Vyriausybė pakeitė savo nutarimą, kuris įpareigojo tokias rodykles pašalinti nuo šių metų sausio.
Išvakarėse susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius žadėjo senąją tvarką grąžinti metams, tačiau Ministrų kabinetas galiausiai nusprendė neįtvirtinti jokio termino.
Premjeras Saulius Skvernelis piktinosi, kad savivaldybėms davus penkerių metų laikotarpį, kai kurios savivaldybės apie problemas pranešė pakeitimams įsigaliojus.
„Buvo pramiegota ir atsibusta. Jei mes pratęsime metams laiko, bus tas pats – pamiegos ir vėl paskutinę dieną spręsime problemą“, – trečiadienį Vyriausybės posėdyje sakė S. Skvernelis.
Žaliosios rodyklės dešinįjį posūkį automobiliams, kaip ir anksčiau, leis esant raudonam šviesoforo signalui, prieš tai sustojus prie sankryžos ir įsitikinus, kad tai netrukdys pėsčiųjų saugumui, kitų transporto priemonių eismui.
Buvo pramiegota ir atsibusta. Jei mes pratęsime metams laiko, bus tas pats – pamiegos ir vėl paskutinę dieną spręsime problemą.
J. Narkevičius posėdyje tvirtino, kad dauguma savivaldybių bendradarbiaudamos su ministerija pasirengė pakeitimams ir jokių galimų nesklandumų nebuvo numatyta, o problemų kilo tik Vilniaus savivaldybėje.
„Atėjus sausio 1 dienai, ypač Vilniaus mieste, vykdant situacijos monitoringą, nustatėme, kad yra didelis vairuotojų nepasitenkinimas, iš esmės dėl to, kad panaikinus dešiniojo posūkio lenteles, padidėjo transporto spūstys, eismo pralaidumas sumažėjo“, – tvirtino jis.
Anot jo, tai nutiko, nes Vilniuje „nebuvo performuoti šviesoforai, nebuvo organizuoti eismo sistemos pakeitimai“. Iš viso žaliosios rodyklės anksčiau buvo 120-yje sankryžų. Nuėmus rodykles, 52-ose buvo numatyti pakeitimai, įskaitant naujų sekcijų įrengimą, šviesoforų perprogramavimą, tačiau ne visur tai padaryta.
Nors nutarime jokio laikino termino nenumato, ministras pabrėžė, kad lentelės kai kuriose sankryžose bus leidžiamos laikinai, „kol bus atlikti numatyti darbai“, žaliosios rodyklės taip pat būtų įrengtos ten, kur eismo problemų neįmanoma išspręsti keičiant infrastruktūrą.
J. Narkevičius pabrėžė, kad galutinį sprendimą dėl rodyklių įrengimo konkrečiose sankryžose priimtų ministerija ir jos valdoma Transporto kompetencijų agentūra. Vilniaus valdžia tokiu siūlymu nebuvo patenkinta ir siekė, kad dėl rodyklių įrengimo vietos galėtų priimti sprendimus pati.
„Jei matome, kad inžineriškai nebus galima išspręsti ne tik Vilniuje, bet ir kitur, tos išimtys tikrai gali likti, bet jos turi būti derinamos su ekspertais, mokslininkais, eismo saugumo specialistais, o ne paliktos savivaldai spręsti savarankiškai, be argumentų, jokių kriterijų“, – teigė S. Skvernelis.
Tiek premjeras, tiek kiti ministrai turėjo priekaištų Vilniaus savivaldybei ir dėl naujo eismo reguliavimo žiedinėse sankryžose. Pasak premjero, tai sukėlė spūstis netgi aplinkkeliuose.
Dešinįjį posūkį leidžiančių rodyklių Lietuvos sankryžose neliko nuo sausio, tačiau didžiųjų miestų savivaldybės sako, kad tai padidino eismo spūstis, o sprendimo nauda yra abejotina.
Susisiekimo ministerija, 2014-aisiais pasiūliusi naikinti rodykles, remiasi Kaune kelerius metus vykdytu tyrimu, parodžiusiu, jog sankryžose su vadinamosiomis žaliosiomis rodyklėmis kyla daugiau avarijų, per kurias žūva ar sužalojami žmonės.
Naujai įrengiamose sankryžose „žaliųjų rodyklių“ greičiausiai nebus
Susisiekimo ministerija derinimui įregistravo įsakymo projektą, kuriuo būtų draudžiama įrengti lenteles su žalia rodykle naujai įrengiamose ir rekonstruojamose sankryžose.
Kaip rašoma įsakymo projekte, esamose sankryžose prie transporto šviesoforų ties raudonu šviesoforo signalu bus leidžiama tvirtinti lentelę su žalia rodykle, kai tenkinamos nurodytos sąlygos: ties žaliu šviesoforo signalu neįrengta papildoma šviesoforo sekcija su žalia rodykle dešiniajam posūkiui, neįrengtas atskiras šviesoforas su rodyklėmis dešiniajam posūkiui, į dešinę leidžiama sukti iš vienos eismo juostos.
„Taip pat turės būti užtikrinama, kad į dešinę ketinantis sukti vairuotojas, sustojęs prieš „Stop“ liniją, gerai mato pėsčiuosius ir transporto priemones, kurių judėjimo kryptį jis kirs, ir nekliudys pagal žalią signalą skersine kryptimi judantiems pėstiesiems ir transportui“, – teigiama projekte.
Sprendimas įrengti ties raudonu šviesoforo signalu lentelę su žalia rodykle privalės būti suderintas su Transporto kompetencijų agentūra, kuri, remdamasi specialiosiomis žiniomis, atliks sprendimo įrengti lentelę su žalia rodykle vertinimą eismo saugumo požiūriu.
Vyriausybė trečiadienį pritarė Susisiekimo ministerijos siūlymui grąžinti papildomas šviesoforų lenteles su žaliomis rodyklėmis.
Naujausi komentarai