„21 žalia rodyklė atsiras penkiolikoje sankryžų“, – teigė Vilniaus savivaldybės infrastruktūros grupės vyriausiasis patarėjas Arūnas Visockas.
Dar šešios likę iš anksčiau. Nors iki žalių rodyklių panaikinimo sostinės sankryžose kabėjo 120 tokių lentelių.
„Tai nuostabu, tik vėl dabar kitiems iš naujo pratintis“, – kalbėjo praeivė.
„Gal ir į naudą, gal tų kamščių būtų mažiau“, – sakė vyras.
Visose savivaldybėse žalios rodyklės nuimtos kone prieš penkerius metus.
„Niekur Europoje jų nėra, ir aš manau, kad vienodinti visas taisykles, kaip yra visoje Europoje – logiška“, – kalbėjo vairavimo instruktorius Arūnas Pakėnas.
Tačiau dėl vairuotojų nepasitenkinimo tuometė Vyriausybė labai greitai apsigalvojo ir viską atšaukė.
„Daug pykčių. Kiekvienas piktinasi, kodėl aš turiu laukti prie šviesoforo ir negaliu pasukti į dešinę, jeigu priešais kelias – tuščias“, – pasakojo Druskininkų savivaldybės atstovas Juozas Grigas.
„Tikrai yra sankryžų, kur gali su ja pravažiuoti greičiau. Mažesni kamščiai tada būtų“, – kalbėjo gatvėje sutikta moteris.
„Kiekviena savivaldybė galėjo įsirengti lentelę ten, kur pageidauja ir nori. Kartais savivaldybės neįvertindavo ir eismo saugumo kriterijaus“, – tikino Transporto kompetencijų agentūros (TKA) transporto paslaugų skyriaus vadovas Evaldas Morkūnas.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
Atgal susigrąžinti žalias rodykles savivaldybės gali jau seniai. E. Morkūnas teigė, kad toks procesas vyksta jau trejus metus. Tiesa, susigrąžinti gali ne visas.
„Atlieka eismo saugos, transporto srautų modeliavimo vertinimą. Tada priimamas sprendimas“, – pasakojo E. Morkūnas.
„Daug medžiagos reikia pateikti apie tas minimas sankryžas. Tai – ir vaizdinė medžiaga, ir eismo srautų duomenys piko metu. Reikia pateikti tiek lengvųjų automobilių, tiek sunkvežimių“, – šnekėjo J. Grigas.
Druskininkų savivaldybė susigrąžino dešimt iš dvylikos žalių rodyklių, bet apmaudo neslepia. Nepamatuoti valdžios sprendimai papildomai kainavo nemažai nervų ir pinigų.
„Galima buvo nepritaikyti visai Lietuvai to nutarimo demontuoti. Galbūt reikėjo kažkokią analizę atlikti“, – mąstė J. Grigas.
Tai galbūt placebo efektas, kažkoks psichologinis poveikis nepatenkintiems vairuotojams, kurie dažnai viskuo nepatenkinti.
Vilnius rodykles nusprendė grąžinti tik dabar. Užtruko keletą metų užtruko kol viską tinkamai išanalizavo.
„Buvo nagrinėjama pagal reikalavimus projekte. Dabar gauti TKA pritarimai, todėl jos dabar ir grąžinamos“, – sakė Vilniaus savivaldybės infrastruktūros grupės vyriausiasis patarėjas A. Visockas.
Tačiau dalis ekspertų mano, kad sugrąžinus rodykles – spūstys nesumažės.
„Kad ir penkiolika jų, kai yra šimtai automobilių – realios įtakos neturės. Tai galbūt placebo efektas, kažkoks psichologinis poveikis nepatenkintiems vairuotojams, kurie dažnai viskuo nepatenkinti“, – teigė vairavimo instruktorius A. Pakėnas.
Neva tai – panašiau į bandymą prisigerinti rinkėjams.
„Pagrindinis dalykas – sankryžos bus tiek saugios, kiek patys vairuotojai elgsis saugiai ir laikysis Kelių eismo taisyklių“, – tvirtino E. Morkūnas.
Vairuotojai grąžintomis rodyklėmis patenkinti. Nors priekaištų dėl švaistomų pinigų valdžiai negaili.
„Reik racionaliai pagalvoti prieš priimant tokius sprendimus. Dabar čia vieni ateina sako, kad reikia, kiti ateina – nereikia. Blogai“ – kalbėjo gatvėje sutiktas vyras.
„Niekas neskaičiuoja mūsų mokesčių mokėtojų pinigų. Niekas nevertina mūsų darbo, niekas nevertina, kad mes įdedame tiek pastangų uždirbdami mokesčius mūsų valstybei“, – mintimis dalijosi praeivė.
„Kas nedirba, tas tikriausiai neklysta“, – sakė kita moteris.
„Keista. Matyt, kažkas iš to gauna naudą“, – svarstė vyras.
Tiesa, Vilniaus savivaldybė aiškina, kad lentelių nukabinimas kainavo tik porą tūkstančių, tačiau sudėjus visus darbus: kelio ženklų korekciją, šviesoforų keitimus, eismo juostų perbraižymą, suma sostinėje išaugo iki 100 tūkst. eurų.
Naujausi komentarai