Naudojantis istorinėmis naudotų automobilių kainomis, buvo sukurtas algoritmais grįstas likutinės vertės prognozavimo modelis. Jis analizuoja rinkoje esančių automobilių technines charakteristikas ir nusidėvėjimo lygį ir pateikia likutinės vertės prognozę.
„Duomenų bazėje duomenys atnaujinami kas mėnesį, šiuo metu prognozavimo modelis turi daugiau nei 11 mln. duomenų taškų. Tai solidus duomenų kiekis, leidžiantis daryti pagrįstas prognozes“, – sakė „Citadele Leasing“ Lietuvos filialo vadovas Vaidotas Gurskas.
Pagal šiuos duomenis, geriausiai savo vertę išlaiko didesnio pravažumo automobiliai (SUV) su hibridiniu varikliu, tarp jų – „Toyota RAV4“, „Ford Kuga Hybrid“, „Toyota CH-R“, „Toyota Corolla Cross“, „Nissan Qashqai e-POWER“.
Anot V. Gursko, šios transporto priemonės su vidutine 20 tūkst. km metine rida po penkerių metų gali išlaikyti 55–60 proc. likutinę vertę.
Geriausiai savo vertę išlaiko didesnio pravažumo automobiliai (SUV) su hibridiniu varikliu.
„Rinkdamiesi įsigyti nekilnojamojo turto objektą gyventojai dažnai įvertina jo investicinę grąžą, o pirkdami automobilį labiau susitelkia į sąnaudas. Vis dėlto svarbu įvertinti ir kitus parametrus, pavyzdžiui, finansavimo kaštus, preliminarią draudimo kainą, automobilių amortizaciją ir vertės išlaikymą. Gilesnė analizė leidžia pasirinkti racionalesnį sprendimą, o prireikus parduoti automobilį – reikšmingai kompensuoti patirtas eksploatavimo sąnaudas“, – teigė V. Gurskas.
Jis pridūrė, kad, ieškant mažiau anglies dvideginio išskiriančios transporto priemonės, įsigyti SUV tipo automobilį su hibridiniu varikliu kainuoja pigiau, palyginti su įkraunamais hibridiniais automobiliais ar grynaisiais elektromobiliais. Be to, su tokio tipo varikliu gyventojui nereikia jaudintis dėl įkrovimo stotelių, nes automobilis baterijąׅ įkrauna pats.
Transporto rinkos statistikos ir analizės duomenimis, Lietuvoje jau ne pirmus metus iš eilės populiariausių naujai įregistruotų ir išperkamąja nuoma įsigytų automobilių markių trejetuką sudaro „Toyota“, „Volkswagen“ ir „Škoda“ automobiliai.
Naujausi komentarai