Prie vairo su vėjeliu – ne vien užmiestyje: kaip suprantame leistiną greitį

  • Teksto dydis:

Apie du trečdalius šalies vairuotojų linkę viršyti greitį, o didžioji dalis taip besielgiančių jaučiasi puikiai valdantys situaciją. Be to, daug svarbesnė gresianti piniginė bauda nei galima avarija ir tragiški padariniai.

Automobilio beveik negaila

Tai atskleidė Lietuvos transporto saugos administracijos (LTSA) užsakymu „Spinter tyrimai“ atlikta gyventojų apklausa.

Buvo siekiama nustatyti vairuotojų saugaus ir leistino greičio sampratą, greičio viršijimo dažnį ir priežastis. Apklausta daugiau kaip 1 tūkst. vairuotojų nuo 18 iki 75 metų. Didžioji dalis apklaustųjų – 37 proc. – turi didesnę kaip 20 metų vairavimo patirtį.

Net 69 proc. apklaustųjų nurodė, kad yra linkę viršyti greitį miestuose ir gyvenvietėse, o užmiestyje šis rodiklis dar didesnis: čia greičio pedalą stipriau spaudžia net 75 proc. šalies vairuotojų.

Tyrimo duomenimis, net 40 proc. greitį viršijančių vairuotojų visiškai savimi pasitiki: jie dėl nieko nenuogąstauja ir mano puikiai valdantys situaciją. Ketvirtadalį (26 proc.) greitį viršijančių vairuotojų jaudina gresianti piniginė bauda ir tik 23 proc. jų baiminasi dėl galimo eismo įvykio ir padarinių.

Dar 9 proc. vairuotojų kelia nerimą galimas vairuotojo pažymėjimo netekimas, o 2 proc. – kad bus sudaužytas automobilis.

Plėtos edukaciją

„Siekėme išsiaiškinti, kaip vairuotojai traktuoja saugų ir leistiną greitį, kaip dažnai jie linkę greitį viršyti, o svarbiausia – kodėl.

Tyrimas atskleidė, kad greitį viršyti linkusi absoliuti dauguma vairuotojų, tačiau labiausiai stebina, kad šio veiksmo jie nevertina rimtai, nors greitis – viena pagrindinių tragiškai pasibaigiančių avarijų priežasčių, esminis žūčių ir sužalojimų keliuose faktorius“, – sakė LTSA direktoriaus pavaduotojas Tomas Kolendo.

Net 75 proc. apklaustų vairuotojų nurodė, kad užmiestyje yra linkę viršyti greitį.

 

Jis tikisi, kad tyrimo rezultatai padės imtis veiksmingų priemonių siekiant keliuose sumažinti mėgstančių pernelyg spausti greičio pedalą vairuotojų skaičių.

„Nuosekliai plėtosime edukacinę liniją, kad pakeistume vairuotojų mąstymą, o jie suvoktų galimus didelio greičio padarinius“, – teigė T. Kolendo.

Įkvepia ir neintensyvus eismas

Apklausa parodė, kad leistiną greitį viršyti labiausiai skatina apytuštės gatvės – net du trečdaliai (68 proc.) vairuotojų paspaudžia greičio pedalą, kai eismas neintensyvus.

Svarbus veiksnys – geros oro sąlygos: jos paskatina pažeisti Kelių eismo taisykles (KET) net 65 proc. apklaustų vairuotojų.

Trečdalis vairuotojų (34 proc.) viršija greitį, kai labai skuba, 23 proc. – kai mato kitus greitį viršijančius vairuotojus; 19 proc. vairuotojų greitį viršija užsimiršę.

Absoliuti dauguma (89 proc.) vairuotojų važiuoja mažesniu, nei leistina, greičiu esant prastoms oro sąlygoms, blogam matomumui; 43 proc. – kai jaučiasi pavargę, neišsimiegoję ar yra prastos sveikatos; 31 proc. – kai turi laiko ir niekur neskuba; 30 proc. – kai automobilyje yra daugiau keleivių; 19 proc. – kai nori sutaupyti degalų, o 7 proc. – kai būna susinervinę.

Dauguma vairuotojų mano, kad, esant palankioms sąlygoms, greičio viršijimas mieste saugus iki 10 km/val. (66 proc.), o užmiestyje – iki 20 km/val. (85 proc.). Bet kokį greičio viršijimą mieste nesaugiu laiko 13 proc., o užmiestyje – 5 proc. tyrime dalyvavusių vairuotojų.

Radarai – veiksmingi

Vairuotojai išskyrė dvi pagrindines priežastis, skatinančias laikytis leistino greičio: tai stacionarieji ir mobilieji greičio radarai (59 proc.) ir matuojami vidutinio greičio ruožai (58 proc.).

Toliau rikiuojasi kelių policijos patruliavimas (45 proc.), didėjantis vairuotojų sąmoningumas ir gerėjanti eismo kultūra (42 proc.).

37 proc. mano, kad leistino greičio laikytis padeda greičio mažinimo kalneliai, gatvių susiaurėjimas, 33 proc. įvardijo dideles baudas.

Siekdama mažinti eismo įvykių skaičių, LTSA kasmet detaliai tiria ir analizuoja tuos eismo įvykius, per kuriuos žuvo žmonių.

Pernai LTSA nagrinėjo 184 eismo įvykius, iš kurių 115-oje buvo žuvusių. Nuodugnių tyrimų metu nustatyta, kad 17 eismo nelaimių priežastis buvo greitis: 6 atvejais – nepasirinktas saugus greitis, o 11 atvejų – viršytas leistinas greitis.

Daugiau kaip pusė (55 proc.) tyrime dalyvavusių vairuotojų mano, kad saugus greitis dažniausiai yra mažesnis nei leistinas greitis; 30 proc. nuomone, leistinas greitis įprastai ir yra saugus greitis; 15 proc. mano, kad saugus greitis dažniausiai yra didesnis nei leistinas greitis.



NAUJAUSI KOMENTARAI

.

. portretas
Tai užsakytas straipsnelis, kurio tikslas pateisinti visišką valstybės neveiklumą eismo saugomo srityje, pakeičiant tai smulkių baudų rinkimu iš vairuotojų.

Nera tokio

Nera tokio portretas
visiems leistino ir saugaus greicio! Vienoks jis pradedanciam mokytis vairuoti,kitoks patyrusiam taksistui,trecioks ralio meistrui. Visokie apibendrinimai - tik prievartos priemone,nieko bendro neturinti su saugumu! Kaip ir kad neegzistuoja "saugus greitis"! Jus galite stoveti vietoje,bet jus nukals visai "saugiu ir leistinu" greiciu! Vadinasi,0 km\h - nera SAUGUS GREITIS!

Tik

Tik portretas
Didelės baudos, visa kita šūdas
VISI KOMENTARAI 3

Galerijos

Daugiau straipsnių