- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vyriausybėje jau guli pasiūlymai dėl Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimų. Jei Vyriausybė pritars, jie įsigalios jau kitą mėnesį. Ką numato pakeitimai, komentuoja juos rengęs Susisiekimo ministerijos atstovas Dimitrijus Bialas.
– Automobiliams, kurie neturi multimedijos įrangos, reikės laikiklių telefonams. Kodėl jų prireikė?
– Keičiasi mobiliojo ryšio priemonių naudojimosi tvarka. Ji patikslinama. Išimtis, kada vairuotojui vairuojant leidžiama naudotis mobiliojo ryšio priemone, – kai naudojama laisvų rankų įranga, t. y. ausinės, ir kai telefonas įtvirtintas specialiame laikiklyje. Jis reikalingas, kad iš karto matytumėte, kas jums skambina, neieškotumėte mobiliojo telefono kišenėse, rankinuke, ant sėdynių, nenukreiptumėte dėmesio nuo aplinkos stebėjimo.
– Jei yra multimedijos įranga, vadinasi, tokio laikiklio nereikia?
– Taip. Toks laikiklis tada neprivalomas. Tuo metu galite naudoti mygtukus ant vairo, multimediją.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Iki šiol, norint kalbėti telefonu, reikėjo sustoti ir išjungti variklį. Ką numato pakeitimai dabar?
– Dabar vairuotojas turi pasirūpinti, kad automobilis nejudėtų, įjungti stovėjimo stabdį, variklis nebūtinai turi būti išjungtas. Svarbiausia, kad tai būtų ilgalaikis stovėjimas.
– Prie šviesoforo nesiskaito?
– Taip, draudžiama praleidžiant pėsčiuosius, stovint spūstyje, prie šviesoforo.
– Kas bus draudžiama gyvenviečių teritorijose, kur ribojamas greitis iki minimalaus – 20 km/val.?
– Kalbama apie gyvenamąsias zonas. Įvedamas papildomas draudimas lenkti. Nebus galima lenkti ir stovėjimo aikštelėse, t. y. tose vietose, kur minimalus 20 km/val. greitis.
– Ar bus galima lenkti stovintį automobilį?
– Taip, galima. Stovinčią transporto priemonę bus galima apvažiuoti. Reikia pabrėžti, kad lenkimas yra važiuojančio automobilio apvažiavimas išvažiuojant į priepriešinę eismo juostą.
– Bus galima daugiabučių kiemuose mokytis vairuoti. Kodėl prireikė mokytis kiemuose?
Įvedamas papildomas draudimas lenkti. Nebus galima lenkti ir stovėjimo aikštelėse, t. y. tose vietose, kur minimalus 20 km/val. greitis.
– Draudimas galiojo nuo senų laikų. Tačiau būsimieji vairuotojai turi būti parengti, kaip dalyvauti viešajame eisme, o taisyklingai išmokti to negali, nors per egzaminą žinios ir įgūdžiai tikrinami. Pakeitimas numato galimybę, kad tam tikros vairavimo pamokos gali vykti gyvenamojoje zonoje, kur daugiau pėsčiųjų, dviratininkų.
Atsiranda nauja rekomendacija vežant automobilyje vaikus. Vaiką reikėtų vežti specialioje ūgiui ir svoriui pritaikytoje sėdynėje atlošu prieš važiavimo kryptį, t. y. kad vaikas būtų vežamas nugara į priekį. Ši rekomendacija ne vien KET įtvirtinta, vaikiškų kėdučių gamintojai taip pat nurodo, kad kaip įmanoma ilgiau vaikas būtų vežamas nugara į priekį, siekiant apsaugoti kaklą, nugarą ir t. t.
– Kada šie pakeitimai turėtų įsigalioti?
– Pritarus Vyriausybei, pakeitimai įsigalios šių metų gegužės 1 d. Dalis pakeitimų, kurie susiję su kelio ženklais ir kitais techniniais dalykais, dar po pusmečio – nuo lapkričio 1 d.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus20
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų3
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams3
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas3
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...
-
Orams sušilus – daugiau eismo įvykių1
Balandžio mėnesio pradžia vairuotojus įpareigojo keisti žiemines padangas į vasarines. Kas nutiks, jei nepasikeitę padangų pateksite į eismo įvykį, ir apie kitas sezonines vairuotojų problemas „Labas vakaras, Lietuva“ rubrikoje „A...