Pereiti į pagrindinį turinį

Penkiaduris toreadoras

2008-10-29 09:00
Penkiaduris toreadoras
Penkiaduris toreadoras / Lyderis: išorės gabaritais ir bagažo skyriaus dydžiu naujoji "Seat Ibiza" lenkia konkurentus. Gamintojų nuotr.

Išraiškingas, sportiškas ir stilingas naujasis "Seat Ibizos" modelis jau Lietuvoje

Strėlės formos šypsena

Ispanijos automobilių gamintojas "Seat" pristatė dar vieną "Ibizos" šeimos narį – nepriekaištinga išvaizda, sportiškomis važiavimo ypatybėmis pasigirti galintį penkiadurį "Seat Ibizos" hečbeką. Lietuvos rinkai šis modelis pristatytas neseniai vykusioje parodoje "Kauno Autodienos 2008". Kaip tik tuomet buvo pagaliau atskleista ir jo kaina – bazinės komplektacijos automobilis su "miestietišku" 1,2 l benzininiu varikliu – nuo 35 tūkst. litų.

"Seat" atstovai, pasakodami apie naują "Ibizos" modelį pabrėžė, kad tai ne tik stiliumi, bet ir kokybe bei technologijomis gana atnaujintas automobilis. Žvelgiant į jį iš priekio, nesunku suprasti pagrindinę dizainerių idėją – "strėlės dizaino" (angl. – arrow design) koncepciją. Būtent tokią formą tarpusavyje sudaro priekiniai žibintai ir buferis. Sportiškas stilius pabrėžiamas ir interjero detalėmis. Čia dominuoja kokybiškos apdailos medžiagos, centrinis prietaisų skydas išvaizdus ir patogus, prietaisų skydelis – novatoriškas.

Didesnis už konkurentus

"Ibiza" gali pasigirti technikos naujovėmis, kurios retai kada sutinkamos tokios klasės automobiliuose. Pavyzdžiui – įkalnės stabdys (angl. – hill hold control). Pastarojo veikimo principas paprastas ir labai funkcionalus: įkalnėje sustojusiam automobiliui pajudant į priekį, tą akimirką, kai vairuotojas koją perkelia nuo stabdžio ant akceleratoriaus pedalo, automatinė sistema kelias sekundes prilaiko, kad transporto priemonė nepajudėtų atgal. Dar vienas privalumas – rūko žibintai, kurių paskirtis išsiplėtė ir nuo šiol jie ne tik apšvies važiuojamąją kelio dalį, bet ir veiks posūkio kryptimi, atsižvelgiant į kurią pusę juda automobilis. Važiuojant iki 40 km/val. greičiu, vos tik ėmus rodyti posūkį, kartu įsižiebs ir tos pusės rūko žibintas, kuris netrukus iš lėto užgęsta.

Gamintojai tikina, kad naujasis "Seat Ibiza" taps rimtu konkurentu visiems B sektoriaus atstovams – ispaniškas automobilis yra didžiausias ir vienas saugiausių. Tiesa, užpakalinėse sėdynėse įsitaisiusiems keleiviams vietos palikta saikingai, bet trumpai keliaujantys diskomforto greičiausiai nepajus. Bagažo skyriaus erdvė naujame "Ibizos" modelyje siekia 292 l (25 l daugiau nei ankstesniame modelyje).

Ekonomija dera su galia

Nors iš pradžių naujieji "Seat Ibizos" modeliai pateikiami su trimis benzininiais varikliais (1,2 l darbinio tūrio 70 AG, 1,4 l 85 AG ir 1,6 l 105 AG) ir dyzeliniu varikliu su kietųjų dalelių filtru DPF (1,9 TDI 105 AG). Netrukus ketinama pasiūlyti dar porą dyzelinių jėgos agregatų – 80 AG 1,4 TDI ir 90 AG 1,9 TDI. Visi automobiliai turės mechanines penkių laipsnių pavarų dėžes.

Naujasis "Seat" gaminys išsiskiria itin ekologiškomis ypatybėmis – net 95 proc. šio automobilio dalių galima perdirbti ir grąžinti į gamybą, o jo CO2 emisijos lygis sumažintas visų versijų varikliams. Didelio slėgio variklių emisijos lygis neviršija 120 g kilometrui, benzininių – mažesnis negu 160 g kilometrui.

Oficialiame naujojo automobilio "Ibiza" pristatyme buvo pateiktas benzininis 1,4 l tūrio agregatas, kuriame yra daugiataškio degalų įpurškimo sistema. Šis variklis pasiekia 85 AG (63 kW) galią, o maksimalus sukimo momentas yra 132 Nm esant 3800 aps./min.

Vidutinės degalų sąnaudos – 6,2 l benzino šimtui kilometrų, CO2 emisijos lygis – 149 g kilometrui. Reikia pripažinti, kad tokio motoro visiškai pakanka važinėti mieste ar netolimoms užmiesčio kelionėms.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų