- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Rugsėjo 27 d., penktadienį, kartu su saugaus eismo profesionalais ir už eismo saugą atsakingomis institucijomis policija organizavo saugaus eismo renginį–diskusiją „Saugus greitis ir leistinas greitis – ar viskas, kas kelyje „leistina“, yra „saugu?“ ir visuomenei pristatė naujos kartos greičio matuoklius, kurie bus eksploatuojami visoje Lietuvoje.
Pristatyti patikimi naujos kartos prietaisai
Pagrindiniu renginio akcentu tapo naujos karto greičio matuoklių, įsigytų Policijos departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos įgyvendinant iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamą projektą „Korupcijos apraiškų mažinimas kelių eismo priežiūros srityje“, pristatymas.
Šie prietaisai yra patikimi ir patvarūs: atsparūs šalčiui ir karščiui, veikia nepalankiomis aplinkos sąlygomis.
Policija visuomenei pristatė naują transporto priemonių važiavimo greičio matavimo mobiliąją įrangą „PoliScan FM1“. Šie Vokietijos įmonės „Vitronic“ matuokliai veikia lazeriniu principu: skenuoja visas transporto priemones ir automatiškai fiksuoja jų greitį – tiek artėjančių, tiek tolstančių transporto priemonių. Greičio viršijimo pažeidimus fiksuoja dvi skaitmeninės kameros, o sistema pasirenka tą kamerą, kuri tinkamiausia geram vaizdui užfiksuoti. Nuotrauka ir kiti pažeidimo duomenys automatiškai mobiliuoju ryšiu išsiunčiami Administracinių nusižengimų registrui. Nuotrauka leidžia aiškiai identifikuoti greitį viršijusią transporto priemonę.
„Šie prietaisai yra patikimi ir patvarūs: atsparūs šalčiui ir karščiui, veikia nepalankiomis aplinkos sąlygomis. Jie fiksuoja nuo 10 iki 320 km/h greitį, o galima greičio matavimo paklaida – labai nedidelė – iki 3 proc. Matuoklius galima sumontuoti praktiškai bet kurioje vietoje. Jie gali veikti tiek šviesiuoju, tiek tamsiuoju paros metu, nakties metu naudojant vairuotojų neakinančią raudonos šviesos blykstę“, – analogų šalyje neturinčių prietaisų pranašumus vardijo Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininkas Vytautas Grašys.
Policijos nuotr.
Šiuo metu įsigyti 37 tokios įrangos komplektai, juos gaus visų šalies apskričių kelių policijos padaliniai, įrangą planuojama pradėti eksploatuoti dar šiais metais.
Greičio viršijimas negali būti toleruojamas
Saugaus eismo diskusijoje dalyvavo policijos generalinio komisaro pavaduotojas Edvardas Šileris, Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininkas V. Grašys, Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos direktorius Vitalijus Andrejevas, Lietuvos transporto saugos administracijos direktorius Genius Lukošius, VĮ „Regitra“ generalinio direktoriaus pavaduotojas Saulius Šuminas, Transporto priemonių draudikų biuro direktorius Algimantas Križinauskas, neurorinkodaros specialistė, projekto „Kurk Lietuvai“ vadovė dr. Dalia Bagdžiūnaitė, žinomas žurnalistas, automobilininkas Žilvinas Pekarskas.
Diskusijoje dalyvavę saugaus eismo žinovai sutartinai pabrėžė, kad viena pagrindinių eismo įvykių priežasčių šalies keliuose yra saugaus ir leistino greičio nesilaikymas.
Policijos nuotr.
Lietuvos kelių policijos tarnybos duomenimis, netinkamai pasirinktas važiavimo greitis sukelia mažiausiai penktadalį visų įvykių šalies keliuose ir lemia kas trečio eismo įvykio pasekmes. Statistika rodo, kad šalyje 2 iš 3 vairuotojų gyvenvietėse viršija leidžiamą važiavimo greitį. Daugiau kaip 10 km/val leistiną greitį magistraliniuose keliuose viršija 17,6 proc. vairuotojų, rajoniniuose keliuose – 19,2 proc., o krašto keliuose – 31,6 proc. Šių metų sausio–rugpjūčio mėnesiais policijos pareigūnai nustatė 101 905 greičio viršijimo atvejus, per tą patį laikotarpį pernai keliuose buvo nustatyta 156 790 tokių atvejų.
Saugus greitis dažnai gali būti gerokai mažesnis už leistiną
„Neretai vairuotojai klysta manydami, kad leistinas greitis yra ir saugus greitis. „Saugų greitį lemia daugybė veiksnių, kaip antai: vairuotojo patirtis, savijauta, oro sąlygos, automobilio techninė būklė, padangų ir kelio dangos būklė. Todėl saugus greitis dažnai gali būti gerokai mažesnis už leistiną“, – pastebėjimais dalijosi V. Grašys. – Dauguma eismo įvykių kyla neįvertinus eismo sąlygų ir nesugebėjus pasirinkti saugaus važiavimo greičio. Dėl to, iškilus grėsmingai situacijai, nelieka laiko priimti teisingam sprendimui.“
Daugiau dėmesio leistino greičio kontrolei
Renginyje dalyvavęs Policijos generalinio komisaro pavaduotojas E. Šileris pabrėžė, kad vienas veiklos prioritetų, skirtų eismo dalyvių elgesiui kontroliuoti ir teigiamiems elgsenos pokyčiams skatinti, yra Lietuvos policijos veiklos procesų skaidrumo didinimas, modernių, šiuolaikiškų eismo dalyvių elgesio kontrolės sistemų diegimas ir išmaniųjų greičio kontrolė priemonių pasitelkimas, kartu mažinant korupcijos rizikos veiksnius policijai vykdant eismo priežiūrą.
„Ateityje dar daugiau dėmesio bus skiriama pavojingam eismo dalyvių elgesiui kelyje mažinti, žalingiems, grėsmę eismo saugumui keliantiems įpročiams keisti, vykdant aktyvią prevencinę ir kontrolės veiklą, diegiant modernias technologijų naujoves, šiuolaikiškas eismo dalyvių elgesio kontrolės sistemas, naudojant dirbtinį intelektą“, – pasakojo E. Šileris.
Pasak Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininko, būtina bendromis pastangomis didinti eismo dalyvių sąmoningumą ir drausmingumą. „Vis dėlto esminis vaidmuo, kuriant saugumą kelyje, tenka patiems vairuotojams, kurie, ne policijos pareigūnų skatinami ar drausminami, bet patys suvokdami savo drausmingo elgesio kelyje svarbą, sąmoningai laikosi leidžiamo ir saugaus važiavimo greičio“, – įsitikinęs V. Grašys.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vasarą – su žieminėmis padangomis: kur čia slypi pavojai?2
Automobilių servisai jau rikiuoja eiles vairuotojų, besiruošiančių keisti automobilių padangas. Meistrai sako, kad pavasarinis keitimas mažiau aktyvus, nei lapkričio mėnesį. Yra vairuotojų, kurie ir vasarą važinėja su žieminėmis padangomi...
-
Seimas svarstys iniciatyvą įpareigoti visus paspirtukų vairuotojus dėvėti šalmus2
Parlamentarai imasi svarstyti iniciatyvą, kuria būtų nustatyta visiems paspirtukų vairuotojams dėvėti šalmus, nepaisant jų amžiaus. ...
-
Pasipiktino dėl automobilių taršos patikrinimų: ar nepermokėjo už aparatus?23
Aplinkosaugininkų planuojami automobilių taršos patikrinimai šiurpą kelia ne vienam vairuotojui. Socialiniuose tinkluose dėl to kilo pasipiktinimo bangos. Kokią teisę aplinkosaugininkai turi tikrinti taršą? O jie turi įstatym...
-
Aplinkosaugininkai pradeda tikrinti automobilių taršą: vairuotojai kai kurių bėdų gali net neįtarti57
Aplinkosaugininkai parodomojoje akcijoje pademonstravo, kaip stabdys automobilius ir tikrins jų taršą. Oficialiai tikrinti automobilius aplinkosaugininkai pradės pavasario viduryje. Kaip viskas vyks ir ką apie tai mano gyventojai, pasakota LNK repor...
-
Perspėja: minti dviratį paskui autobusą – labai pavojinga9
Norėdami išvengti vėjo pasipriešinimo, dviratininkai kartais važiuoja iš paskos didesnių gabaritų transporto priemonėms ar autobusams, tačiau net nenutuokia, kaip arti nelaimės jie atsiduria. Tokie veiksmai kelia pavojų ne tik dvi...
-
Už variklio plovimą – bauda28
Prieš parduodant automobilį pardavėjai neretai stengiasi iššvarinti ne tik mašinos išorę bei vidų, bet ir nuplauti variklį. Tačiau tai daryti autoplovyklose draudžiama, apie tai reikėtų pranešti plovyklos oper...
-
Automobilių vairuotojai turėtų suklusti: techninę apžiūrą gali naikinti iškart4
Aplinkos apsaugos departamento pareigūnai pademonstravo, kaip atrodys vairuotojų stabdymas ir jų turto – automobilių, tikrinimas dėl taršos. Nuo sausio tikrinti taršius automobilius aplinkosaugininkai gali tiesiog kelyje. Jie turi teis...
-
Pervežimai 2023-iaisiais: daugiau keleivių ir krovinių
Lietuvos transporto ir logistikos sektorius 2023 m. išlaikė stabilų augimą ir generavo 18,8 mlrd. eurų pajamų. Pernai 7 proc. išaugo keleivių vežimas visų rūšių transportu. ...
-
Dėl taršos panaikinus automobilio techninę apžiūrą, ji dar galios dvi paras14
Aplinkosaugininkams be kitų institucijų pareigūnams panaikinus automobilio techninę apžiūrą dėl viršytos išmetamųjų dujų normos, ji nuo šiol galios dar dvi paras. ...
-
Pakaitinis automobilis: papildomos išlaidos ar nemokama paslauga?
Atsitikus eismo įvykiui, kurio kaltininkas – ne jūs, jūsų automobilis buvo taip apgadintas, kad jį teks palikti autoservise ir tai sutrikdys kasdienį gyvenimą. Tačiau ar žinojote, kad turite galimybę to išvengti? ...