„2023-iųjų pradžioje vyravo ekonominio neapibrėžtumo nuotaikos, tačiau Lietuvos transporto ir logistikos sektorius išlieka konkurencingas. Labiausiai tam įtakos turėjo padidėję tiek tarptautinių, tiek vidaus krovininio kelių transporto krovinių srautai. Be to, vis daugiau gyventojų keliauja viešuoju transportu ir geležinkeliais“, – sakė Susisiekimo ministerijos analitikė, Tarptautinio bendradarbiavimo grupės vyresnioji patarėja Natalija Baranauskienė.
Preliminariais duomenimis, per pirmus tris 2023 m. ketvirčius Lietuvos transporto paslaugų eksportas siekė 6,83 mlrd. eurų. Investicijos į sektorių išaugo kone trečdaliu – iki 1,62 mlrd. eurų.
Palyginti šių ir praeitų metų rezultatus, krovinių vežimas įvairių rūšių transportu padidėjo 11 proc. (iki 156 mln. t), iš jų keliais – 20 proc. (120 mln. t).
Pernai traukiniais tarp Vilniaus, Varšuvos ir Krokuvos keliavo maždaug 38 tūkst. keleivių.
Geležinkeliais pernai vežta 12 proc. mažiau (27,2 mln. t) krovinių, o keleivių Lietuvoje autobusais ir troleibusais – 321 mln. (+6,9 proc.), geležinkeliais – 5,04 mln. (+7,5 proc.).
Tarptautiniai traukinių maršrutai taip pat sulaukė didelio susidomėjimo: naująjį Vilnius–Ryga vien 2023 m. pabaigoje spėjo išbandyti 1,3 tūkst. keleivių, o tarp Vilniaus, Varšuvos ir Krokuvos keliavo maždaug 38 tūkst. keleivių.
Dėl Rusijos sukelto karo Ukrainoje ir įsigaliojusių sankcijų įvairiems krovinių vežimams iš Rytų mažėjo ne tik Lietuvos, bet ir Latvijos ir Estijos krovinių vežimas geležinkelių transportu: Latvijoje ir Estijoje gabenta atitinkamai 26 proc. ir 31 proc. mažiau krovinių.