Padangos su kevlaro „prieskoniais“ Pereiti į pagrindinį turinį

Padangos su kevlaro „prieskoniais“

2008-03-26 09:00

„Dunlop“ inžinieriai rado naują būdą automobilio stabilumui padidinti

Minėdami 120-ąsias metines nuo tos dienos, kai Johnas Boydas Dunlopas išrado pirmą pneumatinę padangą, „Dunlop“ pristatė vieną įdomiausių pastarojo meto sprendimų, padedančių geriau valdyti automobilį. Prieš porą savaičių Europos rinkose debiutavusių padangų „Dunlop SP Sport Maxx TT“ šoninės sienelės sutvirtintos kevlaro pluoštu. Pajusti, kokios įtakos tai turi, šios kompanijos atstovai pasiūlė šeštajame praėjusio amžiaus dešimt-metyje Sicilijoje statytoje „Formulės-1“ trasoje „Autodromo di Siracusa“.

Ryšys su keliu

Didžiosios naujienos pristatymą „Dunlop“ žmonės pradėjo primindami pneumatinės padangos gimimo istoriją. Jų teigimu, 1888-aisiais J.Boydas Dunlopas, stebėdamas triratuku žaidžiantį savo mažą sūnelį, atkreipė dėmesį į tai, kad važiuojant vaiką labai krato. Ieškodamas būdų, kaip sušvelninti šį nemalonų pojūtį, jis sumanė „apauti“ vaikiškos transporto priemonės ratukus iš plonų gumos lakštų suklijuotu ir pripūstu žiedu. Teigiama, kad po daugybės eksperimentų tuomet ne tik buvo sukurta pirmoji pasaulyje pneumatinė padanga, bet ir atrastas „Dunlop“ sėkmės receptas. Šios kompanijos gaminiai leido kiekvienam vairuotojui pasirinkti tai, ko jam reikia: komfortą, ilgą naudojimą, gerą sukibimą, mašinos valdymo tikslumą ir t. t.
Naujųjų padangų „SP Sport Maxx TT“ atveju pirmenybė teikiama dviem pastariesiems dalykams. Daugiau stabilumo ir aiškiau suvokiamą informaciją apie automobilio elgesį važiuojant dideliu greičiu čia užtikrina keletas dalykų. Bene svarbiausias jų – padangų šoninėje sienelėje įlietas kevlaro pluoštas. Ši sintetinė medžiaga yra penkis kartus tvirtesnė už plieną, išlaikanti stiprumą ir tamprumą esant labai skirtingai temperatūrai. Be to, kevlaras yra labai lengvas, todėl naudojamas daugelyje sričių, pradedant automobilių sportu ir buriavimu, baigiant aviacija ir kosmoso technologijomis.
Įkomponuotas į padangos sienelę kevlaro žiedas pavertė ją standesne, atsparesne sukimui, įtempimui ir karščiui, todėl automobilis stabilesnis darant posūkius, tiksliau reaguoja. Tai ypač aiškiai justi persėdus iš bandymuose naudoto „Audi A5“ su padangomis „Dunlop SP Sport Maxx TT“ į identišką automobilį, „apautą“ padangomis „Bridgestone Potenza“, kai po ilgų tiesių įleki į greičio gesinimo zonas. Kadangi 5400 m ilgio trasoje „Autodromo di Siracusa“ viso labo 8 posūkiai, prieš stabdant pavykdavo įsibėgėti beveik iki 200 km/val., tačiau važiuojant mašina su padangomis „Dunlop“ greičio įspūdis buvo šiek tiek mažesnis.

Šlapio asfalto testas

Dar viena egzotiška padangų „SP Sport Maxx TT“ ypatybė – gumos mišinys su nanodalelėmis. Pasak vieno „Dunlop“ technologijų vystymo centro vadovų Miyabe Saburo, nanodalelės naudojamos gaminant itin modernių technologijų medžiagas. Jų pagrindu susintetintos medžiagos kietumu prilygsta ar net lenkia deimantą.
„Dėl automobilių sporte naudojamų mišinių ir užpildų su dalelytėmis, mažesnėmis nei 100 nanometrų (vienas nanometras lygus milijoninei milimetro daliai), padangose „SP Sport Maxx TT“ užtikrinamas geresnis užpildo ir gumos matricos sukibimas, padidinantis bendrą paviršiaus plotą. Dėl šios priežasties padanga pasižymi geresnėmis dėvėjimosi ir automobilio valdymo ypatybėmis. Realių pranašumų yra daug: pagerėjęs sukibimas ir stabdymas ant šlapios ir sausos dangos, taip pat ir didesnė rida“, – dėstė M.Saburo.
Per antrą bandymų sesiją, surengtą netoli Sirakūzų esančiame kartodrome, buvo siūloma palyginti skirtingų gamintojų padangas važiuojant šlapia trasa. Čia padangų „SP Sport Maxx TT“ pranašumas neatrodė toks didelis, tačiau automobilis iš tiesų mažiau slidinėjo, o kontroliuoti šį procesą buvo lengviau.

Kontaktinis plotas išaugo

Lengviau valdyti automobilį su padangomis „Dunlop SP Sport Maxx TT“ padeda dar viena inžinierių gudrybė – vadinamoji „Multi Radius Tread“ (MRT) technologija. Ji užtikrina, kad automobiliu važiuojant vingiuotu keliu padangos mažiau deformuojasi, slėgis pasiskirsto tolygiau, todėl kontaktinis plotas su keliu būna maždaug 4–8 proc. didesnis nei padangų be MRT. Tai mašinai suteikia daugiau stabilumo, o vairuotojui leidžia geriau pajusti kelią ir esant reikalui greičiau reaguoti.
„SP Sport Maxx TT“ padangos išsiskiria masyviais plačiais ir tvirtais išoriniais blokais su dideliais grioveliais centrinėje srityje ir standesniais protektoriaus blokais vidinėje padangos srityje. Tai suteikia daug pranašumų: pradedant geresniu sukibimu su šlapia ir sausa kelio danga ir didesniu stabilumu darant posūkį, baigiant geresniu pasipriešinimu vandenslydai ir didesniu stabilumu važiuojant dideliu greičiu.
Padangos „Dunlop SP Sport Maxx TT“ siūlomos 15 dydžių – nuo 205/50ZR17 iki 255/35ZR18.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų