Aptinka net gyvūnėlių
Nors automobilio variklis slepiasi po kapotu ir įprastai yra atidengiamas tik papildyti langų plovimo skysčiu, ant jo vis vien kaupiasi nešvarumai, kuriuos rekomenduojama pašalinti.
Variklį rekomenduojama plauti bent kartą per dvejus metus važinėjant mieste arba vieną du kartus per metus eksploatuojant automobilį žvyrkeliais ar gamtoje.
„Daugiausia purvo ir dulkių ant variklio patenka nuo kelio dangos per dugne esančias ertmes ir ventiliacines angas priekyje, taip pat daug nešvarumų dėl savo konstrukcijos surenka radiatoriai. Ypač po vasaros sezono švaros centruose apsilankiusių automobilių radiatorius dengia prikepusių vabzdžių ir žiedadulkių sluoksnis, tarp vėsinimo grotelių ir vamzdelių būna įstrigusių akmenukų, žvyro, pasitaiko net atvejų, kai variklio skyriuje aptinkame įstrigusių smulkių gyvūnėlių“, – pasakojo „Švaros brolių“ automobilių švaros centrų vadovas Algirdas Plečkaitis.
Pasak jo, kiekvienas metų laikas palieka savo pėdsaką. Ruduo ir pavasaris – lietingi, tad važiuojant per balas renkasi ir pridžiūva purvo, lapų. Žiemą ant konstrukcinių dalių patenka druskos kristalų, skatinančių paviršinę koroziją.
Nemalonūs kvapai
Didžiausią žalą nešvarumai daro aušinimo sistemai. Normaliomis darbo sąlygomis variklio bloko temperatūra perkopia 100 ° ribą.
Tarp pirkėjų ir pardavėjų vis dar gajus mitas, kad jei parduodamo automobilio variklis yra plautas, taip slepiamos jo problemos.
"Perteklinę šilumą aplinkai atiduoda ne tik radiatorius, bet ir visa konstrukcija. Jei radiatoriuje įstrigę šiukšlės ir vabzdžiai, o variklio bloką dengia prikepusio purvo sluoksnis – variklis nebus tinkamai aušinamas. Perkaitęs jis gali netekti galios, variklio blokas gali deformuotis ar net sutrūkti, tad svarbu pasirūpinti tinkamu jo aušinimu“, – aiškino A.Plečkaitis.
Kitas dažnas vairuotojų nusiskundimas – nemalonus kvapas automobilio salone.
„Ant variklio patekęs purvas ir vabzdžiai svyla, o techniniai skysčiai – alyva, stabdžių ar langų plovimo skystis – aukštoje temperatūroje garuoja, skleidžia nemalonų kvapą, kuris į saloną patenka per automobilio išorėje esančias oro paėmimo angas. Į švaros centrus atvyksta ir gan naujų modelių automobiliai, kurių salone tvyro nemalonus svilėsių ar chemikalų kvapas, tad šaliname ne tik kvapą, bet ir jo priežastis plaudami variklį. Be to, ant variklio dalių išbėgę techniniai skysčiai yra pavojingi ir esant aukštai temperatūrai gali užsidegti“, – perspėjo A.Plečkaitis.
Plauna ne bet kur
Variklį rekomenduojama plauti ir atlikus jo remonto darbus. Didesni servisai, atlikę darbus, variklį nuplauna, tačiau, remontą atliekant mažesnėse dirbtuvėse, jo švara derėtų pasirūpinti patiems.
Tarp pirkėjų ir pardavėjų vis dar gajus mitas, kad jei švarus parduodamo automobilio variklis yra plautas, taip slepiamos jo problemos.
„Šiais laikais tokia praktika nebėra tokia aktuali, nes pirkėjai automobilius dažniau tikrina specializuotuose servisuose ir, naudodamiesi viešai prieinamais įrankiais, peržiūri jų taisymo ir eismo įvykių istoriją. Švarus variklis – tik privalumas ir ne tik atrodo estetiškai, bet ir patyrusiam apžiūrą atliekančiam meistrui leidžia pastebėti problemas, jei tokių yra“, – pabrėžė pašnekovas.
Plaunant seno benzininio automobilio variklį retais atvejais gali atsirasti elektros sistemos gedimų, tokių kaip nedirbančios uždegimo žvakės ar sutrūkinėjusi aukštos įtampos laidų izoliacija. Tačiau tai akivaizdūs ženklai, kad automobilis jau nėra techniškai tvarkingas ir minėtas dalis reikia keisti.
„Plovimo metu pastebėtos problemos leidžia remonto darbus atlikti laiku ir užtikrintai leistis į keliones, išvengiant varginančio stovėjimo šalikelėje laukiant techninės pagalbos", – sakė A.Plečkaitis.
Svarbu nepamiršti, kad variklio ir transporto priemonės apskritai negalima plauti tam nepritaikytose vietose. Plovimo metu su vandeniu nuo variklio ant žemės nubėga aplinkai pavojingi ir taršūs techniniai skysčiai, kuriuos būtina surinkti. Automobilių plovimo vietose taršios nuotekos valomos specialiais įrenginiais.
Naujausi komentarai