- „Kauno dienos“, LSTA inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Apie du trečdalius šalies vairuotojų linkę viršyti greitį, o didžioji dalis taip besielgiančių jaučiasi puikiai valdantys situaciją. Be to, daug svarbesnė gresianti piniginė bauda nei galima avarija ir tragiški padariniai.
Automobilio beveik negaila
Tai atskleidė Lietuvos transporto saugos administracijos (LTSA) užsakymu „Spinter tyrimai“ atlikta gyventojų apklausa.
Buvo siekiama nustatyti vairuotojų saugaus ir leistino greičio sampratą, greičio viršijimo dažnį ir priežastis. Apklausta daugiau kaip 1 tūkst. vairuotojų nuo 18 iki 75 metų. Didžioji dalis apklaustųjų – 37 proc. – turi didesnę kaip 20 metų vairavimo patirtį.
Net 69 proc. apklaustųjų nurodė, kad yra linkę viršyti greitį miestuose ir gyvenvietėse, o užmiestyje šis rodiklis dar didesnis: čia greičio pedalą stipriau spaudžia net 75 proc. šalies vairuotojų.
Tyrimo duomenimis, net 40 proc. greitį viršijančių vairuotojų visiškai savimi pasitiki: jie dėl nieko nenuogąstauja ir mano puikiai valdantys situaciją. Ketvirtadalį (26 proc.) greitį viršijančių vairuotojų jaudina gresianti piniginė bauda ir tik 23 proc. jų baiminasi dėl galimo eismo įvykio ir padarinių.
Dar 9 proc. vairuotojų kelia nerimą galimas vairuotojo pažymėjimo netekimas, o 2 proc. – kad bus sudaužytas automobilis.
Plėtos edukaciją
„Siekėme išsiaiškinti, kaip vairuotojai traktuoja saugų ir leistiną greitį, kaip dažnai jie linkę greitį viršyti, o svarbiausia – kodėl.
Tyrimas atskleidė, kad greitį viršyti linkusi absoliuti dauguma vairuotojų, tačiau labiausiai stebina, kad šio veiksmo jie nevertina rimtai, nors greitis – viena pagrindinių tragiškai pasibaigiančių avarijų priežasčių, esminis žūčių ir sužalojimų keliuose faktorius“, – sakė LTSA direktoriaus pavaduotojas Tomas Kolendo.
Net 75 proc. apklaustų vairuotojų nurodė, kad užmiestyje yra linkę viršyti greitį.
Jis tikisi, kad tyrimo rezultatai padės imtis veiksmingų priemonių siekiant keliuose sumažinti mėgstančių pernelyg spausti greičio pedalą vairuotojų skaičių.
„Nuosekliai plėtosime edukacinę liniją, kad pakeistume vairuotojų mąstymą, o jie suvoktų galimus didelio greičio padarinius“, – teigė T. Kolendo.
Įkvepia ir neintensyvus eismas
Apklausa parodė, kad leistiną greitį viršyti labiausiai skatina apytuštės gatvės – net du trečdaliai (68 proc.) vairuotojų paspaudžia greičio pedalą, kai eismas neintensyvus.
Svarbus veiksnys – geros oro sąlygos: jos paskatina pažeisti Kelių eismo taisykles (KET) net 65 proc. apklaustų vairuotojų.
Trečdalis vairuotojų (34 proc.) viršija greitį, kai labai skuba, 23 proc. – kai mato kitus greitį viršijančius vairuotojus; 19 proc. vairuotojų greitį viršija užsimiršę.
Absoliuti dauguma (89 proc.) vairuotojų važiuoja mažesniu, nei leistina, greičiu esant prastoms oro sąlygoms, blogam matomumui; 43 proc. – kai jaučiasi pavargę, neišsimiegoję ar yra prastos sveikatos; 31 proc. – kai turi laiko ir niekur neskuba; 30 proc. – kai automobilyje yra daugiau keleivių; 19 proc. – kai nori sutaupyti degalų, o 7 proc. – kai būna susinervinę.
Dauguma vairuotojų mano, kad, esant palankioms sąlygoms, greičio viršijimas mieste saugus iki 10 km/val. (66 proc.), o užmiestyje – iki 20 km/val. (85 proc.). Bet kokį greičio viršijimą mieste nesaugiu laiko 13 proc., o užmiestyje – 5 proc. tyrime dalyvavusių vairuotojų.
Radarai – veiksmingi
Vairuotojai išskyrė dvi pagrindines priežastis, skatinančias laikytis leistino greičio: tai stacionarieji ir mobilieji greičio radarai (59 proc.) ir matuojami vidutinio greičio ruožai (58 proc.).
Toliau rikiuojasi kelių policijos patruliavimas (45 proc.), didėjantis vairuotojų sąmoningumas ir gerėjanti eismo kultūra (42 proc.).
