- LNK inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Automobilių servisai jau rikiuoja eiles vairuotojų, besiruošiančių keisti automobilių padangas. Meistrai sako, kad pavasarinis keitimas mažiau aktyvus, nei lapkričio mėnesį. Yra vairuotojų, kurie ir vasarą važinėja su žieminėmis padangomis. Apie tai LNK žurnalistė kalbėjosi su serviso savininku Šarūnu Čemalonsku.
– Ar padangų keitimo intensyvumas, lyginant su rudeniniu keitimu, pavasarį keičiasi?
– Be abejo keičiasi. Gal 20 proc. žmonių mažiau keičiasi vasarą.
– Galbūt todėl, kad daugelis važinėja su žieminėmis arba universaliomis padangomis?
– Taip, be abejo. Galbūt vasarą ne taip sureikšmina tą keitimą, tiesiog važiuoja ir gerai.
– Dėl to mes ir matavome padangų protektorių, kad būtų aišku, jog negali būti liaudyje vadinamos plikos padangos net ir vasarą?
– Taip, plikos labai pavojinga yra. Prie didesnio greičio mašina gali tiesiog slysti dar baisiau nei ant ledo. Jeigu daug vandens, mašina gali tapt nevaldoma. Tai vadinamas akvaplaningas, tiesiog mašiną pakels.
– Visi vairuotojai galvoja, kad svarbu pasirūpinti geromis padangomis prieš žiemą, o vasarą tai kaip bus taip bus…
– Tikrai ne. Jeigu dar paimsim galingesnę mašiną, kur „traukia“ geriau, tai problemų galima prisišaukti kaip su žieminėmis prastomis.
– O šiaip kiek sezonų padangos tarnauja? Kada jau susirūpinti ir matuoti jų protektorių, kada susirūpinti jų būkle?
– Viskas priklauso nuo to, kiek kilometrų pravažiuota. Aišku, vasarinėm žmonės automatiškai nuvažiuoja daugiau kilometrų. Tiesiog reikėtų pačiam žmogui žiūrėt, maždaug du-trys sezonai. O pagal metų amžių, gal vieni žmonės mažiau važinėja, kiti daugiau, tai po šešių metų jau reikėtų susirūpint. Nes tai jau tas terminas, kai apie naujas padangas reikėtų pagalvot. Nors jos dar ir turi protektoriaus, bet jau guma senstelėjusi, jau ne tas sukibimas.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Dar kol kas yra laiko iki balandžio 10 d., iki kurios būtina pakeisti dygliuotas padangas, o su paprastomis galima važiuoti. Kaip galvojat, skubėti, neskubėti?
– Mano, kaip specialisto, nuomone, vasarinės yra vasarinės padangos, žieminės yra žieminės.
– Kaip yra su padėvėtomis padangomis? Aš nusiperku naujas, kur man dėti senas? Ir kodėl, jūsų nuomone, vis dar pamiškėse, lauke randama išmėtyta senų padangų?
– Dėl tų senų padangų tai, aišku, jei žmogus atvažiuoja į servisą montuotis, jis gali čia palikt. O dėl pamiškių… Aš nemanau, kad ratų montavimo įstaigos vežtų į pamiškes. Čia dažniau veža tiesiog žmonės, paprasti žmonės, kurie neturi informacijos, kur jas dėti ir išveža į mišką ar kur papuola. Ir dar pastebėjom tokį dalyką, jeigu netyčia atsiras prie šiukšlyno viena ar dvi padangos, kitas žmogus pamatęs atveža.
Apie padangų surinkimą ir perdirbimą LNK žurnalistė kalbėjosi su „Melga“ padalinio vadovu Andžej Ostrovski.
– Kiek tokių padangų išmetimui arba perdirbimui surenkate per parą, per savaitę, per mėnesį?
– Tai, ką matote čia, yra surinkta per dieną, nes vakar kaip tik yra atiduota utilizavimui, išvažiavo visas krovinys. Tai per dieną mes surenkame maždaug apie 60 padangų.
– Ką turėtų žinoti automobilio savininkas? Kaip jis gali nemokamai tas padangas priduoti, kiek, kur?
– Iš tikrųjų nemokamai gali priduoti tiek padangų, kiek perka prekybvietėje – ar tai būtų internetinė, ar fizinė parduotuvė. Tuo tarpu jeigu jis keičiasi padangas autoservise ir jo padangos jau yra nebe naudotinos, servisas privalo jas priimti utilizacijai.
– Esame padangų keitimo salėje ir vaizdas kiek ramesnis negu žiemą.
