Nepalikite senos alyvos
Ne veltui sakoma, kad technika genda net ir stovėdama. Po ilgo žiemojimo garaže dažnai nepakanka pasukti motociklo užvedimo raktelio, kad išgirstume variklio riaumojimą.
Serviso „Motorider“ darbuotojas Rokas Balčiūnas teigė, kad, norint džiaugtis sklandžia sezono pradžia, namų darbai turi būti padaryti dar rudenį, prieš pastatant motociklą į garažą.
„Prieš žiemos pertrauką svarbu išimti ir įkrauti motociklo akumuliatorių, patikrinti aušinimo skysčio lygį ir, jeigu reikia, jį papildyti. Taip pat patartina patikrinti padangų oro slėgį ir pakelti motociklą taip, kad padangos nesiektų žemės. Būtų gerai iki žiemos pakeisti alyvą ir filtrus“, – sakė R. Balčiūnas.
Atšilus orams ir panorus nuvažiuoti pirmuosius kilometrus, nepakanka vien pasitikrinti padangų oro slėgio.
Pašnekovo žodžiais, senoje alyvoje yra rūgščių ir kitokių nešvarumų, dėl kurių nenaudojamo variklio viduje gali atsirasti korozijos židinių.
Šaltis ir drėgmė
Motociklų priežiūros profesionalas akcentavo, kad labai svarbu iki žiemos pripilti degalų baką benzino ir jį papildyti degalų stabilizatoriumi. Pasak jo, nenaudojant degalų stabilizatoriaus ir palikus motociklą žiemai, yra didelė tikimybė, kad pavasarį reikės išvalyti karbiuratorių ir jį sinchronizuoti.
„Jei motocikle yra karbiuratorius, dideli šansai, kad prieš sezoną reikės keisti tarpinę, plauti ir valyti patį karbiuratorių. Tai dažnas atvejis, kai motociklas paliekamas žiemoti su nepilnu degalų baku. Metaliniai bakai stovėdami sausi rūdija, o rūdys gali užkimšti degalų sistemą. Tuomet remontas jau neišvengiamas“, – perspėjo R. Balčiūnas.
Jo žodžiais, kai kurių motociklų modelių variklio darbui įtakos turi ir degalai, kurie ilgai stovėdami šiek tiek praranda savo degimo savybes. Todėl paliekant motociklą žiemoti galima ir net patartina naudoti konservantus.
Technikas atkreipė dėmesį ir į patalpos, kurioje laikomi motociklai, temperatūrą, ir į jos pokyčius.
Anot jo, žemoje temperatūroje palikta motociklo baterija per ilgą laiką išsikrauna. Geriausia yra vienoda teigiama temperatūra. Esant jos svyravimams, bake gali susidaryti kondensato, todėl ten atsiranda vandens. Didelė patalpų drėgmė gali paspartinti koroziją ir paveikti tam tikras motociklo dalis, rėmą. Dažnai tai tik estetinė problema, bet korozijos procesas gali įsibėgėti.
Į gatvę – ne iš karto
Atšilus orams ir panorus nuvažiuoti pirmuosius kilometrus, nepakanka vien pasitikrinti padangų oro slėgio. Svarbu atlikti kelis esminius testus ir tik tada leistis į kelią.
„Pirmiausia reikia atlikti bendrą motociklo apžiūrą: patikrinti variklio alyvos, aušinimo ir stabdžių skysčių lygį ir pririkus jį papildyti. Taip pat svarbu patikrinti akceleratoriaus rankeną, sankabos, pavarų ir stabdžių svirtis, – vardijo R. Balčiūnas. – Prijungus įkrautą akumuliatorių reikėtų patikrinti visas elektrines dalis: trumpuosius ir ilguosius žibintus, galinį ir stabdžių žibintus, posūkių signalus, nepamiršti ir garso signalo.“
Tiesa, važiuojant pirmuosius metrus derėtų įsitikinti, kad stabdžiai veikia tinkamai, ir tik tada išvažiuoti į gatvę. Meistras primena, kad reguliariai – kas 500–1 000 km reikia sutepti motociklo grandinę.
Naujausi komentarai