37 proc. mano, kad leistino greičio laikytis padeda greičio mažinimo kalneliai, gatvių susiaurėjimas, 33 proc. įvardijo dideles baudas.
Siekdama mažinti eismo įvykių skaičių, LTSA kasmet detaliai tiria ir analizuoja tuos eismo įvykius, per kuriuos žuvo žmonių.
Pernai LTSA nagrinėjo 184 eismo įvykius, iš kurių 115-oje buvo žuvusių. Nuodugnių tyrimų metu nustatyta, kad 17 eismo nelaimių priežastis buvo greitis: 6 atvejais – nepasirinktas saugus greitis, o 11 atvejų – viršytas leistinas greitis.
Daugiau kaip pusė (55 proc.) tyrime dalyvavusių vairuotojų mano, kad saugus greitis dažniausiai yra mažesnis nei leistinas greitis; 30 proc. nuomone, leistinas greitis įprastai ir yra saugus greitis; 15 proc. mano, kad saugus greitis dažniausiai yra didesnis nei leistinas greitis.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Laikas tiksi: nepasikeitusiems automobilio vaistinėlės grės baudos6
Pirmosios pagalbos vaistinėlių komplektacija nebuvo keičiama beveik 20 metų. Tiesa, specialistai pabrėžia – nusipirkus atnaujintą vaistinėlę, reikėtų ir išsiaiškinti, kaip naudotis joje esamomis priemonėmis arba iš naujo ...
-
Už E. Presley priklausiusį motociklą tikėjosi daugiau, nei buvo pasiūlyta1
Motociklo „Harley-Davidson FLH“, priklausiusio rokenrolo legendai Elvis’ui Presley (1935–1977), nepavyko antrąkart parduoti aukcione JAV, nes šeimininko lūkesčiai gerokai viršijo pasiūlytą kainą. ...
-
Gyventojai planuoja, ieško, skaičiuoja ir abejoja
Net 88 proc. Lietuvos gyventojų planuose – naujas automobilis, o didelė dalis jų – 32 proc. – naują transporto priemonę planuoja įsigyti per ateinančius dvejus trejus metus. ...
-
Kaip saugiai vežti vaikus ir gyvūnus?3
Suaugusiam žmogui saugumas kelionės metu įprastai reiškia tai, kad automobilyje įrengtos oro pagalvės, o keleivis segi saugos diržą. Tuo tarpu, mažamečio vaiko ar gyvūno saugumo užtikrinimui tenka imtis papildomų priemonių. Kitu atveju &nda...
-
Kauniečiams – išskirtinis „Toyota“ apdovanojimas
Automobiliai „Toyota“ seniai pelnė mūsų vairuotojų pripažinimą. Japonijos koncerno pagaminti modeliai ne vienus metus skina laurus populiariausių Lietuvoje automobilių rinkimuose. Neseniai išskirtinio japonų dėmesio sulaukė ir j...
-
Prašo laisvo kelio, bet kai kam – nė motais9
Ne visi vairuotojai geba tinkamai elgtis važiuojamojoje kelio dalyje sutikę transporto priemonių su įjungtais švyturėliais, dėl šios priežasties neretai įvyksta eismo nelaimių. ...
-
Šokiruoja: 40 proc. lakstūnų teigia, kad greičio viršijimas – normalu28
Dauguma vairuotojų prisipažįsta viršijantys greitį ir net 40 proc. iš jų nemato tame nieko blogo. Nesibaimina nei pakliūti į avariją, nei ką nors susižeisti ar susižeisti patys. Įsivaizduoja kontroliuojantys situaciją ir bijo tik gau...
-
Sostinėje lakstūnus tramdys vidutinio greičio matuokliai: miestas dar labiau užsikiš?6
Darbo dienomis spūstys, savaitgaliais – lenktynės. Bent jau taip sako Vilniaus meras, argumentuodamas, kodėl sostinėje pradės veikti vidutinio greičio matuokliai. Tačiau gyventojai bijo, kad miestas dar labiau užsikiš. Kur Vilniuje bus įr...
-
ADAC rezultatai – su staigmenomis: patikimiausių automobilių dešimtukas5
Vokietijos automobilių klubo ADAC (vok. Allgemeiner Deutscher Automobil-Club) ekspertai, sudarantys mažiausiai ir daugiausiai problemų keliančių automobilių reitingus, pateikė naujausius rezultatus. ...
-
Garsiausių automobilių šešėlyje – net Holivudo žvaigždės: nuo Žaibo Makvyno iki Transformerių2
Betmobilis, Žaibas Makvynas ar Pono Byno mašina – tikrai ne gamykliniai modelių pavadinimai. Veikiau – tikros kino pramonės garsenybės, kartais suvaidinančios svarbesnius vaidmenis už ryškiausias Holivudo žvaigždes. Kokie auto...