų.

Jaunėlis numetė svorio

Žvelgiant į šį vokiečių kūrinį iš šalies, akimirką imi manyti, kad jis sumenko. Vis dėlto gamintojai užtikrina, kad tai – tik optinė apgaulė. Tiesiog iki šiol "Touareg" modelio turėti gan masyvūs raumenys įgavo grakštesnę formą. Be to, naujasis modelis netgi keturiais centimetrais ilgesnis už savo vyresnįjį brolį.

Apie tai, kad neseniai dienos šviesą išvydęs modelis vietoj stambių gabaritų kultūristo veikiau primena lengvojo kultūrizmo stileivą, liudija ir jo numestas svoris – dabar jaunėlis "Touareg" 200 kg lengvesnis. Šie masės ir dydžio pokyčiai neabejotinai – į gera. Automobilis tapo dar manevringesnis, kartu – ir erdvesnis.

Naujojo modelio veido neįmanoma nepastebėti. Vieni jį sieja su paskutinės kartos "Golf" ar "Polo" modeliais, kitiems jis kur kas labiau primena mažesnįjį visureigį "Tiguan". Kad ir kaip žiūrėtum į naująjį "Touareg", jame nesunkiai įžvelgsi "Volkswagen" būdingų bruožų.

"Touareg" visureigiams būdingos formos žibintai, kuriuose pasirinktinai gali būti sumontuotos Bi-Xenon ir LED tipo dienos šviesos, ne tik puikiai apšviečia kelią, bet ir pagyvina paties automobilio kėbulo išvaizdą, kartu su kitais elementais suteikdami jam veržlumo įspūdį.

Interjeras nenusileidžia

Grakštus visureigio kėbulo dizainas dera su elegancija dvelkiančiu automobilio vidumi. Naujojo "Touareg" saloną galima dar labiau pagražinti ir pritaikyti savo skoniui bei poreikiams. Pavyzdžiui, galima užsakyti dekoratyvinių taurios riešutmedžio medienos elementų. Visos dekoratyvinės detalės ir salono bei sėdynių apmušalai – nepriekaištingos kokybės.

Ypač patogios elektra valdomos vairuotojo ir priekyje sėdinčio keleivio sėdynės. Idealią sėdinčiojo laikyseną užtikrina elektropneumatinė šoninių atlošo atramų reguliavimo sistema. Kad ir kurioje sėdynėje įsitaisytum, nei vairuotojo, nei keleivių nė akimirkos neapleidžia malonus erdvės pojūtis. Jį dar labiau sustiprina didesnė bagažinė, kurioje vietos užteks net ir išsirengus į ilgesnę kelionę.

Siekdami naujuoju gaminiu išsiskirti iš kitų, kūrėjai pasistengė, kad "Touareg" į rinką žengtų pritaikius novatoriškiausias technologijas. Elektronikos stebuklai – vieni tokių. Štai važiavimo saugumą tamsiuoju paros metu užtikrina tolimųjų šviesų žibintų dinaminio reguliavimo sistema "Dynamic Light Assist".

Įjungus tolimųjų šviesų žibintus, įsijungia ir speciali erdvę priešais automobilį sekanti vaizdo kamera. Kamerai užfiksavus priešais atvažiuojančio automobilio žibintų šviesas, naujojo "Touareg" žibintai automatiškai sureguliuoja apšvietimo zoną, kad šviesos neakintų atvažiuojančiųjų priešais. Tai pirmasis pasaulyje automobilis, kuriame įdiegta ši apšvietimo technikos naujovė.

Daug mažesnė tarša

Kaip įprasta šiuolaikiniams gamintojams, "Volkswagen" neatsiliko nuo konkurentų ir ekologiškumo varžytuvėse. Naujajame "Touareg" įprastų variklių gamą praturtino nauja technologija – montuojami du skirtingų rūšių varikliai: 245 kW galios dyzelinis TSI (degalų sąnaudos 8,2 l/100 km, teršalų išmetimas 193 g/km) ir 34 kW galios elektros variklis.

Tai ypač efektyvus ir aplinką tausojantis derinys, nes, važiuojant veikiant elektros varikliui, į aplinką neišmetama jokių teršalų. Akumuliatoriaus įkrovimo momentas ir hibridinio pavaros mechanizmo veikimas grafiškai vaizduojamas magnetolos su navigacine sistema ekrane arba "Premium" daugiafunkciniame rodmenų skyde. Todėl šie rodmenys vairuotojui visada prieš akis.

Nuo aplinkai nekenkiančio hibridinio "Touareg" pirkėjus atbaidyti galėtų nebent kaina, nes ji prasideda nuo 235 tūkst. litų.

Būdamas lengvesnis už senesnės laidos "Touareg", naujasis modelis leidžia pastebimai sumažinti degalų sąnaudas. Naujoviški benzininiai ir turbodyzeliniai varikliai pasižymi mažesnėmis degalų sąnaudomis ir CO2 išmetimu. Visi TDI varikliai veikia "Common-Rail" principu ir turi sumontuotus suodžių dalelių filtrus. Galingiausias "Touareg" variklis – V8 TDI – gali išvystyti net 250 kW galią (degalų sąnaudos: 7,4-9,1 l/100 km, teršalų išmetimas: 195–239 g/km).

Galės rinktis iš trijų variklių

Naujasis "Volkswagen Touareg" standartiškai bus komplektuojamas su 8 laipsnių automatine pavarų dėže. Kaip ir pirmtako, čia bus reguliuojamo aukščio amortizatoriai.

Pirkėjai galės rinktis iš trijų skirtingų variklių. Bazinis variantas – 3,0 l V6 dyzelinis 238 AG galios ir 550 Nm sukimo momento motoras su turbokompresoriumi. Sujungtas su aštuonių laipsnių automatine pavarų dėže ir papildytas savaiminio variklio įjungimo ir išjungimo "Stop-start" sistema, toks agregatas 100 km kelio sunaudoja vidutiniškai 7,2 l degalų.

Pageidaujantieji galingesnio variklio galės pasirinkti 4,2 l V8 dyzelinį motorą su turbina. Šio agregato charakteristikos – 337 AG ir 800 Nm. Tokia tvinksinčia širdute aprūpintas "VW Touareg" iki 100 km/val. įsibėgės per 6 sek., tačiau turės saiko jausmą – tik apie 9,1 l/100 km.

Norintieji benzininio variklio galės mėgautis jau minėta hibridine sistema – 3,3 l V6 329 AG agregatu su kompresoriumi, papildytu 46 AG elektros varikliu. Bendra hibrido galia – 375 AG, o sukimo momentas – 580 Nm. 100 km/val. greitis pasiekiamas per 6,5 sek. Iki 30 km/val. greičiu juo bus galima riedėti naudojant tik elektros energiją, jei tik pastarosios bus užtektinai sukaupta.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų