Padangų rinkos eskizai Pereiti į pagrindinį turinį

Padangų rinkos eskizai

2008-04-02 00:00

Bendrovė „Egzotika“ yra neginčijama padangų prekybos lyderė. Vertinant pagal Lietuvoje parduodamų padangų kiekį artimiausius konkurentus ji lenkia daugiau nei dvigubai. Šios įmonės vadovo, daugkartinio šalies ralio čempiono Roko Lipeikio paprašėme pasidalyti mintimis, kuo ypatinga mūsų šalies padangų rinka.

Bendrovė „Egzotika“ yra neginčijama padangų prekybos lyderė. Vertinant pagal Lietuvoje parduodamų padangų kiekį artimiausius konkurentus ji lenkia daugiau nei dvigubai. Šios įmonės vadovo, daugkartinio šalies ralio čempiono Roko Lipeikio paprašėme pasidalyti mintimis, kuo ypatinga mūsų šalies padangų rinka.

– Ar Lietuvoje padangų rinka auga tokiais pat tempais kaip ir bendra automobilių rinka?

– Palyginti su naujų automobilių rinka, padangų rinka taip sparčiai neauga. Pastaraisiais metais pardavimas didėjo vidutiniškai 15 proc. kasmet, tačiau tikslios statistikos niekas neturi. Apytiksliais skaičiavimais, per metus Lietuvoje parduodama apie 1 mln. žieminių ir vasarinių padangų.

– Ar Lietuvos vairuotojų įpročiai renkantis padangas skiriasi nuo vertinimo kriterijų kaimynių (Latvijos, Lenkijos, Estijos) ir senųjų Europos šalių rinkose?

– Skiriasi, ir gana smarkiai. Estai daugiausia perka vadinamąsias

premium klasės dygliuotas žiemines padangas ir premium vasarines.

Latviai labai mėgsta universalias padangas, dažnai perka kieto gumos mišinio žiemines padangas ir su jomis važinėja ištisus metus. O perkantys ir vasarines, ir žiemines dažniausiai renkasi premium.

Lietuvoje pusė parduodamų padangų yra biudžetinio segmento, o premium klasės gaminiai sudaro tik apie 20 proc. O štai Vakarų Europoje maždaug 45 proc. sudaro premium, likusi dalis maždaug vienodai tenka vidutinio ir biudžetinio segmento padangoms.

Akivaizdus dar vienas dalykas: mūsų šalyje vairuotojai itin jautriai reaguoja į kainas. Dėl nuožmios konkurencinės padangų pardavėjų kovos mažmeninės automobilių „apavo“ kainos Lietuvoje yra maždaug 10–15 proc. mažesnės nei Latvijoje ir beveik 20–25 proc. mažesnės nei Estijoje.

– Kokią įtaką technologinė automobilių evoliucija daro padangų gamintojų darbui? Ar galima teigti, kad dėl ABS, ESP elektroninių sistemų padangų svarba mažėja?

– Tai vienas didžiausių padangų kūrimo ir gamybos veiksnių. Automobilių gamintojai kelia labai daug reikalavimų padangoms, todėl, pavyzdžiui, „Bridgestone“ kuria padangas ne tik pavieniams automobilių modeliams, bet ir jų modifikacijoms. Tarkime, net skirtingose pusėse vairą turintiems automobiliams „Toyota RAV“ gaminamos skirtingos padangos.

Net pats moderniausias automobilis, jei padangos netinkamai parinktos, gali būti nestabilus ir sunkiai valdomas, taigi nesaugus. Apie diskomfortą ir kalbėti neverta. Tokiais atvejais nelabai tegali pagelbėti ir pačios moderniausios automobilių gamintojų elektroninės sistemos. Todėl visada reikėtų atsižvelgti į automobilių konstruktorių rekomendacijas. Dauguma jų aprobuoja konkrečiam automobilio modeliui tinkamas padangas. Ant padangos galima rasti žymas MO (aprobuota „Mercedes Benz“), NO (aprobuota „Porsche“) ir t. t.

Įvairūs automobilių gamintojai kelia skirtingus reikalavimus padangų gamintojams. Vieniems automobiliams skirtos padangos turi būti ekonomiškos, kitiems – atsparios dėvėjimuisi, tretiems – turėti maksimalų sukibimą, dar kitiems – komfortiškos. Reikėtų atkreipti dėmesį, kad nuo padangų pasirinkimo labai priklauso ne tik saugumas ir komfortas, bet ir padangų atsparumas. Sudėtingos šiuolaikinių automobilių pakabos turi labai daug įtakos padangų dėvėjimosi tolygumui. Labai dažnai netinkamai parinktos padangos netolygiai nusidėvi per 10–15 tūkst. kilometrų ir pradeda skleisti nemalonų triukšmą ar net sukuria vibraciją. Todėl padėti išrinkti padangas geriausiai galėtų šios srities profesionalai. Visi padangų gamintojai sutartinai rekomenduoja prieš perkant padangas įsitikinti, ar jas parenkantis žmogus tam turi užtektinai kompetencijos.

Naujausi komentarai

Komentarų nėra

Daugiau naujienų