– Automobiliams, kurie neturi multimedijos įrangos, reikės laikiklių telefonams. Kodėl jų prireikė?
– Keičiasi mobiliojo ryšio priemonių naudojimosi tvarka. Ji patikslinama. Išimtis, kada vairuotojui vairuojant leidžiama naudotis mobiliojo ryšio priemone, – kai naudojama laisvų rankų įranga, t. y. ausinės, ir kai telefonas įtvirtintas specialiame laikiklyje. Jis reikalingas, kad iš karto matytumėte, kas jums skambina, neieškotumėte mobiliojo telefono kišenėse, rankinuke, ant sėdynių, nenukreiptumėte dėmesio nuo aplinkos stebėjimo.
– Jei yra multimedijos įranga, vadinasi, tokio laikiklio nereikia?
– Taip. Toks laikiklis tada neprivalomas. Tuo metu galite naudoti mygtukus ant vairo, multimediją.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Iki šiol, norint kalbėti telefonu, reikėjo sustoti ir išjungti variklį. Ką numato pakeitimai dabar?
– Dabar vairuotojas turi pasirūpinti, kad automobilis nejudėtų, įjungti stovėjimo stabdį, variklis nebūtinai turi būti išjungtas. Svarbiausia, kad tai būtų ilgalaikis stovėjimas.
– Prie šviesoforo nesiskaito?
– Taip, draudžiama praleidžiant pėsčiuosius, stovint spūstyje, prie šviesoforo.
– Kas bus draudžiama gyvenviečių teritorijose, kur ribojamas greitis iki minimalaus – 20 km/val.?
– Kalbama apie gyvenamąsias zonas. Įvedamas papildomas draudimas lenkti. Nebus galima lenkti ir stovėjimo aikštelėse, t. y. tose vietose, kur minimalus 20 km/val. greitis.
– Ar bus galima lenkti stovintį automobilį?
– Taip, galima. Stovinčią transporto priemonę bus galima apvažiuoti. Reikia pabrėžti, kad lenkimas yra važiuojančio automobilio apvažiavimas išvažiuojant į priepriešinę eismo juostą.
– Bus galima daugiabučių kiemuose mokytis vairuoti. Kodėl prireikė mokytis kiemuose?
Įvedamas papildomas draudimas lenkti. Nebus galima lenkti ir stovėjimo aikštelėse, t. y. tose vietose, kur minimalus 20 km/val. greitis.
– Draudimas galiojo nuo senų laikų. Tačiau būsimieji vairuotojai turi būti parengti, kaip dalyvauti viešajame eisme, o taisyklingai išmokti to negali, nors per egzaminą žinios ir įgūdžiai tikrinami. Pakeitimas numato galimybę, kad tam tikros vairavimo pamokos gali vykti gyvenamojoje zonoje, kur daugiau pėsčiųjų, dviratininkų.
Atsiranda nauja rekomendacija vežant automobilyje vaikus. Vaiką reikėtų vežti specialioje ūgiui ir svoriui pritaikytoje sėdynėje atlošu prieš važiavimo kryptį, t. y. kad vaikas būtų vežamas nugara į priekį. Ši rekomendacija ne vien KET įtvirtinta, vaikiškų kėdučių gamintojai taip pat nurodo, kad kaip įmanoma ilgiau vaikas būtų vežamas nugara į priekį, siekiant apsaugoti kaklą, nugarą ir t. t.
– Kada šie pakeitimai turėtų įsigalioti?
– Pritarus Vyriausybei, pakeitimai įsigalios šių metų gegužės 1 d. Dalis pakeitimų, kurie susiję su kelio ženklais ir kitais techniniais dalykais, dar po pusmečio – nuo lapkričio 1 d.
Naujausi komentarai