– Taisyklės leidžia naudoti vasarines padangas nuo balandžio 1 d., bet iš tikrųjų jūs teisi. Pavasarinis sezonas yra kiek ramesnis. Žmonės turi šiek tiek daugiau laiko pasikeisti. Apribojimas iš tikrųjų yra dygliuotų padangų naudotojams, tai iki balandžio 10 d. privalu jas nusimontuoti. Su žieminėmis padangomis dar kurį laiką, kol vėsesni orai, tikrai dar galima pavažiuoti.
– Ir ką jūs pasakytumėt tiems vairuotojams, kurie sako, ai, važinėjau žiemą, važinėsiu su tomis pačiomis ir vasarą?
– Na, tai nėra tvarus sprendimas ir pačios padangos dilimo atžvilgiu. Kitas dalykas yra saugumas. Žieminė padanga yra pritaikyta dirbti prie žemesnių temperatūrų. Vasarą mes turim ir gerokai karštesnį asfaltą, ir daugiau vandens keliuose, dėl to žieminė padanga praranda savo savybes ir yra netinkama vasaros sąlygomis. Stabdymo kelias yra ilgesnis, dėvisi greičiau, galimai triukšmo šiek tiek daugiau, galimai kuro gali naudoti daugiau.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Sostinėje – paspirtukų reidas: primena svarbų dalyką1
Sostinėje vidurdienį prasidėjo kiek neįprastas policijos pareigūnų reidas. Šie stabdo ir tikrina elektrinių paspirtukų vairuotojus ir primena apie privalomas apsaugos priemones. ...
-
Savininko deklaravimo kodas – su spragomis: tu pasakysi, kad automobilį pats atsivežei į Lietuvą
Valdžios teigimu, įvedus savininko deklaravimo kodą (SDK), sumažėjo šešėlinė automobilių prekyba, padidėjo į biudžetą surenkamų lėšų kiekis, padaugėjo verslą registravusių automobilių pardavėjų, pasakojama LNK reporta...
-
Transporto agentūra: Lietuvos keliuose sumažėjo „juodųjų dėmių“ – jose žuvo 12 žmonių
Lietuvos valstybiniuose keliuose sumažėjo dideliu avaringumu pasižyminčių vadinamųjų „juodųjų dėmių“, šiose vietose per pastaruosius ketverius metus žuvo 12 žmonių, skelbia Transporto kompetencijų agentūra (TKA). ...
-
Atnaujintą „Nemuno žiedo“ trasą išmėginę motociklininkai liko nustebę6
Tradicinių „Gazo terapijų“ ir priešsezoninių treniruočių metu, atnaujintus Kačerginės „Nemuno žiedo“ trasos posūkius išmėginę sportininkai neslėpė nuostabos ir džiaugsmo, kad iki pirmųjų šio sezono l...
-
Ką reikia žinoti apgadinus automobilį?
Nutinka eismo įvykis, transporto priemonė nemažai apgadinama. Žinoma, tai ateityje gali sumažinti mašinos vertę, bandant ją parduoti. Ko gali tikėtis nukentėjęs žmogus, be to, kad draudimo įmonė suremontuos automobilį, LNK reportaže pasak...
-
Apie svetimų parkavimo vietų užėmimą: nemalonu, jei pasistatytų ir išvyktų į trijų mėnesių kelionę
Seime siūloma bausti privačias automobilio vietas neleistinai užėmusius vairuotojus. Pataisų rengėjai sako, kad tokių nuobaudų gyventojai prašo jau seniai, o policija tikina, kad nauji įstatymai padės išvengti daugybės konfliktų. ...
-
Vyriausybė – už baudas iki 500 eurų užstačius svetimą automobilio vietą11
Vyriausybė pritaria siūlymui už automobilio stovėjimo vietos neteisėtą užėmimą tokios transporto priemonės savininką įspėti arba skirti jam piniginę baudą. ...
-
Dviračiu į kelią – ne paskubomis1
„Naujam sezonui dviratį geriausia ruošti rudenį“, – pataria legendinis Lietuvos sportininkas, dukart olimpinis čempionas Gintautas Umaras. ...
-
Gamintojų akistatos – vingiuotoje įkalnėje
Birželį jau 102-ąjį kartą bus rengiamos legendinės pakilimo į Paiko kalną lenktynės „Pikes Peak“. Joms specialius projektus kuria ne vien entuziastai, sporto komandos, bet ir automobilių gamintojai. Visų laikų trasos rekordas jau prikla...
-
Kelininkų gudrybės: vairuotojai piktinasi, ekspertai juokiasi54
Kelių tiesimą ne tik Lietuvoje gaubia mitai. Mūsų šalyje ne kartą nuvilnijo skandalai dėl plonesnio nei pridera asfalto sluoksnio, kurį kelininkai paklodavo naudodamiesi įstatymų spragomis. Ar pastaraisiais metais situacija pasikeitė? ...